Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 października 2012, 12:10

autor: Szymon Liebert

Shadowgate w nowych szatach – ruszyła akcja na Kickstarterze

Twórcy gry Shadowgate chcą stworzyć jej współczesną wersję. Na przypomnienie legendy przygodówek potrzeba 120 tysięcy dolarów. Dorzucicie parę groszy na Kickstarterze?

Gotowi na powrót do zamku Shadowgate?

Shadowgate
  • Na stworzenie nowej wersji gry potrzeba 120 tysięcy dolarów
  • Pełną wersję produkcji otrzymamy już przy wpłacie 10 dolarów
  • Za nową grę odpowiadają twórcy pierwowzoru z 1987 roku

Kultowa przygodówka Shadowgate może powrócić w nowych szatach – tego przynajmniej chcą deweloperzy ze studia Zojoi, którzy poprosili fanów o pieniądze na nową wersję gry na Kickstarterze. Jeśli uda się zebrać 120 tysięcy dolarów, ruszą prace nad świeżym podejściem do produkcji wydanej po raz pierwszy w 1987 roku na Macintoshu. Jest to bardzo prawdopodobne, bo akcja cieszy się zainteresowaniem.

Sławę Shadowgate chcą przywrócić twórcy pierwowzoru, czyli David Marsh oraz Karl Roelofs. Nie jest to zwykła konwersja, a raczej zbudowanie czegoś nowego na bazie gry z 1987 roku. Na pewno zobaczymy w niej nowe funkcje, wyzwania i pomysły. Nie zmienią się za to sposób ukazania rozgrywki (perspektywa pierwszoosobowa) oraz miejsce akcji (tytułowy zamek). Produkcja pozostanie też mroczna i wymagająca.

O Shadowgate wspominamy w Przeglądzie Kickstarterów, gdzie znajdziecie informacje o akcjach dotyczących gier Star Citizen, M.O.R.E., Interstellar Marines: Prologue.

Na Kickstarterze deweloperzy opisali oczywiście bardziej szczegółowo swoje plany. W nowym Shadowgate znajdziemy 60 ładnie animowanych pomieszczeń, sporo zagadek, interfejs oparty na komendach, zaklęcia, ścieżkę dźwiękową napisaną przez Richa Douglasa i wiele innych elementów. Gra ma docelowo trafić na komputery PC i Mac oraz urządzenia mobilne, a konkretniej tablety z systemami iOS lub Android.

Shadowgate w nowych szatach – ruszyła akcja na Kickstarterze - ilustracja #2Shadowgate zadebiutował w 1987 roku na komputerach Macintosh i później został przeniesiony na wiele innych platform (np. konsolę NES). Gra rozgrywa się w tytułowym zamku, należącym do złego czarnoksiężnika. Zadaniem gracza jest powstrzymanie go przed przyzwaniem piekielnego demona. Produkcja wyróżniała się pierwszoosobowym ukazaniem akcji, interfejsem, wysokim poziomem trudności i klimatem.

  1. Shadowgate na Kickstarterze