Nocna premiera wielkiego rywala Genshin Impact dla wielu graczy skończyła się na ekranie kolejki. Na szczęście twórcy już wyeliminowali problemy, a także oferują rekompensaty dla graczy za nerwową noc.
Doczekaliśmy się wreszcie oficjalnej premiery Tower of Fantasy – darmowej gry MMORPG, która powinna w szczególności zainteresować fanów Genshin Impact. Produkcja zadebiutowała dzisiaj o 2:00 w nocy czasu polskiego i wywołała tak wielkie zainteresowanie w sieci, że twórcy już na dzień dobry musieli zmierzyć się z naczelnym problemem nowych MMO – obciążeniem serwerów.
Jeszcze nad ranem kolejki po min. 2000 graczy były standardem. Obecnie twórcy informują za pośrednictwem Twittera, że problemy z logowaniem, rejestracją i kolejkami zostały wyeliminowane, a w ramach zadośćuczynienia gracze otrzymają kryształy w grze.
Przyczyn początkowych problemów prawdopodobnie było kilka: tytuł jest darmowy, posiada stosunkowo niskie wymagania sprzętowe, a do tego wykorzystuje wspólne serwery dzięki funkcji crossplay. Ponadto wczoraj wystartował preload gry, na który zapisało się ponad 4 miliony graczy. Można jednak przypuszczać, że faktyczny stan zainteresowania graczy jest znacznie większy.
W sklepie Google Play tytuł został pobrany ponad milion razy. Niestety nie znamy statystyk z innych platform.
Oczywiście taki start gry wywołał reakcję społeczności. Na oficjalnym Reddicie gry można przeglądać żarty oraz memy obrazujące problemy:

Nie zabrakło też celnych ripost oraz uwag, ale także i pozytywnej dawki optymizmu:

Czy powinienem więc poczekać do przyszłego tygodnia, aby zacząć grać w tę grę?

Przeszedłem z [pozycji – przyp. red.] 2830 do 470 w jakieś 10 minut i początkowo szacowany czas oczekiwania w kolejce wynosił 17 godzin. Więc przypuszczam, że szacowany czas jest zepsuty.
W sieci nie mogło zabraknąć także fanowskich porównań Tower of Fantasy do wydanego w 2020 roku (i w 2021 r. na PS5) Genshin Impact. W tym aspekcie większość komentarzy na Reddicie rzuca przychylne światło na Tower of Fantasy, lecz nie zabrakło też głosów krytyki. Założenia gry są podobne:
Więcej:Co zabija nowe gry? Ubisoft ma prostą odpowiedź: „Gracze grają mniej, ale dłużej”
Gracze
Steam
OpenCritic
11

Autor: Jakub Tarchała
Pierwsze treści zamieszczał w serwisie YouTube, jednak pisanie tekstów bardziej przypadło mu do gustu. W 2020 roku założył skromnego bloga, na którym publikował recenzje gier, a dwa lata później połączył pracę z hobby i rozpoczął przygodę z pisaniem dla GryOnline.pl. Uwielbia nietuzinkowe poczucie humoru Terry'ego Pratchetta i tajemnice wszechświata zawarte w powieściach Stanisława Lema. Chętnie ogląda komedie i horrory. Wielką miłością darzy uniwersum Stalkera (zarówno growe, książkowe, jak i pastowe). W wolnych chwilach gra na gitarze oraz kolekcjonuje karty Marvela.