Sekiro – powstał mod znoszący limit 60 FPS na PC
Jeden z użytkowników forum WSGF przygotował przydatną modyfikację dla pecetowej wersji Sekiro: Shadows Die Twice, która pozwala znieść limit 60 klatek animacji na sekundę.
Bartosz Świątek

Pecetowa wersja Sekiro: Shadows Die Twice – czyli wydanej niedawno przygodowej gry akcji od studia FromSoftware – doczekała się przydatnej modyfikacji, która pozwala znieść zaimplementowane przez twórców ograniczenie do 60 klatek animacji na sekundę. Mod został udostępniony w jednym z wątków forum WSGF.
Nie ma pewności, czy omawiana zmiana nie spowoduje jakichś nieprzewidzianych problemów w tytule japońskiego dewelopera – przykładowo, w poprzednich grach tej firmy system fizyki był bezpośrednio powiązany z liczbą wyświetlanych klatek animacji, a zniesienie ograniczenia skutkowało licznymi bugami. W przypadku Sekiro użytkownicy jak na razie donieśli o pojedynczym błędzie (związanym ze spowalnianiem skoków w pobliżu ścian), jednak został on wyeliminowany w nowej wersji moda.

Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi newsami o Sekiro? Poznać innych graczy? Znaleźć pomoc? Wpadnij na naszą grupę Sekiro: Shadows Die Twice POLSKA.
Przypominamy, że Sekiro: Shadows Die Twice od 22 marca jest dostępne na komputerach (za pośrednictwem Steam) i konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One. Tytuł posiada polską wersję językową (kinową – z napisami). W swojej recenzji Hed nazwał tę grę „trudniejszą od Dark Souls”, przyznając jej równocześnie wysoką notę 9/10.

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
zanonimizowany668247 Legend
Ja nie muszę mieć żadnego licznika. Moja oko wyłapuje różnice pomiędzy 60 klatkami a 59.8 klatkami.
Masz oko jak u cyborga, bo wyłapuje fizycznie "margines błędu obliczeniowego". xD
A.l.e.X Legend

vac-ban dostaje się tylko w grach w trybie MP i tylko w grach oznaczonych na steam jak vac-protect / lista gier na steam jest wymieniona całościowo i są to głównie gry MP, z wyjątkiem praktycznie dying light gdzie w SP można było dostać bana ale tylko jeśli graliśmy z włączonym vac-protect / można wyłączyć w opcjach. Więc modować można dowol co się chce.
Kaczmarek35 Senator

AC Odyssey dopiero będzie działać na 130-150 Fps w 4K na ultra jak będziemy mieli RTX 3080Ti i będzie działało SLI.
Alex pisał, że na RTX 2080Ti nie działały w tej grze dwie jego karty, ale tylko jedna stąd miał 50-60 Fps w 4K, a przy dwóch miałby znacznie większą wydajność. Celowo to robią.
zanonimizowany307509 Legend
@Ragnusek -> Dziękuję za ciekawe opinie. Plus.
Dodam też od siebie, że do osiągnięcie ponad 120 FPS dla NOWE gry potrzebna jest nowsza i droższa karta graficzna. Nie tylko to. Niektóre gry na PC mają skopane optymalizacje na tyle, że nie zawsze da się osiągnąć 120 FPS nawet na najnowsza karta graficzna. Nawet dla Assassin's Creed Odyssey w połączeniu RTX 2080 z i7 8700 na Ultra czasami potrafi spaść poniżej 60 FPS.
Wtedy gracz musi zdecydować, co jest najważniejsze w grach? 120 FPS czy grafika na ultra? To zależy od gatunki gier i oczekiwanie graczy.
większa ilość Hz jest przede wszystkim dla komfortu oczu
Tu się zgodzę, ale myślę, że 60 FPS powinno być OK dla single jako rozsądny minimum. 30 FPS na dłuższy metę męczą oczy.
zanonimizowany1272953 Pretorianin
Poprzedni link jedynie wyłącza shadery w 16:9, dla 21:9 należy pobrać ten zestaw:
https://files.fm/u/qhz23zwc
Wystarczy wypakować w folderze Sekiro, przed włączeniem gry odpalić Sekiro_FOV i zostawić w tle, klawisze F5/F6/F7 służą do zmiany field of view.
Modyfikacja nie wyłącza achievementów itd. na Steamie, gra jest w pełni single player, więc nie ma obaw o jakieś vac-bany itd.
Użytkownikom 21:9 polecam forum wsgf, gdzie pomagamy w odpaleniu starszych gier w tej rozdziałce.