Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 marca 2019, 13:46

autor: Bartosz Krawcewicz

Samurai Shodown – trailer, gameplay i przybliżona data premiery

SNK wypuściło nowy zwiastun rebootu kultowej serii bijatyk Samurai Shodown. Oprócz tego w internecie udostępniono trwający ponad 44 minuty zapis rozgrywki nagrany na konsoli PS4 Pro.

Czy seria powróci w blasku i chwale? - Samurai Shodown – trailer, gameplay i przybliżona data premiery - wiadomość - 2019-03-26
Czy seria powróci w blasku i chwale?

Z okazji zbliżającej się imprezy PAX East, która odbędzie się w dniach 28-31 marca w Bostonie, firma SNK zaprezentowała nowy zwiastun gry Samurai Shodown. Tytuł ukaże się na PlayStation 4 i Xboksie One w czerwcu tego roku. Kilka miesięcy później bijatyka powinna zawitać na Switcha, a w dalszej przyszłości pojawi się również na PC. Osoby, które przyjadą na PAX East będą mogły przedpremierowo przetestować produkcję. Dla całej reszty serwis Gematsu przygotował trwający ponad 44 minuty zapis rozgrywki z konsoli PlayStation 4 Pro.

Samurai Shodown to pierwszy tytuł studia SNK stworzony na silniku Unreal Engine 4. Twórcy przygotowali na start szesnastu grywalnych wojowników – trzynastu znanych z poprzednich części i trzech zupełnie nowych. Kolejni będą dodawani do produkcji poprzez DLC. Nowością w serii jest Dojo Mode. Dzięki niemu będziemy mogli nauczyć sztuczną inteligencję naszego stylu walki. Korzystając z zebranej wiedzy, gra stworzy dla nas „ducha”, którego będziemy mogli wyzwać na pojedynek osobiście lub wystawiać go do bitwy z duchami innych graczy.

Samurai Shodown to pierwsza odsłona serii od czasu Samurai Shodown Sen, które zadebiutowało na japońskich automatach w kwietniu 2008 roku (a ponad półtora roku później pojawiło się również na Xboksie 360). Cykl, znany w Japonii pod nazwą Samurai Spirits, istnieje od 1993 roku. Najstarsza część serii była jedną z pierwszych bijatyk w historii, gdzie zamiast walczyć na gołe pięści, wojownicy używali broni białej.

Burzliwa historia firmy SNK, na którą składają się m.in. bankructwo korporacji w 2001 roku, sprawiła, że większość marek należących do przedsiębiorstwa przestała się rozwijać po latach dziewięćdziesiątych. W 2016 roku nastąpił jednak przełom. Do firmy powrócili uznani twórcy, tacy jak Yasuyuki Oda (który po odejściu z SNK pracował m.in. nad Street Fighter IV), czy Nobuyuki Kuroki (odpowiedzialny za charakterystyczny wygląd takich produkcji, jak Garou: Mark of the Wolves i seria Fatal Fury), więc fani nie powinni mieć żadnego powodu do obaw – nowy Samurai Shodown jest we właściwych rękach.