RPG akcji Titan Quest 2 na 40-minutowym gameplayu. Otwarty świat skrywa mnóstwo tajemnic, a twórcy udowadniają, że słuchają się graczy
Studio Grimlore Games udostępniło obszerny gameplay z dema RPG akcji Titan Quest 2. Twórcy omówili podstawowe mechaniki gry, które trafią do wczesnego dostępu.

Podczas tegorocznej edycji targów gamescom dostaliśmy całkiem sporo nowych informacji o wyczekiwanej przez wielu kontynuacji świetnego RPG akcji Titan Quest. Obecne w Kolonii osoby mogły przetestować demo „dwójki”, lecz dla tych, których ominęła ta okazja, studio Grimlore Games przygotowało długi, bo 40-minutowy materiał z wczesnej wersji produkcji.
To, co dzieje się na ekranie, komentuje dwójka deweloperów Titan Quest II – Balint Marczin (główny projektant) oraz Florian Jonas (reżyser artystyczny ds. technicznych). Podkreślają oni, że prezentowany gameplay (poniżej) pochodzi z wczesnej wersji tytułu, która w momencie publikacji jest już nieco nieaktualna, a niektóre błędy zauważane przez graczy są już poprawiane (np. różnice w ikonach broni względem ich rzeczywistego wyglądu).
Osoby, które wnikliwe oglądały dotychczasowe zwiastuny Titan Questa II, mogą zauważyć drobne zmiany w wersji demo, m.in. usprawnioną fizykę ragdoll (wpływającą na animacje postaci).
W materiale obserwujemy początkowe misje produkcji – nasz bohater dopiero okrywa motywacje bogini zemsty, Nemezis. Ponadto wszyscy wrogowie mają niski poziom i są łatwi do pokonania. Deweloperzy zwiedzają opcjonalne lokacje, a także wykonują zadanie poboczne dla mieszkańca pobliskiej wioski, aby zaprezentować, jak wiele oferuje otwarty świat Titan Questa II oraz w celu pokazania jego sekretów i zagadek.
Omówione zostały również najważniejsze mechaniki gry. Widzimy, w jaki sposób przypisuje się modyfikatory do umiejętności po wskoczeniu na wyższy poziom czy jak działa system atrybutów, dzięki którym wzmocnimy statystyki postaci bez względu na to, jaką klasę stworzymy. Dla przykładu: nawet będąc typowym magiem i korzystając ze zdolności lodu czy ognia, da się zainwestować punkty w obronę i stać się nieco lepszym w roli tanka.
Twórcy wspomnieli przy okazji o wczesnym dostępie Titan Quest II, gdyż w takiej formie gra ukaże się zimą, na przełomie 2024 i 2025 roku (wyłącznie na PC). Napomknęli o tym, że na samym początku system craftingu nie będzie obecny w produkcji, a zostanie dodany w jednej z aktualizacji – podobnie jak nowi bossowie czy lokacje.

Gracze
Steam
Komentarze czytelników
Volton Chorąży
Jedynke zagrałem ale mało bo stara i zbyt sztywna była jak na te czasy. Ta wygląda lepiej ale też pewnie jak znam życie szału nie będzie
LokalnyRzezimieszek Generał
W tym wypadku gość się ośmieszył i wyszedł na klauna. HnS to HnS.
robertoV Generał
Jak będzie level scaling to sobie odpuszczam, jaki jest wtedy sens grindowania jak nawet nie będziesz czuł tego że robisz się silniejszy.
GeDo Konsul
Kalka jedynki z lepszą grafiką z tym powolnym systemem walki.
IsyGold Legionista

H&S to nie są, nie były i nie będą RPG w żadnej mierze. Jak sama nazwa wskazuje, Role Playing Games, to gry, w których odgrywa się różne role. W H&S i niestety w większości tzw. rpg, nie ma żadnego odgrywania różnych ról.
Zazwyczaj jest to jedna "rola" czyli jakaś forma siłowego przeprawienia się przez OBOWIĄZKOWĄ fabułę i ścieżkę przejścia. Jeżeli ktoś chce zaliczać takie coś do RPG, to również do RPG powinien zaliczać dirt rally, fortnite, warpips, czy devil may cry.
Jak chodzi o ścisłość, to więcej cech rpg, niż w h&s, jest w mudrunner albo deep rock galactic. Nie grywam za dużo w prawdziwe rpg na komputerze, ale na tą chwilę przychodzi mi do głowy tylko ultima online, ale pewnie jest więcej tytułów.