Rockstar jeszcze nigdy nie zaliczył tak długiej przerwy między wydaniem nowej gry. „Nie mogę się doczekać GTA 7 w 2040”
Myśleliście, że czekaliście długo na drugiego Red Deada? Rockstar od dwóch lat pobija swój własny rekord w niewydawaniu nowych gier.
Między piątą odsłoną Grand Theft Auto z 2013 roku a nadchodzącą „szóstką” istnieje spora przepaść, która z roku na rok powiększa się coraz bardziej – i tak przez przynajmniej jeszcze kilka miesięcy. Sytuacji nie poprawia fakt, że pierwszą (i ostatnią) zapowiedź nowości od Rockstara otrzymaliśmy w grudniu – nie wspominając już o możliwym opóźnieniu premiery.
Jest to jednocześnie najdłuższa przerwa między wydaniami gier w historii amerykańskiego studia. Co mają do powiedzenia na ten temat gracze?
„Mam nadzieję, że do tej pory będę żył”
Kilka dni temu jeden z użytkowników redditowego forum przedstawił grafikę będącą zestawieniem niemalże wszystkich gier od Rockstara, wraz z datami ich premier – począwszy od pierwszego GTA z 1998 roku, a na niewydanej jeszcze „szóstce” skończywszy.
Widząc wszystkie okładki zebrane wokół siebie nie sposób zauważyć ogromnych rozmiarów dziury oddzielającej GTA 6 od ostatniego tytułu Rockstara. Red Dead Redemption 2 miało swoją premierę w 2018 roku, co daje nam sześć lat bez jakiejkolwiek nowej gry – przy czym do 2025 roku liczba ta wzrośnie do siedmiu.
Niektórzy starają się szukać winnego w GTA Online, które było rozwijane niemalże od premiery „piątki”. Z drugiej strony, gry tworzone przez duże studia stają się coraz bardziej złożone – nie tyle fabularnie, co graficznie i mechanicznie. To z kolei może przekładać się na długie (i drogie) lata prac; przykładem tego jest wspomniane wcześniej RDR2.
Prace nad RDR2 rozpoczęto krótko po premierze „jedynki”. Gry po prostu potrzebują teraz więcej czasu, a [Rockstar] tworzy teraz wymagające produkcje. Dosłownie żadne studio nie włożyło w grę tyle miłości, co oni w RDR2. Nigdy.
GTA 6 będzie pewnie miało większy rozmiar plików niż wszystkie gry z lat 1998-2011 razem wzięte.
Wiele tytułów to gry naszego dzieciństwa
Nie należy oczywiście skupiać się tylko na negatywach. Zestawienie samo w sobie przypomina o grach, które wielu z nas towarzyszyły za przysłowiowego dzieciaka. Warto wspomnieć, że jednocześnie nie wszystkie z nich są de facto autorstwa Rockstara – chociażby uwielbiana przez wielu trylogia Max Payne, utrzymana w ponurym klimacie noir, została oryginalnie stworzona przez Remedy Entertainment. Rockstar stworzył konsolowego porta "jedynki", odpowiadał za wydanie "dwójki", a część trzecia jest jedyną, za którą studio odpowiada w 100 procentach.
Wow, dziwnie mi na myśl, że całe moje dzieciństwo to gry od Rockstara. Rodzice naprawdę kupowali mi je, kiedy miałem 9 lat!
- Amazing-Tower-8294
Niektórzy jednocześnie podkreślają, że stawiają na jakość ponad ilość i mniej gier wcale nie oznacza, że studio przechodzi przez kryzys. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
- Różności