Do sprzedaży trafiła nowa karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 4070 SUPER. Pojawiły się pierwsze recenzje, które są dość optymistyczne.
Nowy sprzęt od NVIDIA trafi w ręce graczy od 17 stycznia 2024 roku. Karta graficzna GeForce RTX 4070 SUPER swoimi osiągami zdaje się wypełniać lukę technologiczną pomiędzy GeForce RTX 4070, a kartą GeForce RTX 4070 Ti. Cenowo również wypada nieźle, ponieważ wyceniono ja na 599 dolarów (czyli 2450 zł bez VAT). Przed premierą sklepową, w sieci mogliśmy znaleźć pierwsze przedpremierowe testy.
Pełną specyfikację urządzenia mieliśmy okazję poznać znacznie wcześniej. Wszystko co zostało przedstawione, było zgodne z prawdą, więc recenzenci nie doświadczyli rozczarowania. Najważniejszymi parametrami, na które warto zwrócić uwagę, to:
Możemy zauważyć, że według tych parametrów, RTX 4070 SUPER wydajnością jest przybliżona do znanej już RTX 4070 Ti, ale za to w niższej cenie, deklasując tym nieco starszy model RTX 3090. Producent chwali się również wielkością karty – jest znacznie mniejsza, niż kontrowersyjny model RTX 4090, który swoimi rozmiarami budził postrach wśród użytkowników komputerów stacjonarnych. W przypadku omawianej nowości, współdzieli ona układ chłodzenia z GeForce RTX 4060 Ti, co sprawia, że karta rzeczywiście zmieści się w jednostce PC.
Jeśli chodzi o pobór mocy, to jest ustalony limit do 240 W. Sprawia to, że mamy znaczny zapas energetyczny oraz ryzyko przekroczenia norm jest niezwykle niskie. Charakteryzuje się również wysoką efektywnością energetyczną.
Z pozytywnych aspektów, które podkreślają recenzenci, możemy dodatkowo wymienić, między innymi, widoczny potencjał do podkręcenia karty, bardzo dobra wydajność przy ogrywaniu tytułów w rozdzielczościach QHD oraz FHD, skuteczne zastąpienie TAA przez DLSS 2 (Super Resolution), poprawienie wydajności nawet dwukrotnie w grach kompatybilnych z DLSS 3 (Ray Reconstruction) oraz ciągłe wsparcie poprzez stabilne i często aktualizowane sterowniki.
Minusami, o których warto wspomnieć, to brak obsługi DisplayPort 2.0 / 2.1, nieco przestarzały w obsłudze panel sterowania kartą oraz 12 GB VRAM, który w przyszłości może być niewystarczający przy najnowszych tytułach.
Więcej:Konsola AI do grania we Fruit Ninja na telewizorze sprzedaje się lepiej od PS5

Autor: Anita Zych
Zainteresowanie technologią oraz światem gier komputerowych rozwijała od najmłodszych lat, rozpoczynając ją od największych klasyków w branży. Zafascynowana rozgrywką w Diablo II, przygodami Bezimiennego w Górniczej Dolinie oraz rozwijaniem cywilizacji w Age Of Empires, chciała kreować własne historie nieustraszonych bohaterów dzięki rysunkowi i pisaniu pierwszych komiksów. W późniejszych latach pogłębiała swoją wiedzę na temat technologii dzięki podjęciu studiów ściśle związanych z inżynierią oprogramowania. Dzięki temu poznała nowe możliwości, jeśli chodzi o gamedev – projektowanie modeli 3D, rysunki koncepcyjne oraz budowanie świata wirtualnego stały się dla niej bardziej przystępne dzięki zrozumieniu zasad programowania. W przyszłości chciałaby stworzyć własną grę.