Pierwsze recenzje Ratchet & Clank: Rift Apart pojawiły się już w sieci. Kolejną grę ekskluzywną na konsole PlayStation 5 można nazwać sukcesem Sony - oceny sięgają szczytu skali, a błędów jest wyjątkowo mało.
Premiera kolejnej odsłony serii Ratchet & Clank o podtytule Rift Apart zbliża się już wielkimi krokami, a dzisiaj opinie krytyków spłynęły do serwisów recenzenckich. Jeśli do tej pory czekaliście z kupnem gry, to przed Wami ostatnia prosta do podjęcia decyzji. Wygląda na to, że Ratchet & Clank: Rift Apart to kolejny sukces studia Insomniac Games oraz Sony.
Zachęcamy również do przeczytania naszej recenzji, którą znajdziecie pod odnośnikiem poniżej:
Średnia ocen w serwisie Metacritic wynosi 88/100. Choć recenzje są raczej na równym poziomie i trzymają się szczytu skali, tak możemy zauważyć kilka niższych, jednak niekoniecznie złych not. Żaden z krytyków nie ocenił gry poniżej „siódemki”, nie pojawiło się również mniej niż siedemdziesiąt punktów na sto. Świadczy to tylko o wysokiej jakości produkcji od studia Insomniac Games.
Pośród pisemnych recenzji praktycznie we wszystkich można dostrzec zachwyt oceniających przepiękną oprawą graficzną, a niektórzy pokusili się nawet o stwierdzenie, że nowy Ratchet & Clank jest jedną z najlepiej wyglądających gier ostatnich lat lub, co więcej, w jakich kiedykolwiek mieli okazję się bawić. Produkcja również świetnie brzmi - muzyka współgra z wizualnymi aspektami otoczenia, cieszy ucho i jest godna zapamiętania. Gameplay także został opisany w superlatywach, m.in. takimi słowami jak: „najlepsza platformowa rozgrywka akcji z całej serii” czy „ekscytująca walka i wspaniałe bitwy nie pozwalają się nudzić”. Fabularnie tytuł nie ustępuje poprzednim pozycjom. Nowe, barwne postacie bawią i sprawiają, że doświadczenie jest ciekawsze z każdym kolejnym przerywnikiem, a dorosłe i zręczne podejście do poważniejszych tematów, np. problemów ze zdrowiem psychicznym, zaskakuje. Technicznie gra wykorzystała wszystkie możliwości konsoli PlayStation 5, od płynnej i bezproblemowej zabawy po konkretne wykorzystanie funkcji kontrolera DualSense.
Gdzie zaś pojawiły się niedociągnięcia? Narzekania występują głównie przy długości kampanii, choć nie należy do najkrótszych. Jest raczej przeciętna - zwłaszcza biorąc pod uwagę poboczną zawartość, wydłużającą grę do niewiele ponad 15 godzin. Kolejnym problemem są nudne i powtarzalne zadania opcjonalne, a wraz z nimi brak szczególnych pomysłów na innowacyjną rozgrywkę. Oberwało się również poziomowi trudności - standardowy pozwala przebrnąć przez produkcję bez wyzwania, a ginie się raczej przez przypadek.
Mimo wszystko gra została odebrana bardzo dobrze i mimo powyższych wad czy sporadycznych błędów w wersji recenzenckiej, krytycy mogliby z uśmiechem podać przedstawicielom Sony dłoń i pogratulować świetnego tytułu ekskluzywnego na ich konsolę dziewiątej generacji.
GRYOnline
Gracze
Steam
65

Autor: Filip Węgrzyn
Z GRYOnline.pl związał się w listopadzie 2020 roku. Na początku pisał jako newsman, później wspomagał dział Produktów Płatnych we współpracach z zewnętrznymi serwisami jako redaktor prowadzący, a obecnie jest autorem newsów w dziale technologie. O tym, że pisanie sprawia mu wiele satysfakcji, wiedział już za młodu. Swoją przygodę z piórem zaczął od opowiadań, których miejscami akcji były światy postapo i fantasy. Jako ścieżkę edukacji wybrał organizację i sprzedaż reklamy, stąd też jego krótki epizod w influencer marketingu. Fan RPG-ów Bethesdy i From Software. Uwielbia również sieciowe strzelanki, survivale z budowaniem baz, gry kooperacyjne i horrory.