Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 stycznia 2020, 17:30

autor: Bartosz Woldański

Recenzje Dragon Ball Z: Kakarot – świetna adaptacja anime, ale "tylko" solidna gra

W przededniu premiery Dragon Ball Z: Kakarot pojawiły się pierwsze recenzje gry. Czy tytuł studia CyberConnect2 spełnia oczekiwania fanów anime i RPG-ów akcji? Według ocen mamy do czynienia z dobrą, acz trochę niedopracowaną produkcją, wiernie odwzorowującą przygody Goku, Vegety i innych postaci znanych z sagi Akiry Toriyamy.

Dragon Ball Z: Kakarot okazało się udaną adaptacją słynnej japońskiej animacji. - Recenzje Dragon Ball Z: Kakarot – świetna adaptacja anime, ale "tylko" solidna gra - wiadomość - 2020-01-16
Dragon Ball Z: Kakarot okazało się udaną adaptacją słynnej japońskiej animacji.

Gier powstałych na bazie popularnej marki Dragon Ball jest bez liku – jedne okazały się mniej, inne bardziej udane. Czy Dragon Ball Z: Kakarot można przypisać do tych drugich? Dzisiaj o godzinie 16:00 czasu polskiego pojawiły się pierwsze recenzje, z których wynika, że otrzymaliśmy dobry tytuł, ale nie bez istotnych wad. W chwili pisania aktualności średnia ocen w serwisach OpenCritic i Metacritic (wersja PS4) wynosi odpowiednio 78% i 81%, ale wiele recenzji jest jeszcze niedokończonych, a co za tym idzie – nie udało się wystawić not. Nasza pojawi się w przyszłym tygodniu.

Dragon Ball Z: Kakarot jest RPG-iem akcji w częściowo otwartym świecie, z rozbudowaną kampanią, wypełnioną po brzegi zadaniami pobocznymi i fantastyczną szatą graficzną przypominającą żywcem anime. Z jednej strony otrzymaliśmy ponoć najlepsze do tej pory w grach wideo odwzorowanie Dragon Ball Z, obejmujące wszystkie cztery sagi (od Saiyan do Buu), lokacje pełne detali dla największych fanów cyklu oraz efektowny, wciągający system walki rodem z bijatyk, ale niepolegający tylko na bezmyślnym wciskaniu odpowiednich przycisków. Z drugiej natomiast jakość pobocznych questów pozostawia wiele do życzenia, gdyż w dużej mierze polegają one na pokonaniu określonej grupy przeciwników, przez co szybko wkrada się monotonia. Jest to bardzo odczuwalne z powodu zbyt długiej kampanii, która wystarcza nawet na ponad 40 godzin. Nie brakuje recenzentów narzekających również na niezbyt dobre poczucie rozwoju postaci w grze, kiepskie animacje poza starciami oraz frustrujące sterowanie podczas walki. Jeśli jesteście ciekawi, jak wygląda ona w praktyce, to możecie zobaczyć ją na kilkunastominutowym fragmencie rozgrywki z pełnej wersji:

Ogólnie rzecz biorąc, odzew na Dragon Ball Z: Kakarot jest pozytywny, mimo ewidentnych problemów. Można szczególnie ubolewać nad niewykorzystaniem potencjału quasi-otwartego świata, ale mimo wszystko gra okazała się bardzo dobrą adaptacją popularnego anime, według wielu jedną z lepszych w ogóle. Przykładowe oceny dzieła studia CyberConnect 2, kojarzonego głównie z serią bijatyk Naruto Shippuden, zostały zamieszczone poniżej.

Pierwsze recenzje Dragon Ball Z: Kakarot

  • GAMINGbible – 9/10
  • Hobby Consolas – 85/100
  • Vandal – 8/10
  • Gameblog.fr – 8/10
  • Everyeye.it – 7,5/10
  • IGN (Hiszpania) – 7/10
  • TheSixthAxis – 7/10
  • Windows Central – 3,5/5
  • Trusted Review – 3,5/5

Dragon Ball Z: Kakarot ukaże się jutro, 17 stycznia, na PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Gra będzie dostępna w polskiej kinowej wersji językowej (napisy) na wszystkich platformach sprzętowych, oferując możliwość ustawienia zarówno angielskich, jak i japońskich głosów.