„Ray tracing na konsolach się nam nie opłaca” - twierdzą twórcy Warhammera 40k Darktide
Twórcy Warhammera 40000: Darktide nie są zainteresowani implementacją ray tracingu. W wywiadzie zdradzili, że śledzenie promieni nie pojawi się nawet w wersji gry przeznaczonej na PlayStation 5 Pro.

Od dzisiaj, 3 grudnia, posiadacze PlayStation 5 mogą dołączyć do graczy Xboksa Series X/S i komputerów w misji niszczenia heretyków. Warhammer 40000: Darktide w końcu został udostępniony na konsolach Sony, a my mamy okazję dowiedzieć się czegoś więcej na temat technicznych szczegółów portu. Deweloperzy zdecydowali się między innymi na niewprowadzanie śledzenia promieni (vide Wccftech).
Darktide bez ray tracingu na PS5 Pro
PlayStation 5 Pro dało deweloperom więcej możliwości. Nie dziwie więc, że lista gier z aktualizacją dla nowej konsoli jest dość długa. Teraz do grona ulepszonych tytułów dołączyło Darktide, przy którym ekipa z Fatshark zdecydowała się na wprowadzenie obsługi PSSR, Ma ona zapewnić jak największą ilość klatek przy zachowaniu jak najlepszej oprawy graficznej.
Pominięty został jednak ray tracing, którego nowe możliwości możemy podziwiać na przykład w Marvel’s Spider-Man 2. Śledzenia promieni nie ma Darktide w wersji na Xboksa Series X i nie pojawi się również na PS5 Pro, które jest obecnie najmocniejszą konsolą na rynku:
Nie skupialiśmy się na portowaniu żadnych rozwiązań śledzenia promieni z PC na PS5 lub PS5 Pro. Ray tracing na konsolach się nam nie opłaca, a Darktide i tak wygląda bardzo dobrze, nawet bez wszystkich bajerów związanych z ray tracingiem.
W przypadku PS5 Pro skupialiśmy się na dostarczeniu produkcji w 60 klatkach przy oprawie graficznej trybu jakości z PS5. Uważamy, że większy klatkaż bardziej usatysfakcjonuje graczy, niż delikatnie lepsze wizualia.
Słowa deweloperów z Fatkshark potwierdzili gracze już kilka miesięcy temu. To wtedy Sony podzieliło się ciekawymi danymi, z których wynikało, że aż 75% graczy PlayStation 5 wybiera tryb wydajności względem trybu jakości. To jasny sygnał, że oprawa graficzna nie jest wszystkim i najważniejsze, żeby dana produkcja działała jak najpłynniej, co daje większą satysfakcję z rozgrywki.
Więcej:PS6 będzie gorszy od Xboxa Magnusa; nowa generacja konsol przekroczy barierę 30 GB RAM
Komentarze czytelników
zanonimizowany1404108 Generał
Na PC w 4K często nie daje rady wiec co tu mówić o konsolach.
Wieprz Pretorianin

Przecież ten cały Ray tracing to ściema aby podwyższać ciągle wymagania sprzętowe i tyle w temacie.
W ogóle całe wymagania to też ściema bo nadal nikt mi nie odpowiedział na pytanie dlaczego jak wyjdzie dzisiaj jakaś nowa gra z RT typu Alan Wake 2 to ma ona takie same wymagania sprzętowe jak gra sprzed 20 lat gdzie został dodany ten PT i RT w formie modyfikacji?
Robas Junior
No i bardzo dobrze bo cały ten ray-tracing nie warty tej utraty klatek. Mam mocny PC i mógłbym używać RT, a i tak wyłączam bo nie widzę różnicy w Darktide. Poza tym dobra gra i ciszę się, że więcej graczy dołączy do misji
maszynypancerne Pretorianin

Chyba będę się musiał tutaj przenieść, tylko żeby więcej o grach było.
Ale bieda z tym Ray tracingiem, obiecanki z konsoli a teraz twórcy twierdzą że nie będzie się opłacało i nie będzie, hahahaha, to zastanawiam się czy przez takie rzeczy konsument nie może zwrócić sprzętu. Skoro były obiecanki a nie sprawdza się to to wprowadzenie w błąd.