Ray tracing dostępny w grach Quake 3, FEAR i GTA V dzięki Reshade

Najnowsza wersja alfa popularnej aplikacji Reshade umożliwia włączenie ray tracingu w wielu współczesnych oraz klasycznych tytułach. Dzięki aplikacji możemy uzyskać zdecydowanie lepszą jakość obrazu, jednak odbywa się to kosztem sporego obciążenia komputera.

futurebeat.pl

Konrad Hazi

Ray tracing staje się coraz bardziej dostępny. - Ray tracing dostępny w grach Quake 3, FEAR i GTA V dzięki Reshade - wiadomość - 2019-05-19
Ray tracing staje się coraz bardziej dostępny.

Na platformie YouTube, na kanale EiermannTelevision, pojawiła się ostatnio seria filmów prezentujących działanie ray tracingu (w formie path tracingu) w grach takich jak Quake 3, Carmageddon, Grand Theft Auto V, Grand Theft Auto IV, Half-Life, F.E.A.R. oraz Star Wars: Jedi Outcast. Efekt uzyskano dzięki aplikacji Reshade, która została rozwinięta o obsługę wspomnianej technologii.

Ray tracing dla każdego?

Najnowsza wersja Reshade, obsługująca ray tracing, jest obecnie w fazie alfa i rozwija ją Pascal Gilcher. Umożliwia ona graczom korzystającym z komputerów PC włączenie globalnego śledzenia promieni we wszystkich grach obsługujących DX9, DX10 oraz DX11.

We wspomnianych na wstępie tytułach nowa metoda ray tracingu wyraźnie poprawia ogólną jakość obrazu, jednakowoż należy liczyć się ze sporymi spadkami wydajnościowymi oraz pewnymi glitchami wynikającymi z tego, jak działa technologia zaimplementowana w Reshade.

Jedną z bolączek bieżącej wersji jest to, że obiekty, których gracz nie widzi, nie są uwzględniane przy obliczeniach, co powoduje pewne niedoskonałości w generowanym obrazie. Oznacza to, że przy szybkich ruchach w zamkniętej przestrzeni możemy widzieć, jak na bieżąco obliczane i generowane są efekty ambient occlusion. Nie wiadomo, czy uda się rozwiązać ten problem w wersji beta lub finalnej, jednak śmiało można stwierdzić, że nowy Reshade już teraz w bardzo pozytywny sposób wpływa na jakość grafiki w starszych grach. Poniżej kilka przykładów.

By uzyskać dostęp do wczesnej wersji Reshade, obsługującej ray tracing, należy wesprzeć autora kwotą minimum 20 dolarów na platformie Patreon.

Podobało się?

31

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Komputery
2019-05-19
18:43

zanonimizowany1285146 Pretorianin

Nie widzę żadnych zmian.

Komentarz: zanonimizowany1285146
2019-05-19
22:29

animatiV Generał

animatiV

Niestety słabo to wygląda. Poprawia jedynie AO. Reshade jedynie dodaje efekt na obraz który wyświetla monitor. To nie to samo co prawdziwy RT czy PT. Powinien być obliczany przez kartę graficzną i to z całego otoczenia włącznie z odbiciami. Niestety nie obędzie się bez modyfikacji silnika graficznego danej gry by uzyskać oczekiwany efekt.
Plus jest taki że można łatwo dodać realistyczny efekt Ambient Occlusion, szkoda tylko że jedynie w przestrzeni obrazu wyświetlanego przez nasz monitor.

Komentarz: animatiV
2019-05-19
23:45

zanonimizowany146624 Legend

Black Mesa to remske, a nie remaster :>

Komentarz: zanonimizowany146624
2019-05-20
11:27

zanonimizowany1279081 Pretorianin

Fachowcem nie jestem, ale mi to wygląda na trochę ciemniejszy ambient occlusion, dodany w post processingu. Szału nima.

Komentarz: zanonimizowany1279081
2019-05-20
19:45

zerr10 Konsul

😂

a ja was przebije wszystkich TYŁKA NIE URYWA ahahah

Komentarz: zerr10

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl