Rad Rodgers nową platformówką autorów Rise of the Triad

Twórcy Rise of the Triad zapowiedzieli platformówkę Rad Rodgers. Celem autorów jest odtworzenie stylu rozgrywki z takich produkcji shareware jak Commander Keen czy Jazz Jackrabbit oraz ubranie tych mechanizmów w nowoczesną oprawę graficzną. Obecnie gra walczy o 50 tys. dolarów na Kickstarterze.

Adrian Werner

Znane z wydanego trzy lata temu Rise of the Triad studio Interceptor Entertainment zapowiedziało swój kolejny projekt. Okazała się nim platformówka Rad Rodgers, która odwołuje się klimatem i mechaniką do klasycznych pecetowych produkcji tego typu, dystrybuowanych w latach 80. i 90. w modelu shareware, takich jak Commander Keen, Jazz Jackrabbit, czy dwie pierwsze części Duke Nukem. Produkcja zmierza na pecety oraz konsolę PlayStation 4, a premiera ma nastąpić w lutym przyszłego roku. Autorzy uruchomili kickstartera, który ma im pozwolić na zdobycie środków na dokończenie produkcji. Cel minimalny ustalono na poziomie 50 tysięcy dolarów. W chwili pisania tej wiadomości licznik na stronie pokazuje już prawie 10 tysięcy, a do końca zbiórki pozostało jeszcze 29 dni.

RAD RODGERS W SKRÓCIE:
  • Deweloper: Interceptor Entertainment
  • Gatunek: platformówka
  • Platforma: PC, PS4
  • Data premiery: luty 2017 r.

Produkcja opowie o przygodach dwunastoletniego zapalonego gracza imieniem Rad Rodgers. Pewnego dnia zostanie on wciągnięty przez portal do wnętrza telewizora, gdzie stanie się bohaterem własnej gry. W przygodach towarzyszyć mu będzie ożywiona stara konsola znana jako Dusty. Podczas kampanii będziemy musieli się przedrzeć przez siedem różnorodnych światów.

Rad Rodgers zaoferuje atrakcyjną trójwymiarową grafikę zbudowaną na technologii Unreal Engine 4, ale mechanizmy zabawy pozostaną dwuwymiarowe. Produkcja ma połączyć rozwiązania klasyków pokroju Commander Keen ze współczesnym wykonaniem i świeżymi pomysłami. Podczas zabawy będziemy przemierzali duże poziomy o częściowo otwartej strukturze, zbierali przedmioty, unikali pułapek oraz walczyli z wrogami.

Produkcja położy duży nacisk na walkę, podczas której będziemy posługiwali się różnorodnym arsenałem broni palnej. Ponadto co pewien czas natkniemy się na błąd w wirtualnym świecie, który uniemożliwi dalszą podróż. Wtedy przejmiemy kontrolę nad Dustym, potrafiącym przenikać do wymiaru znanego jako Pixelverse, i spróbujemy naprawić kod gry. Te sekcje mają mocno różnić się stylem i mechaniką od tych z udziałem chłopca.

Równolegle studio Not Even Entertainment pracuje nad mobilnym projektem Dusty's Surfatron. Będzie to endless runner, którego akcja osadzona zostanie w Pixelverse, a osiągnięte tam sukcesy będą skutkowały przydatnymi prezentami w Rad Rodgers.

  1. Rad Rodgers – strona Kickstartera

Rad Rodgers

Rad Rodgers

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 1 grudnia 2016

Informacje o Grze
6.0

GRYOnline

3.9

Gracze

6.5

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2016-09-07
12:01

zanonimizowany307509 Legend

Ten bohater za bardzo przypomina postać z grze Ruff 'n' Tumble (Amiga). :)

Komentarz: zanonimizowany307509
2016-09-07
12:23

Amiga4ever Konsul

Ruff'N'tumble jedna z ostatnich świetnych platformowek na Amisie.. Ta muzyka ;)))

Komentarz: Amiga4ever
2016-09-07
12:26

Likfidator Senator

Ograłem praktycznie wszystkie platformówki Apogee i ta nowa gra w żaden sposób ich nie przypomina.
Ciekawe gdzie oni widzą inspirację serią Commander Keen? W tej grze strzelania było, ale ilość amunicji była tak ograniczona, że strzelało się tylko w wyjątkowych sytuacjach. Przechodzenie kolejnych etapów opierało się na znajdowaniu przejścia, zręczności i unikaniu wrogów, a nie rozwalania wszystkiego co się rusza lub nie.

Widać więcej inspiracji z Jazz Jackrabbit oraz Ruff 'n' Tumble. Z czego ten pierwszy był zrobiony przez Epic Megagames, a nie przez Apogee, obie firmy mocno rywalizowały ze sobą w tym czasie. Do tego stopnia, że po wpisaniu kodu 'Apogee' w Jazzie gra przełączała się w ohydne 16 kolorów, by wyśmiać fakt że gry Apogee były wciąż robione pod przestarzałe PCty z 286 i kartą EGA na pokładzie.
Ruff 'n' Tumble w ogóle na PC nie wyszedł, ani nie ma nic wspólnego z Apogee. To Amigowa gra.

Nie wiem czy przy takim podejściu coś zyskają. Gdyby zrobili coś co faktycznie przypomina styl Apogee i ma grafikę 2D, a nie paskudne 3D, to może sypnąłbym grosza, a tak nawet nie ma mowy, żebym wsparł czy nawet później kupił tę ich grę.

Komentarz: Likfidator

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl