PS5 Pro nie dostanie technologii podobnej do DLSS z jednego ważnego powodu

Autor znanych przecieków podał swoje wątpliwości odnośnie do pojawienia się na PlayStation 5 Pro funkcji na wzór NVIDIA DLSS.

futurebeat.pl

Luna Jarosz

PS5 Pro nie dostanie technologii podobnej do DLSS z jednego ważnego powodu, źródło grafiki: Remy Gieling | Unsplash.
PS5 Pro nie dostanie technologii podobnej do DLSS z jednego ważnego powodu Źródło: Remy Gieling | Unsplash.

Od dłuższego już czasu w sieci zapowiadana jest potencjalna premiera PlayStation 5 Pro. Spekulacjom i wszelkiej maści plotkom, odnośnie do nowej ulepszonej konsoli Sony, nie widać końca. W całym tym wyczekiwaniu na oficjalną zapowiedź daty premiery i ujawnienia specyfikacji, internetowi eksperci próbują przewidzieć możliwość nadchodzącego urządzenia.

Skalowanie AI w PlayStation 5 Pro?

Kolejne domysły, związane z nadchodzącą konsolą Japończyków, sugerują pojawienie się na omawianym dziś urządzeniu, funkcję na wzór NVIDIA DLSS. Przytoczona opcja miałaby pozwolić na PS5 Pro osiągać 120 klatek na sekundę w rozdzielczości 4K. O takich domniemanych możliwościach mogliśmy się dowiedzieć choćby z materiału na kanale Moore's Law Is Dead.

Obecnie podstawowe PlayStation 5 może się pochwalić 60 klatkami na sekundę (lub więcej) w niższych rozdzielczościach. Rozgrywka w 4K zazwyczaj pozwala nam na grę w 30 klatkach na sekundę, choć są od tego również wyjątki. Kwestią dyskusyjną, a która nie jest często poruszana odnośnie do PS5 Pro, jest funkcja ray tracingu.

Bardziej prawdopodobne było by 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 4K oraz funkcją ray tracingu dla wszystkich gier odpalanych na PlayStation 5 Pro. Wracając do tematu skalowania AI, autor znanych przecieków, Kepler, twierdzi, że owe domysły pojawienia się technologii na wzór DLSS są fałszywe.

Źródło: X | Kepler
Źródło: X | Kepler

Kepler poddaje wątpliwości, czy technologia skalowania systemu wspomagana sztuczną inteligencją jest w ogóle możliwa. Autor uważa bowiem, że nie widzi w tym sensu, aby Sony robiło to samodzielnie, bez dzielenia się wysiłkami z AMD.

Zwraca również uwagę, że APU Viola w konsoli nie ma jednostek NPU, więc wyczekiwane obecnie urządzenie musiałoby korzystać ze skalowania AI za pośrednictwem wewnętrznych elementów WMMA gfx11/12.

Choć na razie ponownie trzeba tutaj zaznaczyć, że są to jedynie plotki i domysły internetowych ekspertów, którzy polują na przecieki, by móc ustalić, co będzie potrafiła ulepszona konsola Sony. Prawdopodobnie poznamy możliwości PlayStation 5 Pro, kiedy zostanie ujawniona specyfikacja sprzętu wraz z ogłoszeniem daty premiery.

Podobało się?

0

Luna Jarosz

Autor: Luna Jarosz

Pasjonatka konsol i komputerów. Obecnie pochłonięta rozwojem branży IT, poluje na nowinki technologiczne. Interesuje się również grami strategicznymi, ale lubi też pograć w Dark Souls. Swój czas poświęca także na gry e-sportowe. Jej hobby to kolekcjonowanie gier na PlayStation 2 i eksperymenty na owej konsoli w celu rozbudowy jej funkcjonalności. Przyjemność czerpie z naprawy komputerów. Wieczorami zaś przyszło jej spędzać czas na oglądaniu filmów, czy seriali anime. Kocha górskie klimaty i spacery wieczorami. Wielką radość sprawia jej czytanie książek fantasy.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl