Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 listopada 2021, 11:05

Projekt Volt - niezapowiedziana gra twórców Mafii 3 skasowana

Twórcy Mafii 3, studio Hangar 13, musieli skasować swój najnowszy projekt. Projekt, noszący roboczy tytuł Volt, kosztował wydawcę 53 miliony dolarów.

W SKRÓCIE:
  1. Firma Take-Two skasowała nową grę studia Hangar 13.
  2. Volt kosztował wydawcę 53 miliony dolarów.

Nie zagramy w nową grę studia Hangar 13. Jak donosi serwis Bloomberg, który jako pierwszy doprecyzował informację z raportu kwartalnego firmy Take-Two Interactive, projekt o roboczej nazwie Volt poszedł do kosza. Wydawca gry zainwestował w produkcję kwotę 53 milionów dolarów.

Szef studia Haden Blackman poinformował mailowo pracowników o anulowaniu gry. Powodem tej decyzji jest wysoki koszt dewelopingu, który w dzisiejszych, ciężkich czasach (z uwagi na pandemię), trudno jest „obronić” i stworzyć coś, co przyniesie zysk.

Nieco więcej informacji na temat Volt przynosi Kotaku, które podaje, że miała to być kooperacyjna gra oparta na modelu GAAS (gry-usługi), w której istniał podział na trzy archetypy postaci – DPS, tank i wsparcie. Unikatowym aspektem miał być system, który pozwalałby wrogom na łączenie się w silniejszego przeciwnika.

Nad Volt pracowało ponad 200 ludzi, którzy po skasowaniu gry zostaną przesunięci do innych projektów. Szef studia Hangar 13 zaznaczył, że 2K Games nadal wierzy w ich umiejętności, dzięki czemu wkrótce ruszą prace nad nowym tytułem. Zanim jednak zobaczymy efekty ich pracy (o ile w ogóle), minie parę lat.

  1. Oficjalna strona studia Hangar 13

Paweł Musiolik

Paweł Musiolik

Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.

więcej