Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 czerwca 2021, 13:43

autor: Adrian Werner

Project Warlock 2 zapowiedziane. Data premiery w Steam Early Access

Nadchodzi Project Warlock 2, czyli kontynuacja udanego polskiego FPS-a retro. Gra zadebiutuje w Steam Early Access w przyszłym miesiącu.

PROJECT WARLOCK 2 W SKRÓCIE:
  1. Deweloper: Buckshot Software
  2. Wydawca: Retrovibe
  3. Gatunek: FPS
  4. Platforma: PC
  5. Data premiery w Early Access: 29 lipca 2021 r.

Jednym z projektów zapowiedzianych podczas PC Gaming Show okazało się Project Warlock 2, czyli kontynuacja popularnego FPS-a w klimatach retro. Za produkcję odpowiada polskie studio Buckshot Software, czyli ten sam zespół, który opracował pierwszą część z 2018 r.

Wczesna wersja gry trafi do sprzedaży w Steam Early Access 29 lipca tego roku, oferując jeden z trzech zaplanowanych epizodów kampanii. Project Warlock 2 zapowiedziano wyłącznie na PC, ale pierwsza część po pewnym czasie doczekała się konwersji na konsole, więc nie zdziwilibyśmy się, gdyby w przypadku kontynuacji było tak samo.

Gra opowie historię trójki uczniów czarnoksiężnika, który był bohaterem pierwszego Project Warlock. Każdy z nich posiadać będzie unikalne zdolności oraz bronie i otrzyma własny epizod składający się z sześciu dużych poziomów. Przejście jednego z nich ma zająć co najmniej godzinę.

Pierwsza część wzorowana była na Wolfenstein 3D, więc mapy były kompletnie płaskie. Sequel ma zaoferować znacznie bardziej rozbudowane wertykalnie poziomy. Zabawę urozmaici system ulepszania arsenału, dzięki czemu każdy z czarowników otrzyma do wyboru ponad dwadzieścia typów uzbrojenia.

Wzmocniona też zostanie rola magii. W pierwowzorze była mało użyteczna, a w sequelu każda postać otrzyma trzy odnawiające się zdolności specjalne. Rozbudowane też zostanie AI wrogów. Przeciwnicy będą w stanie skakać, cofać się, wykonywać przewroty oraz korzystać z wielu różnorodnych ataków. Produkcja pozwoli ponadto tworzyć save’y w trakcie przechodzenia poziomu, podczas gdy pierwowzór zapamiętywał postępy dopiero po ukończeniu całej mapy.

  1. Oficjalna strona studia Buckshot Software

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej