Project CARS 4 powstaje i postawi na realizm
Prezes firmy Slightly Mad Studios opublikował na Twitterze serię postów poświęconych czwartej odsłonie serii Project CARS. Wpisy zostały już wykasowane, ale wygląda na to, że gra powstaje i będzie posiadała bardzo realistyczną grafikę.
Bartosz Świątek

W SKRÓCIE:
- wszystko wskazuje na to, że Project CARS 4 powstaje;
- gra ma cechować się wyjątkowo realistyczną oprawą graficzną.
Serwis Dark Side of Gaming donosi, że czwarta część serii wyścigowej Project CARS znajduje się w produkcji. Gra ma podobno korzystać z technologii Madness 2.0 Engine, zapewniającej wysoce realistyczną oprawę graficzną. Źródłem informacji jest seria tweetów Iana Bella – prezesa stojącej za omawianym cyklem firmy Slightly Mad Studios (niestety wpisy zostały już wykasowane).

Ian Bell określa Project CARS 4 mianem „najbardziej realistycznej symulacji, jaka kiedykolwiek powstała”. Mamy otrzymać m.in. szczegółowe cienie (przypominające to, co można uzyskać wykorzystując ray tracing), pełny, 24-godzinny cykl dnia i nocy oraz liście, które poddają się wpływowi podmuchów wywoływanych przez samochody i mogą nawet osiąść na przedniej szybie pojazdu.

Warto przypomnieć, że trzecia część serii Project CARS zadebiutowała w sierpniu bieżącego roku i spotkała się z dość dobrym przyjęciem ze strony recenzentów. Co ciekawe, jedną z rzeczy, na które eksperci najczęściej narzekali był fakt, że gra za mocno odchodzi od swoich symulacyjnych korzeni i przez to nieco zatraca tożsamość, stając się czymś w stylu gorszego Forza Horizon. Czy deweloperzy faktycznie wzięli sobie tę krytykę do serca? Trudno powiedzieć, bo tweety Iana Bella skupiają się na warstwie graficznej, a nie mechanice rozgrywki i modelu jazdy.

Gracze
Steam
OpenCritic
- Codemasters Software
- zapowiedź (gry)
- Slightly Mad Studios
- Project CARS (seria)
- gry wyścigi
- symulatory samochodowe
- PC
- PS5
- XSX
Komentarze czytelników
MadtPL Pretorianin

Warto przypomnieć, że niegdyś, po wyprodukowaniu spin-offów NFSa, czyli Shift 1 i 2 firma mocno pokłóciła się z EA, która chciała ich przemielić i wcielić w swoje szeregi. A teraz za sprawą przejęcia Codemasters (które jest ich właścicielem) przez "Elektroników" znowu są pod ich rządami. Współczuję.
zwireqq Pretorianin
Fizyka jazdy z assetto corsa, grafika z horizon 4, otwarty świat wielkości tdu2 to by było cos
Herr Pietrus Legend

Ocho... znawcy, co to nie widzieli CARS 2 (poza wyścigami nocnymi, to fakt), a przede wszystkim - piszę to z żalem, bo wiadomo, UE4 - ACC znowu spamują swoją FH4, która poza grafiką i symulacją allegro nie ma do zaoferowania nic, no, chyba że ktoś lubi "model jazdy" a'la The Cree (też MMO "RPG"... I pouczają gości od CARS żeby nie pompować tyłko grafiki. :D
Już nawet to nieudane Cara 3 wypada lepiej...
Amq_ Konsul

Liderem na rynku jest forza i nie wydaje mi się aby zaszła zmiana, zobaczymy.
zanonimizowany52907 Senator
On tak gada przy okazji każdej premiery, za każdym razem jest wyśmiewany na forach simracingowych :) pcars2 miała zadatki na dobry sim ale masa bugów i brak spójności w fizyce skutecznie ostudziły te zapędy.
Pcars to taka seria, że gry robione są na 50% - w miarę wesystko działa więc gra leci do tłoczni. Ale jak już człowiek pogra dłużej niż 1h to niedoróbki mocno przeszkadzają (np. w pcars2 w multi w tym samym wyścigu różni kierowcy mieli różną pogodę xD)