futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 23 maja 2019, 17:45

Prezes Sony uważa, że konsole to nisza

21 maja odbyło się spotkanie dla inwestorów Sony - Investor Relations Day 2019. W ramach wydarzenia prezes japońskiej firmy – Kenichiro Yoshida - zabrał głos w sprawie nawiązania współpracy z Microsoftem. W wypowiedzi stwierdził, że konsole stanowią obecnie niszę na rynku gier.

Konsole stanowią jedynie niszę na rynku? - Prezes Sony uważa, że konsole to nisza - wiadomość - 2019-05-23
Konsole stanowią jedynie niszę na rynku?

Nawiązana kilka dni temu współpraca Sony z Microsoftem była sporym zaskoczeniem. Nic dziwnego, że pojawiły się pytania. Na część z nich zdecydował się opowiedzieć CEO firmy - Kenichiro Yoshida. W czasie spotkania dla inwestorów japońskiego giganta – Investor Relations Day 2019 – wyjaśnił on powody nawiązania porozumienia i, co najciekawsze, stwierdził, że konsole stanowią niszę na rynku gier.

W czasie spotkania Kenichiro Yoshida podał powody, dla których obie firmy zdecydowały się na współpracę. Do najważniejszych z nich należy uwspólnianie infrastruktury w zakresie strumieniowania gier. Dzięki temu zmniejszeniu mają ulec opóźnienia sieci. O tym, jak bardzo istotny jest ten segment branży dla Sony, świadczy odpowiedź Yoshidy na pytanie związane z przyszłością gier i rolą konsol. Całą wypowiedź znaleźć można tutaj.

Jeśli spojrzysz na przemysł gier jako całość, rynek konsol nie jest duży i stanowi raczej niszę. Ale immersyjne doświadczenia dla zapalonych graczy są czymś, co nadal będziemy cenić. W związku z tym na razie zapewnianie przez konsole odpowiedniej mocy obliczeniowej pozostaje bardzo ważne, ale technologia nie przestanie się rozwijać i równolegle będziemy pracować nad usługami streamingowymi, takimi jak Remote Play i PlayStation Now.

Powyższa wypowiedź pokazuje, że mimo iż Sony nadal rozwija tradycyjny segment konsol, to stopniowo tracą one na znaczeniu. Dla Japończyków o wiele ważniejsza staje się technologia strumieniowania, w której widzą przyszłość elektronicznej rozrywki.

Wyraźnie pokazuje to, że gry w chmurze zaczynają odgrywać coraz większą rolę w przemyśle growym. W ostatnim czasie oprócz nawiązanej w tym zakresie współpracy między Microsoftem i Sony, swoją własną platformę strumieniującą zapowiedziało także Google.

Agnieszka Adamus

Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

więcej