Prezes Nintendo przeprasza klientów

Na spotkaniu z inwestorami prezes Nintendo, Shuntaro Furukawa, po raz pierwszy przeprosił posiadaczy Nintendo Switch za problemy z kontrolerami Joy-Con. Od trzech lat użytkownicy konsoli narzekają na wadliwie działające gałki analogowe oraz ciągłe problemy z łącznością padów, ale do tej pory byli ignorowani przez japońską firmę.

futurebeat.pl

Michał Kułakowski

Prezes Nintendo przeprasza klientów - ilustracja #1

Podczas spotkania z inwestorami, Shuntaro Furukawa, prezes Nintendo został zapytany wprost o problemy techniczne związane z kontrolerami Joy-Con, które praktycznie od dnia premiery systemu trapią wielu użytkowników Nintendo Switch. Reprezentant japońskiego koncernu nie uniknął odpowiedzi i po raz pierwszy odniósł się oficjalniej do tej kwestii, głęboko przepraszając wszystkich posiadaczy konsoli. Dodajmy, że przez kilkanaście pierwszych miesięcy koncern po cichu ignorował całą sprawę i dopiero po naciskach ze strony graczy zaczął przyjmować i wymieniać bez pytania niedziałające Joy-Cony.

Przypomnijmy, że gracze narzekają na psujące się i dryfujące gałki analogowe kontrolerów, a także ciągłe problemy z ich łącznością ze Switchem. Problemy wynikają z konstrukcji Joy-Conów oraz użytych przez Nintendo materiałów. W ubiegłym roku rozgoryczeni właściciele konsoli przygotowali w Stanach Zjednoczonych pozew zbiorowy, w którym domagają się od producenta wypłaty odszkodowania.

Sytuacja ta zmusiła spółkę do wspomnianej już zmiany nastawienia wobec problemu. Wcześniej bowiem domagała się ona od posiadaczy konsoli pokrycia niemałych pogwarancyjnych kosztów naprawy kontrolerów, które w wielu przypadkach po kilku miesiącach ponownie się psuły. Furukawa zapewnił także, że jego firma stale ulepsza swoje produkty, ale ze względu na pozew nie może dalej komentować sprawy. Poradził też wszystkim mającym problemy klientom, by skontaktowali się z lokalnym serwisem Nintendo.

  1. Oficjalna strona firmy Nintendo
Podobało się?

36

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2020-07-07
12:14

Eluveitien Konsul

Eluveitien

Ja mam switcha od prawie roku, no brakuje mu jeszcze z dwóch miesięcy. Mam może ze 150-200h w grach a mój chłopak drugie tyle. Mamy dość duży problem z kurzem w domu ale switch jest przechowywany przeważnie w pokrowcu. No jak na razie żadnych oznak problemów z dryfowaniem. Co najwyżej złamał się zawias w jednym joy conie, że mogę go sobie "odpinać" bez naciskania przycisku ale to raczej moja wina.

Komentarz: Eluveitien
2020-07-01
12:22

KamilB. Generał

KamilB.

Jest wiele marek smartfonów, które również nie są popularne w Polsce a mają polskie menu. Oczywiście, że nie cieszyły, ale to już raczej czas przeszły ponieważ użytkowników Switcha mamy w Polsce bardzo dużo i skoro produkt trafił na Polskie półki i w jako tako się sprzedaje, to Nintendo powinno już dawno dodać polski język w konsoli...ale nadal mają nas Polaków w d...e.

Komentarz: KamilB.
2020-07-01
11:35

TyGadzieTy Pretorianin

TyGadzieTy

Jeżeli chodzi o problemy z JoyConami to u mnie pojawiły się, jakoś po pół roku, od zakupu konsoli (konsolkę mam od 04.2019), z tym że dla mnie Switch to konsola hybrydowa a co za tym idzie, często biorę ją ze sobą w drogę... Plus remont raczej w tym wszystkim nie pomagał.

Z tego co pamiętam, to problem z dryfującymi gałkami analogowymi bierze się właśnie, z zanieczyszczenia analogów. Jako że ja nie oszczędzałem konsoli, to z analogami zaczął być problem... Jeżeli chodzi o czas gry, to sam przegrałem łącznie jakieś 400h(?) więc nie jest to jakaś wielka liczba :P

Komentarz: TyGadzieTy
2020-07-01
10:29

Windmaster Centurion

😃

Dobrze że Nintendo przyznało się do błędów bowiem ignorowanie klientów przez tę firmę mogło skończyć się bardziej poważniej zresztą pozew zbiorowy Amerykańskich użytkowników Nintendo Switch - a dla Japońskiego giganta branży gier wideo to i tak spory problem.
Joy - Cony bo to o nich mowa to dość specyficzne kontrolery, w Nintendo Switch - u które są z jednej strony elastyczne i dopasowane a z drugiej obarczone problemami technicznymi, nie zmienia jednak to faktu że Nintendo Switch bez Joy - Conów nie może się obejść.

Komentarz: Windmaster
2020-07-01
07:18

zanonimizowany1305675 Konsul

Nie przeprasza się za pomyłkę, wada fabryczna może się przytrafić każdemu, kto robi swoje produkty np u chinoli, ale... Oni rżnęli głupa i z rok odsyłali poszkodowanych klientów z kwitkiem.
Zwykle przepraszam to za mało. Nintendo nie ma oporów żeby ścigać strony z emulacja i ciągnąć od szarych ludzi kasę nie zważając na to, czy komuś wyrządzają krzywdę czy nie, ale już buble sadzić ludziom nie mieli problemu i spuszczać poszkodowanych na drzewo.
Jak dla mnie podła firma i stracili całe zaufanie jakie budowali od lat 80tych.

Prezesik powinien zapowiedzieć model V3 , nowymi analogami i zagwarantowac, że problemu już nie będzie, tak jak zrobił to Microsoft z Xbox360 i słynnym RRoD i modelem Jasper. Tam MS zapowiedział, że problem został wyeliminowany i taki model kupiłem.

Widzę w sklepie czy w necie Switcha to widzę spieprzone analogi i nie chce tego bubla kupować. Nintendo zamiast przepraszać niech wyciąga kasę, której ma od cholery i wydaje nowy model np lite, bo tu są niewymienialne analogi i wymienia ludziom na stary na nowy, a stary wycofuje że sprzedaży. Stać ich, a bubli taka zasłużoną firma sprzedawać nie powinna!

Komentarz: zanonimizowany1305675

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl