Premiera Death Stranding przed 2019 rokiem?
Hideo Kojima w trakcie imprezy Tokyo Game Show 2016 zdradził garść informacji na temat Death Stranding. Nowa produkcja ojca serii Metal Gear ma zadebiutować przed 2019 rokiem i zaoferuje wcześniej niespotykany tryb kooperacji.
- producent: Kojima Productions
- wydawca: Sony Interactive Entertainment
- gatunek: gra akcji z otwartym światem
- platformy sprzętowe: PS4
- data premiery: 2018 rok (?)
- inne: pierwsza produkcja Hideo Kojimy po rozstaniu z Konami; nietypowy tryb sieciowy/kooperacji;
Trzy miesiące temu, w trakcie tegorocznej edycji targów E3, Hideo Kojima zapowiedział swój pierwszy projekt po odejściu z Konami – Death Stranding. Niedługo później japoński twórca zdradził, że gra jest wciąż na bardzo wczesnym etapie produkcji, przy okazji podając kilka enigmatycznych informacji na jej temat. Kolejne i niewiele konkretniejsze deklaracje pojawiły się przy okazji niedawnej imprezy Tokyo Game Show 2016. Kojima jednoznacznie określił przynależność gatunkową Death Stranding, które będzie grą akcji z otwartym światem. Co więcej, legendarny deweloper wypowiedział się również na temat daty premiery produkcji. Według serwisu IGN Japończyk zapowiedział wydanie gry przed igrzyskami olimpijskimi w Tokyo w 2020 roku. Dodał, że tytuł pojawi się na rynku przed nadejściem czasów, w których została osadzona akcja filmu anime Akira. Innymi słowy, premiera DS ma nastąpić jeszcze przed 2019 rokiem.

Kojima wspomniał też o trybie kooperacji, mającym różnić się od wszystkiego, co mogliśmy dotąd zobaczyć w grach. Na szczęście nie oznacza to, że będziemy zmuszeni do wspólnego przechodzenia Death Stranding – tytuł będzie „w pełni grywalny w trybie single player”. Kojima ujawnił też, że grze pojawi się żeńska bohaterka (aczkolwiek wciąż trwa kompletowanie obsady aktorskiej), a Norman Reedus jako główna postać zaprezentuje inne oblicze od tego, które znają fani serialu Żywe trupy. Obok Kojimy na scenie TGS 2016 pojawił się też Yoji Shinkawa, odpowiedzialny za projekty postaci, a obaj zapewnili, że studio wybrało już silnik gry. Nie podano jego nazwy, ale zapewniono, że jest to „dobrze znany silnik innej firmy”. Shinkawa stwierdził też, że bardzo chętnie zobaczyłby mechy w Death Stranding, co potwierdza wcześniejsze przypuszczenia o osadzeniu akcji gry w przyszłości.
Tyle na temat Death Stranding, wypada jednak wspomnieć o komentarzu Kojimy odnośnie zapowiedzianego przez Konami Metal Gear Survive. Zapytany przez fanów, ojciec serii Metal Gear jednoznacznie zaprzeczył, jakoby to on był pomysłodawcą gry. Jego zdaniem, MG to przede wszystkim polityka oraz wywiad i nie wyobraża sobie, jak do tego schematu wpasować zombie:
”To [Metal Gear Survive – przyp. autora] jest zupełnie niepowiązane ze mną. To tylko moje zdanie, ale Metal [Gear] jest o Szpiegostwie i Polityce. Zombie nie bardzo do tego pasują, nieprawdaż? Cóż, ale to tylko moje zdanie”.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Hideo Kojima
- Tokyo Game Show
- co-op
- Kojima Productions
- daty premier / opóźnienia (gry)
- gry akcji TPP
- PC
- PS4
Komentarze czytelników
yadin Legend
Półgłówki z Konami chcą płynąć z prądem, więc do ostatniej części "Metal Gear Solid" dokooptują zręcznościowy dodatek. Co za durnie!!!
Natomiast "Death Stranding" pewnie ma zawierać wszystkie te idee, których zespołowi Kojima Productions nie udało się zaaplikować do pożegnalnej części sagi o Snake'u. Jak znam ten przemysł, to na pierwszy film z gameplay'em poczekamy do lata/jesieni 2018. Zatem lekko rok.
Kojima strasznie mi podpadł w "The Phantom Pain" dając do gry roboty metal gear przypominające te badziewia sprzed dwudziestu lat. Dziś tak nie można. Trudno jednak przekonać Japończyków do zmiany myślenia.
T_D_i Generał
Znając Hideo będzie to grudzień 2018 - zajebiście :/
kaszanka9 Legend
Typowa prezentacja sony, Kojima napisał, że nawet tej gry nie zaczęto robić jeszcze, developing stoi w miejscu.