Pracował nad grą 10 lat, w końcu podał datę premiery. To nowa kosmiczna strategia dla fanów Stellaris
Poznaliśmy datę premiery kosmicznej strategii Stellar Reach, za którą odpowiada były deweloper z Ubisoftu i studia Creative Assembly.

Niedługo na rynek trafi potencjalny rywal dla kosmicznego RTS-a Stellaris oraz innych podobnych gier. James Miller, były pracownik Ubisoftu oraz Creative Assembly, podał oficjalną datę premiery swojej produkcji Stellar Reach, której trailer możecie obejrzeć poniżej. Owa strategia 4X w klimacie science fiction zadebiutuje na Steamie 8 października 2025 roku.
Miller oficjalnie zapowiedział swój projekt w połowie czerwca bieżącego roku. Przy ogłaszaniu gry zaznaczył, że prace nad nią ruszyły ponad 10 lat temu i znacznie wykroczyły poza pierwotny pomysł.
Stellar Reach weszło w fazę produkcji ponad 10 lat temu. Od tego czasu gra rozwinęła się poza swoją pierwotną wizję i została stworzona z większą głębią i dbałością, niż się spodziewałem. A ja rozwijałem się razem z nią. Dziesięć lat ciężkiej pracy, doświadczenia, błędów i pasji w końcu doprowadziło tę grę do punktu, w którym stała się moim pierwszym niezależnym tytułem – czego wielu z nas, deweloperów, pragnie.
Podczas zabawy w Stellar Reach pokierujemy jedną z ośmiu dostępnych frakcji, z których każda ma posiadać unikalne drzewka rozwoju technologicznego. Produkcja zaoferuje nam również trzy ścieżki zwycięstwa: poprzez supremację, dobrobyt i dominację przemysłową – od nas będzie zależeć, w jaki sposób rozwiniemy naszą społeczność.
Żeby zdominować przestrzeń kosmiczną, przyjdzie nam stale rozbudowywać flotę statków oraz powiększać armię. Do tego potrzebne będą m.in. zasoby, których ma być w sumie 13 typów. Każdy z nich podobno odegra kluczową rolę przy zwiększaniu efektywności wojska.
Przy okazji przypomnijmy, że dziś ruszy Festiwal 4X na platformie Valve, który zakończy się 18 sierpnia 2025 r. Zatem czekając na premierę omawianej gry, możecie sprawdzić inne ciekawe tytuły z tego gatunku.