Potrzeba było 20 lat, by odkryć jeden z największych sekretów kultowego Half-Life 2. Gracz ustalił, po co tak naprawdę istniała „nieuchwytna” rzeka w City 17
Jeden z fanów Half-Life 2 prześledził elementy z wersji beta gry z 2003 roku i porównał je z finalną produkcją. Zgodnie z jego ustaleniami niedostępna rzeka przecinająca City 17 miała pełnić większą rolę w przygodzie.

Fani Half-Life 2 z pewnością kojarzą rzekę, która przecina City 17 – możemy „rzucić na nią okiem” w kilku fragmentach rozgrywki, ale nigdy nie docieramy bezpośrednio do niej. Pierwotne plany twórców przewidywały jednak dla niej większą rolę, co udowadnia wersja beta gry z 2003 roku. Użytkownik serwisu YouTube o pseudonimie CMDR RileySV przeanalizował wcześniejsze projekty poziomów i postanowił podzielić się swoimi wnioskami na ten temat.
W finalnej edycji Half-Life 2, w rozdziale Anticitizen One, wraz z Alyx przedzieramy się przez miasto, by spotkać się z Barneyem. Kiedy docieramy do zniszczonego mostu, schodzimy do kanałów, następnie odwiedzamy fabrykę i wydostajemy się na ulicę. Wersja beta z 2003 roku znacznie wydłużała ten fragment, kładąc większy nacisk na walkę w tunelach. Podczas pobytu w podziemiach mieliśmy mierzyć się z istotami takimi jak barnacle (obcy zwisający z sufitu), hydra (przeciwnik z niebieskimi mackami wycięty z ostatecznej wersji) oraz żołnierzami Kombinatu.
Po opuszczeniu podziemi dotarlibyśmy do mostu przecinającego rzekę. Od tej chwili rozgrywka z bety pokrywałaby się z momentem opuszczenia fabryki. Jednak w dalszej części, zamiast spotkania z Barneyem i wejścia do Cytadeli, twórcy planowali wprowadzić starcie ze Striderami znane z dema pokazanego na E3 w 2003 roku. Omawiane przez CMDR RileySV mapy bez tekstur sugerują, że w kolejnych krokach trafilibyśmy do kanału, który przemierzalibyśmy łazikiem (lub innym pojazdem, jeśli koryto byłoby zalane wodą), prawdopodobnie mierząc się przy tym z przeciwnikami.
Trudno powiedzieć, co miało się wydarzyć w dalszej części rozgrywki, ale z kanału moglibyśmy podziwiać Cytadelę w jej pełnym majestacie. Byłby to z pewnością ciekawy widok, jednak jak zauważa CMDR RileySV, skrócenie trasy do megastruktury należącej do Kombinatu miało sens. Dzięki temu twórcom udało się utrzymać odpowiednie tempo rozgrywki.
Co ciekawe, jeden z odbiorców filmu – użytkownik flintexp – zauważył, że wczesny projekt City 17 przypomina Nowy Jork. Dzięki podanym przez niego koordynatom sami również możecie porównać obie mapy. W tym układzie Cytadela wznosiłaby się w rejonie Prospect Park na Brooklynie.

Według ustaleń użytkownika flintexp Cytadela mogłaby się mieścić w okolicach Prospect Park (południowy odcinek mapy).Źródło: YouTube.
Warto przypomnieć, że od 18 marca tego roku posiadacze Half-Life 2 na Steamie mogą za darmo sprawdzić fanowską modyfikację stworzoną za pomocą Nvidia RTX Remix, czyli platformy pozwalającej moderom odświeżać klasyczne dzieła.

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
LokalnyRzezimieszek Generał
Ublock Origin.
Zaznaczasz dany element i puff nie ma go już
Darkowski93m Generał

Naprawdę dla kogokolwiek tak "wielkim sekretem" była obecność jakiejś zakichanej rzeki widocznej w kilku momentach gry? :D No ja w Episode Two widziałem w oddali kilka razy jakiś taki szczyt. To dopiero musi być tajemnica! Cóż to za szczyt, po co on tam jest??? Ta płynąca przez miasto rzeka mogła równie dobrze być najzwyklejszym w świecie elementem otoczenia. I w sumie pozostaje takim nic nie znaczącym elementem otoczenia bo finalnie w grze do niej nie docieramy. Ok, news o jakimś youtuberze, niech wam będzie, ale po co ten debilny tytuł i wstęp...
The Lord of the Rimming Legionista

Dałbym Ci plusa, ale mam zbyt niski ranking na forum na nowym koncie. Stare mi zbanowali za pisanie takich komentarzy, jak ten Twój powyższy