Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 kwietnia 2018, 14:43

autor: Kamil Zwijacz

Porównanie grafiki w God of War na PS4 i PS4 Pro

Na kanale Candyland w serwisie YouTube opublikowano porównanie graficzne gry God of War uruchomionej na konsoli PlayStation 4 oraz w dwóch trybach (wydajności i rozdzielczości) na PlayStation 4 Pro.

Porównanie grafiki w God of War na PS4 i PS4 Pro - ilustracja #1

20 kwietnia na konsoli PlayStation 4 ukaże się wyczekiwana gra God of War od studia Sony Santa Monica. Jak już doskonale wiecie, tytuł okazał się świetnym kawałkiem kodu, który zdecydowanie warto będzie mieć w swojej kolekcji. Jednym z wielkich atutów nowych przygód Kratosa jest widowiskowa oprawa graficzna. Możecie się o tym przekonać, oglądając widoczny poniżej materiał opublikowany na specjalizującym się w rozmaitych porównaniach youtube’owym kanale Candyland. Pokazano na nim grę w trzech wersjach – tej ze zwykłej edycji konsoli oraz Pro w trybach wydajności (1080p, ale ponad 30 klatek) i rozdzielczości (4K przy 30 klatkach).

Wnioski płynące z nagrania są takie. Na podstawowym modelu sprzętu tytuł wygląda bardzo ładnie i działa w stabilnych 30 klatkach na sekundę. W trybie wydajności na PlayStation 4 Pro szczegółowość obrazu jest mniej więcej taka sama, ale animacja potrafi nieźle skakać. Podczas pierwszej zaprezentowanej sekwencji trzyma ona poziom ponad 50 klatek. Natomiast w okolicach 1:48 pokazany jest fragment eksploracji, gdzie notowane są wahania od 33 do czterdziestu kilku klatek. W przypadku trybu rozdzielczości gra wygląda najlepiej i trzyma w miarę stały poziom 30 klatek, choć zdarzają się jej spadki poniżej tej wartości.

Akcja God of War rozgrywa się jakiś czas po wydarzeniach pokazanych w trójce. Kratos przeniósł się na daleką Północ, by odciąć się od swojego dotychczasowego życia, ale wakacje nie trwały zbyt długo i heros, tym razem wraz ze swoim synem Atreusem, ponownie musi stanąć do walki z rozmaitymi potworami. Tytuł pod wieloma względami wywraca znaną formułę do góry nogami. Deweloperzy zmienili bowiem nie tylko miejsce akcji, ale także sposób prezentowania rozgrywki czy samą mechanikę. Zabawa ma bardziej sandboksowy charakter i sporo naleciałości z gatunku RPG. Według recenzentów całość sprawdza się jednak idealnie, więc nam pozostaje jedynie odliczanie do piątkowej premiery.

Na koniec przypominam, że tytuł dostępny będzie w naszym kraju w pełnej polskiej wersji językowej. Na szczęście, jeżeli nie lubicie głosów rodzimych aktorów i aktorek, to będziecie mogli włączyć sobie, np. angielską wersję językową i polskie napisy.