Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 lutego 2013, 10:00

autor: luckie

Polskie studio stworzy Worlds of Magic, duchowego następcę Master of Magic

Polskie studio Wastelands Interactive, zapowiedziało Worlds of Magic. Tytuł ma czerpać garściami z Master of Magic, klasyka wśród strategii 4X. Twórcy obiecują, że w grze nie zabraknie spektakularnej magii i potężnych bohaterów.

Hej, czy to nie przypadkiem wieża czarodzieja z Master of Magic? - Polskie studio stworzy Worlds of Magic, duchowego następcę Master of Magic - wiadomość - 2013-02-13
Hej, czy to nie przypadkiem wieża czarodzieja z Master of Magic?

Polskie studio Wastelands Interactive, które do tej pory zajmowało się przeważnie strategiami turowymi w klimatach II wojny światowej, zapowiedziało Worlds of Magic, określanego jako duchowego następcę Master of Magic. Nie wiemy na razie zbyt wiele na temat gry, ale według twórców, będą wyróżniały ją następujące cechy:

  • Gra ma należeć do gatunku strategii 4X (eksploracja, ekspansja, eksploatacja i eksterminacja).
  • Nasze oddziały do bitwy poprowadzą bohaterowie. Będzie się dało stworzyć własnych herosów, lub sterować gotowymi postaciami.
  • Twórcy zaprojektują dwanaście szkół magii. Można będzie skupić się na jednej lub poznawać kilka na raz.
  • Jednostki, zaklęcia i bohaterowie podlegać będą zasadom systemu D20 (którego nazwa pochodzi od dwudziestościennej kości).
  • Zbudowanie dużego miasta i potężnej armii ma wymagać rozwoju przemysłu, badania nowych technologii i kontrolowania magii.
  • Do zwycięstwa zaprowadzi nas wiele dróg, a podbój to tylko jedna z nich. Równe ważna okaże się odpowiednia dyplomacja, rozwój handlu, czy umocnienie swojej pozycji dzięki pokojowi.
  • W grze wystąpią różne rasy. Na razie zapowiadane są cztery: ludzie, elfy, krasnoludy i nieumarli, ale w przyszłości twórcy planują wprowadzić kolejne.

Leszek Lisowski, szef wspomnianego studia, tak opowiada o swojej nowej produkcji:

Worlds of Magic to gra, którą zawsze chciałem stworzyć – prawdziwe odtworzenie Master of Magic. Przez wszystkie lata mojej kariery w branży, marzyłem, by to zrobić. Po spotkaniu z Aaronem uświadomiłem sobie, że mamy podobne pomysły i już wiedziałem, że uda nam się osiągnąć coś wyjątkowego. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by stworzyć grę, która pod względem rozgrywki odda klimat lat 90-tych, ale z odpowiednią oprawą.

Przy okazji pojawiły się pierwsze grafiki koncepcyjne z Worlds of Magic, przedstawiające karty magii:

Karta magii ognia
Karta magii ognia
Karta magii przywołania
Karta magii przywołania
Karta magii ochrony
Karta magii ochrony

Worlds of Magic ukaże się najprawdopodobniej na komputerach osobistych, ale nie wiadomo na razie, kiedy to nastąpi. Życzymy Polakom z Wastelands udanego odtworzenia klimatu lat 90-tych!

Polskie studio stworzy Worlds of Magic, duchowego następcę Master of Magic - ilustracja #5Master of Magic to strategia typu 4X wydana w 1994 roku przez firmę Micropose. Jeśli pomyślicie Cywilizacja i dodacie do tego magię, będziecie blisko tego, co oferował Master of Magic. Świat gry podzielony był na dwie krainy, różne pod względem występowanych tam ras i natężenia magii. Ważną funkcję pełnili czarodzieje, których można było tworzyć samemu, na zasadach znanych z RPG. Główny ciężar rozgrywki opierał się na budowie i rozwoju miast oraz podboju wroga.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Worlds of Magic

Worlds of Magic