Polskie studio Wastelands Interactive, zapowiedziało Worlds of Magic. Tytuł ma czerpać garściami z Master of Magic, klasyka wśród strategii 4X. Twórcy obiecują, że w grze nie zabraknie spektakularnej magii i potężnych bohaterów.
Łukasz Szliselman

Polskie studio Wastelands Interactive, które do tej pory zajmowało się przeważnie strategiami turowymi w klimatach II wojny światowej, zapowiedziało Worlds of Magic, określanego jako duchowego następcę Master of Magic. Nie wiemy na razie zbyt wiele na temat gry, ale według twórców, będą wyróżniały ją następujące cechy:
Leszek Lisowski, szef wspomnianego studia, tak opowiada o swojej nowej produkcji:
Worlds of Magic to gra, którą zawsze chciałem stworzyć – prawdziwe odtworzenie Master of Magic. Przez wszystkie lata mojej kariery w branży, marzyłem, by to zrobić. Po spotkaniu z Aaronem uświadomiłem sobie, że mamy podobne pomysły i już wiedziałem, że uda nam się osiągnąć coś wyjątkowego. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by stworzyć grę, która pod względem rozgrywki odda klimat lat 90-tych, ale z odpowiednią oprawą.
Przy okazji pojawiły się pierwsze grafiki koncepcyjne z Worlds of Magic, przedstawiające karty magii:



Worlds of Magic ukaże się najprawdopodobniej na komputerach osobistych, ale nie wiadomo na razie, kiedy to nastąpi. Życzymy Polakom z Wastelands udanego odtworzenia klimatu lat 90-tych!
Master of Magic to strategia typu 4X wydana w 1994 roku przez firmę Micropose. Jeśli pomyślicie Cywilizacja i dodacie do tego magię, będziecie blisko tego, co oferował Master of Magic. Świat gry podzielony był na dwie krainy, różne pod względem występowanych tam ras i natężenia magii. Ważną funkcję pełnili czarodzieje, których można było tworzyć samemu, na zasadach znanych z RPG. Główny ciężar rozgrywki opierał się na budowie i rozwoju miast oraz podboju wroga.
Gracze
Steam