Polskie studio stworzy Worlds of Magic, duchowego następcę Master of Magic
Polskie studio Wastelands Interactive, zapowiedziało Worlds of Magic. Tytuł ma czerpać garściami z Master of Magic, klasyka wśród strategii 4X. Twórcy obiecują, że w grze nie zabraknie spektakularnej magii i potężnych bohaterów.
Łukasz Szliselman

Polskie studio Wastelands Interactive, które do tej pory zajmowało się przeważnie strategiami turowymi w klimatach II wojny światowej, zapowiedziało Worlds of Magic, określanego jako duchowego następcę Master of Magic. Nie wiemy na razie zbyt wiele na temat gry, ale według twórców, będą wyróżniały ją następujące cechy:
- Gra ma należeć do gatunku strategii 4X (eksploracja, ekspansja, eksploatacja i eksterminacja).
- Nasze oddziały do bitwy poprowadzą bohaterowie. Będzie się dało stworzyć własnych herosów, lub sterować gotowymi postaciami.
- Twórcy zaprojektują dwanaście szkół magii. Można będzie skupić się na jednej lub poznawać kilka na raz.
- Jednostki, zaklęcia i bohaterowie podlegać będą zasadom systemu D20 (którego nazwa pochodzi od dwudziestościennej kości).
- Zbudowanie dużego miasta i potężnej armii ma wymagać rozwoju przemysłu, badania nowych technologii i kontrolowania magii.
- Do zwycięstwa zaprowadzi nas wiele dróg, a podbój to tylko jedna z nich. Równe ważna okaże się odpowiednia dyplomacja, rozwój handlu, czy umocnienie swojej pozycji dzięki pokojowi.
- W grze wystąpią różne rasy. Na razie zapowiadane są cztery: ludzie, elfy, krasnoludy i nieumarli, ale w przyszłości twórcy planują wprowadzić kolejne.
Leszek Lisowski, szef wspomnianego studia, tak opowiada o swojej nowej produkcji:
Worlds of Magic to gra, którą zawsze chciałem stworzyć – prawdziwe odtworzenie Master of Magic. Przez wszystkie lata mojej kariery w branży, marzyłem, by to zrobić. Po spotkaniu z Aaronem uświadomiłem sobie, że mamy podobne pomysły i już wiedziałem, że uda nam się osiągnąć coś wyjątkowego. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by stworzyć grę, która pod względem rozgrywki odda klimat lat 90-tych, ale z odpowiednią oprawą.
Przy okazji pojawiły się pierwsze grafiki koncepcyjne z Worlds of Magic, przedstawiające karty magii:



Worlds of Magic ukaże się najprawdopodobniej na komputerach osobistych, ale nie wiadomo na razie, kiedy to nastąpi. Życzymy Polakom z Wastelands udanego odtworzenia klimatu lat 90-tych!
Master of Magic to strategia typu 4X wydana w 1994 roku przez firmę Micropose. Jeśli pomyślicie Cywilizacja i dodacie do tego magię, będziecie blisko tego, co oferował Master of Magic. Świat gry podzielony był na dwie krainy, różne pod względem występowanych tam ras i natężenia magii. Ważną funkcję pełnili czarodzieje, których można było tworzyć samemu, na zasadach znanych z RPG. Główny ciężar rozgrywki opierał się na budowie i rozwoju miast oraz podboju wroga.
- Strona studia Wastelands Interactive
- Forum dyskusyjne poświęcone Worlds of Magic
- Worlds of Magic na Facebooku

Gracze
Steam
- gry strategiczne
- strategie 4X
- Wastelands Interactive
- PC
Komentarze czytelników
Piotr44 Generał

Ja również raczej daruję sobie tego "duchowego spadkobiercę" i moje pieniążki powędrują do twórców "Age of Wonders III" która ma być prawdziwą kontynuacją, a nie żałosnym majstrowaniem przy grobie dawno umarłej gry :-/
phreek Chorąży
Masa ludzi czeka na porządny remake MoMa od 20 lat. Co prawda było parę pospolitych ruszeń, które spaliły na panewce, były połowicznye próby (mody do Civ), był fail w postaci Elementala. Co nie znaczy, że kolejna ekipa ma polec, jeśli tylko zaprezentuje profesjonalne podejście do tematu. Ja skończyłem tę grę dziesiątki razy i czekam na remake z niecierpliowścią. Chętnie wrzucę parę zeta jeśli się pojawi na Kickstarterze.
zanonimizowany23874 Legend
5 ras - czyli kolejny fail :)
zanonimizowany380842 Legend
No jedyny godna następca MoM To Fallen Enchantress, który teraz jeszcze doczeka się rozbudowanego dodatku w marcu :). www.fallenenchantress.com polecam.
kapciu Generał

Przez wszystkie lata mojej kariery w branży, mażyłem, by to zrobić