Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 grudnia 2022, 09:20

Nintendo przeprasza za stan nowych Pokemonów i obiecuje poprawki

Nintendo w końcu odniosło się do problemów z wydajnością w Pokemon Violet i Pokemon Scarlet. Gry wkrótce otrzymają nową aktualizację, a kolejne poprawki są w drodze.

Źródło fot. Nintendo.
i

Nintendo wreszcie odniosło się do problemów z działaniem gier Pokemon Scarlet i Pokemon Violet.

Firma wypuści jutro aktualizację dla obu gier, wraz z którą rozpocznie się pierwszy sezon walk rankingowych. Tym samym poznaliśmy też stworki, których będzie można używać na pierwszych oficjalnych turniejach rozgrywanych w obu grach (via Wolfe „Wolfey” Glick na Twitterze). Najwyraźniej na razie gracze będą rywalizować bez pokemonów legendarnych oraz form Paradox (co zdecydowanie nie martwi fanów).

Poza tym wersja 1.1.0 naprawi „wybrane błędy”, aczkolwiek nie podano szczegółów. Co chyba jednak ważniejsze, lista zmian nie kończy się na tym ostatnim punkcie. Twórcy zostawili też krótki komunikat.

W oświadczeniu potwierdzono, że Nintendo zdaje sobie sprawę z problemów z wydajnością w Pokemonach dziewiątej generacji i przeprasza za to graczy. Zapewniono też, że twórcy pracują nad „ulepszeniami gry”:

Jesteśmy świadomi problemów z działaniem gier [Pokemon Violet i Pokemon Scarlet – przyp. autora], na jakie natrafiają gracze. Naszym celem zawsze jest zapewnienie im pozytywnych wrażeń z obcowania z naszymi tytułami, dlatego przepraszamy za te niedogodności. Poważnie traktujemy opinie graczy i pracujemy nad ulepszeniami w tych grach.

Nintendo przeprasza za stan nowych Pokemonów i obiecuje poprawki - ilustracja #1
Źródło: Nintendo na Twitterze.

Z jednej strony sugeruje to, że „wybrane błędy”, które ma naprawić patch 1.1.0, nie obejmują spadków wydajności. Z drugiej to pierwszy raz, kiedy oficjalnie odniesiono się do tych problemów, jeśli nie liczyć rzekomej odpowiedzi pracowników biura obsługi klienta.

Warto też przypomnieć, że według dotychczasowych informacji problemy ze spadkami wydajności w nowych Pokemonach to najpewniej skutek wycieku pamięci. Jak dotąd nie zostało to potwierdzone, niemniej doniesienia w sieci przemawiają za tą tezą.

Dlatego też tymczasowym rozwiązaniem jest restartowanie gry co kilka godzin. Nie eliminuje to wszystkich problemów, ale robi sporą różnicę.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat, ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GOL-em rozpoczął w 2015 roku, pisząc w newsroomie growym, a następnie również filmowym i – o zgrozo! – technologicznym (nie zabrakło też udziału w encyklopedii gier). Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Nie pytać o kwestie związane z grafiką – po kilku godzinach autor potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej