Czy zwolnienia w Microsofcie dotkną jakościowo WoW-a? Fani obawiają się, jak zmiany wpłyną na MMORPG-a.
Wątek masowych zwolnień w przemyśle growym od kilkunastu miesięcy regularnie powraca, wpływając także na większe studia. W efekcie długo wyczekiwane projekty przepadają, a na rynek trafiają kolejni deweloperzy szukający nowego zatrudnienia. Tym razem problem sięgnął samego giganta – zaledwie wczoraj Microsoft zwolnił 9100 pracowników, włączając w to różne pomniejsze oddziały.
To jednak nie koniec zmartwień graczy i twórców. Wszystko wskazuje na to, że ucierpiało także Blizzard Entertainment, a wraz z nim być może World of Warcraft.
Powodem do negatywnych spekulacji stała się wypowiedź Wladii Summers, pani wiceprezes działu Quality Assurance. Parafrazując wypowiedź z maila do pracowników, ostatni dzień miał być wyjątkowo ciężki, co zgrywa się ze wspomnianymi wcześniej zwolnieniami. Internauci wierzą tym samym, że zapewnianie jakości padło ofiarą cięć w Blizzardzie – i bynajmniej nie są zadowoleni z tej perspektywy.
Komentujący gracze obawiają się, że potencjalne zwolnienia w dziale QA mogą skutkować większą liczbą bugów w WoW-ie oraz dłuższym czasem ich naprawiania. Sytuacja jest o tyle kiepska, że MMO już teraz mierzy się ze sporą ilością błędów, a cięcia tylko je spotęgują.
Dokładnie to, czego potrzebujemy – mniej QA! Hej, może pozbądźmy się też tego, co pozostało z obsługi klienta?
- Kaisah16
Opłacam miesięczną subskrypcję dla gry, którą kocham, by płacono ludziom odpowiedzialnym za zapewnienie jej jakości. W rzeczywistości kasa idzie do CEO Microsoftu, który zarabia 79 milionów rocznie.
Jednocześnie musimy pamiętać, że Blizzard nie wydał do tej pory oficjalnego oświadczenia, a co za tym idzie, wszystkie zmartwienia pozostają w strefie spekulacji. Jak informuje Jason Schreier, o pełnej skali zwolnień w Microsofcie przekonamy się w ciągu najbliższych kilku dni – dlatego czas pokaże, czy twórcy WoW-a także na tym ucierpią.
0

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.