Po enigmatycznej wiadomości członkini Blizzarda fani WoW-a spodziewają się, że MMO czeka rychły spadek jakości

Czy zwolnienia w Microsofcie dotkną jakościowo WoW-a? Fani obawiają się, jak zmiany wpłyną na MMORPG-a.

cooldown.pl

Aleksandra Sokół

Po enigmatycznej wiadomości członkini Blizzarda fani WoW-a spodziewają się, że MMO czeka rychły spadek jakości, źródło grafiki: Blizzard Entertainment.
Po enigmatycznej wiadomości członkini Blizzarda fani WoW-a spodziewają się, że MMO czeka rychły spadek jakości Źródło: Blizzard Entertainment.

Wątek masowych zwolnień w przemyśle growym od kilkunastu miesięcy regularnie powraca, wpływając także na większe studia. W efekcie długo wyczekiwane projekty przepadają, a na rynek trafiają kolejni deweloperzy szukający nowego zatrudnienia. Tym razem problem sięgnął samego giganta – zaledwie wczoraj Microsoft zwolnił 9100 pracowników, włączając w to różne pomniejsze oddziały.

To jednak nie koniec zmartwień graczy i twórców. Wszystko wskazuje na to, że ucierpiało także Blizzard Entertainment, a wraz z nim być może World of Warcraft.

„Ten dzień będzie ciężki”

Powodem do negatywnych spekulacji stała się wypowiedź Wladii Summers, pani wiceprezes działu Quality Assurance. Parafrazując wypowiedź z maila do pracowników, ostatni dzień miał być wyjątkowo ciężki, co zgrywa się ze wspomnianymi wcześniej zwolnieniami. Internauci wierzą tym samym, że zapewnianie jakości padło ofiarą cięć w Blizzardzie – i bynajmniej nie są zadowoleni z tej perspektywy.

Komentujący gracze obawiają się, że potencjalne zwolnienia w dziale QA mogą skutkować większą liczbą bugów w WoW-ie oraz dłuższym czasem ich naprawiania. Sytuacja jest o tyle kiepska, że MMO już teraz mierzy się ze sporą ilością błędów, a cięcia tylko je spotęgują.

Dokładnie to, czego potrzebujemy – mniej QA! Hej, może pozbądźmy się też tego, co pozostało z obsługi klienta?

- Kaisah16

Opłacam miesięczną subskrypcję dla gry, którą kocham, by płacono ludziom odpowiedzialnym za zapewnienie jej jakości. W rzeczywistości kasa idzie do CEO Microsoftu, który zarabia 79 milionów rocznie.

- unimportantinfodump

Firmy zarabiającej miliardy nie stać na produkty, które pozwalają jej zarabiać.

- Combustibles

Jednocześnie musimy pamiętać, że Blizzard nie wydał do tej pory oficjalnego oświadczenia, a co za tym idzie, wszystkie zmartwienia pozostają w strefie spekulacji. Jak informuje Jason Schreier, o pełnej skali zwolnień w Microsofcie przekonamy się w ciągu najbliższych kilku dni – dlatego czas pokaże, czy twórcy WoW-a także na tym ucierpią.

  • Różności
Podobało się?

0

Aleksandra Sokół

Autor: Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

Darmowa gra survivalowa z otwartym światem w końcu zaoferuje coś specjalnego graczom solo. Nowy system klas wywróci jednak Once Human do góry nogami

Następny
Darmowa gra survivalowa z otwartym światem w końcu zaoferuje coś specjalnego graczom solo. Nowy system klas wywróci jednak Once Human do góry nogami

Where Winds Meet na ostatniej prostej. Nowy zwiastun zapowiada ostatnie testy obiecującego aRPG

Poprzedni
Where Winds Meet na ostatniej prostej. Nowy zwiastun zapowiada ostatnie testy obiecującego aRPG

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl