Dzień po zapowiedzi odświeżonej trylogii Mafia poznaliśmy nieoficjalne konkrety na temat warstwy technicznej i zmian wprowadzonych w mechanice w remake’u pierwszej części tej kultowej serii. Wśród tych ostatnich prym wiedzie nowy system osłon; całość ma przy tym działać na silniku „trójki”.
Wczoraj doczekaliśmy się oficjalnej zapowiedzi kompilacji Mafia: Trilogy, w której skład wejdzie pełnoprawny remake Mafii 1, zremasterowana wersja gry Mafia II, a także trzecia odsłona tego kultowego cyklu. Dzisiaj natomiast poznaliśmy nieoficjalne szczegóły na temat silnika wykorzystanego przez twórców pierwszej z wymienionych pozycji, jej warstwy dźwiękowej, a także nowości w mechanice gry.
Źródłem owych rewelacji jest niejaki Sobo – użytkownik forum serwisu PCTuning, podejrzewany o koneksje z firmą 2K Games (choć on sam tego nie przyznaje, ale też temu nie zaprzecza). Jako że nie są to oficjalne informacje, należy traktować je jako plotki. A teraz bez zbędnego przedłużania – przejdźmy do konkretów.

Zacznijmy od tego, że Mafia: Definitive Edition będzie działać w oparciu o technologię, która napędzała trzecią część serii. Silnik został jednak znacznie ulepszony, a dzięki między innymi ustalonej „z góry” porze dnia na potrzeby poszczególnych misji (co ma służyć zapewnieniu odpowiedniej atmosfery), produkcja będzie działać lepiej niż „tak sobie” zoptymalizowana przygoda Lincolna Claya. Ponadto gra powinna korzystać z ray tracingu. Osobna wzmianka należy się warstwie dźwiękowej, gdyż zabawa będzie się toczyć przy akompaniamencie doskonale nam znanego, klimatycznego soundtracku; całość zostanie jednak nagrana na nowo przez orkiestrę symfoniczną.
Oprócz tego na tle pierwowzoru remake pierwszej Mafii będzie wyróżniał w pełni funkcjonalny system krycia się za osłonami, wzorowany na tym z drugiej i trzeciej części serii. Gracze, którzy niekoniecznie dobrze wspominają pozbawione go (a przez to diabelnie wymagające) strzelaniny z oryginału, powinni być zadowoleni z tej zmiany.

Sobo podzielił się jeszcze informacją, czy jakieś zmiany czekają zremasterowaną wersję „dwójki” i wchodzącą w skład kompilacji „trójkę”. Jak twierdzi, takowe zostaną zaimplementowane, jednak mają być „niewielkie”. Warto też przypomnieć, że w przypadku Mafii II: Definitive Edition będziemy mieć do czynienia tylko z remasterem, a nie pełnoprawnym remakiem.
Mafia: Definitive Edition
Data wydania: 25 września 2020
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
35

Autor: Krystian Pieniążek
Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.