Unicode wprowadza do standardu egipskie hieroglify. Na fanów retro gier również czeka niespodzianka.
Unicode to standard kodowania znaków, który przypisuje do każdego znaku pisma, używanego w różnych językach, unikalny numer. Unicode 16.0 w wersji alpha wprowadzi pokaźną liczbę egipskich hieroglifów oraz nowe symbole, które pamiętają gracze, ogrywający tytuły na Atari 2600.

Na blogu prowadzonym przez Unicode można natrafić na opis nowej aktualizacji, opublikowany 6 lutego 2024 roku. Przeczytamy tam, że do 2 kwietnia br. Unicode 16.0 jest dostępny dla użytkowników do wcześniejszego przeglądu w wersji alpha. Autorzy podkreślają, że prace nad aktualizacją nadal trwają i nie są zamknięte. Zaznaczają również, że twórcy są otwarci na wszelkie sugestie dotyczące tego, czy dany znak powinien zostać dodany podczas oficjalnej aktualizacji oraz na inne wskazówki, pozwalające ulepszyć działanie ich rozwiązania. Dalej możemy przeczytać, że opublikowanie wersji beta Unicode 16.0 jest planowane na maj 2024 roku.
Według tego samego wpisu, Unicode 16.0 ma dodać 5187 nowych znaków, co zwiększy ich ogólną liczbę do 155 000. Ten sam wpis mówi o 3995 dodatkowych symbolach egipskich hieroglifów oraz 686 symboli „starszego dodatku do komputerów” (ang. Symbols for Legacy Computing Supplement). Jeśli chodzi o hieroglify, według Notebookcheck prace nad tym szyfrowaniem wsparł zespół filologów, który pomógł w selekcji odpowiednich symboli. Oprócz wspomnianych nowych znaków, Unicode 16.0 wprowadzi dodatkowe ulepszenia i aktualizacje o których można więcej przeczytać na oficjalnej stronie firmy. Znajdziemy tam też dostęp do różnych dokumentacji technicznych, dotyczących odpowiednich zbiorów znaków.
Więcej:Pakiet przed Max. Co to jest,kto może z niego skorzystać i ile kosztuje w 2025 roku?

Autor: Anita Zych
Zainteresowanie technologią oraz światem gier komputerowych rozwijała od najmłodszych lat, rozpoczynając ją od największych klasyków w branży. Zafascynowana rozgrywką w Diablo II, przygodami Bezimiennego w Górniczej Dolinie oraz rozwijaniem cywilizacji w Age Of Empires, chciała kreować własne historie nieustraszonych bohaterów dzięki rysunkowi i pisaniu pierwszych komiksów. W późniejszych latach pogłębiała swoją wiedzę na temat technologii dzięki podjęciu studiów ściśle związanych z inżynierią oprogramowania. Dzięki temu poznała nowe możliwości, jeśli chodzi o gamedev – projektowanie modeli 3D, rysunki koncepcyjne oraz budowanie świata wirtualnego stały się dla niej bardziej przystępne dzięki zrozumieniu zasad programowania. W przyszłości chciałaby stworzyć własną grę.