Pierwszy filmik z 0x10c, nowej gry twórców Minecrafta
W sieci pojawił się pierwszy zapis rozgrywki z kosmicznego sandboksa 0x10c, czyli nowego projektu twórcy Minecrafta. Filmik pochodzi z bardzo wczesnej wersji, ale pozwala zobaczyć w jaki styl celują autorzy.
Na początku kwietnia twórca Minecrafta, Markus „Notch” Persson, ujawnił swój nowy projekt, czyli kosmiczną grę 0x10c, która pozwoli na objęcie kontroli nad kosmicznym statkiem eksplorującym dożywający swoich ostatnich dni wszechświat. Przez ostatnie kilka miesięcy pokazano szereg krótkich filmików demonstrujących silnik graficzny, a teraz wreszcie wypuszczono pierwszy materiał video z samej rozgrywki.
Oglądając film trzeba mieć na uwadze, że projekt znajduje się obecnie w fazie prototypowej i deweloperzy wciąż eksperymentują z formułą gry. Oprawa graficzna ulegnie znaczącym zmianom, więc powyższy materiał nie odzwierciedla tego jak prezentować się będzie ostateczna wersja.

Notch ujawnił 0x10c bardzo wcześnie, aby gracze od samego początku mogli śledzić proces formowania się tej produkcji i wpływać na jej kształt. W tej fazie cyklu deweloperskiego gra wciąż regularnie ulega radykalnym zmianom. Według informacji z kwietnia jedną z cech wyróżniających projekt na tle innych tytułów miał być realizm technologiczny i fizyczny typowy dla gatunku hard-sf. Ta koncepcja została jednak niedawno porzucona. Zamiast tego autorzy skoncentrują się na dobrej zabawie. Wciąż chcą spróbować zachować spory realizm, ale nie jest on już priorytetem. Warto też wspomnieć, że kilka tygodni temu, Persson zdradził, że wkrótce sporo istniejących elementów gry, w tym silnik graficzny oraz interfejs projektowania statków, zostanie porzuconych i zespół zajmie się ich ponownym opracowaniem od zera.
Od premiery 0x10c dzieli nas jeszcze szmat czasu i masa zapowiedzianych elementów ulegnie jeszcze zmianie. Warto jednak śledzić losy tego projektu, gdyż rzadko trafia się okazja obejrzenia całego procesu produkcyjnego, od jego pierwszych prototypowych etapów, aż po końcową wersję.
W 0x10c gracze wcielają się w ludzi, którzy w roku 1988 udali się do komór hibernacyjnych, planując spędzić w nich jeden rok. Niestety, błąd w oprogramowaniu spowodował, że obudzili się w roku 281474976712644, w czasach, gdy cały wszechświat jest już w stanie agonalnym.
Gra będzie sandboksem i pozwoli na zwiedzanie kosmosu za pomocą potężnych statków kosmicznych, których systemami zarządzać ma 16-bitowy i w pełni programowalny komputer. Nie zabraknie lądowania na planetach i bitew gwiezdnych przeciwko sztucznej inteligencji oraz innym graczom. Gra zaoferuje też rozbudowaną wirtualną ekonomię, opartą na wydobywaniu surowców i handlu.

- Mojang AB
- Notch (Markus Persson)
- PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany845313 Konsul
No, grafika z dupy ale za grę pewnie sobie życzą tyle co za minecrafta :D
CyberTron Senator

Znowu minikutasik wystaje mniej-więcej ze środka ekranu... Śmierdzi gimbuscraftem. Uwielbiam gry dziejące się w przestrzeni kosmicznej, jednak jeśli nie zmienią koncepcji graficznej to będę trzymał się od tego z daleka.
zanonimizowany540122 Generał
Z tego co wiem, twórca minecrafta ładnie się na nim dorobił. Mając fundusze nie mógł zainwestować w przyzwoitą oprawę graficzną? Nie mówię że od razu battlefield full hd, ale to co jest na tym filmiku wygląda jak wymiociny. Do tych od "grafika nie jest najważniejsza": nie jest, ale są pewne standardy poniżej których kiepska oprawa przeszkadza w odbiorze gry. To pełnoprawny składnik tytułu, który nie tylko ma cieszyć oczy, ale też pomagać w immersji, zatopieniu się gracza w opowiadanej historii, w ukazanym świecie.
szyszka_PC Generał

Jeśli chodzi o kosmiczne sandboxy, to lepiej zapowiada się Mak -> https://www.gry-online.pl/newsroom/mak-czyli-sandboksowa-mieszanka-minecrafta-i-super-mario-galaxy/zc117ba
szyszka_PC Generał

Do wszystkich narzekających na grafikę :
Gra jest we wczesnej fazie produkcji. Porównajcie sobie pierwsze wersje minecrafta pod względem grafiki i obecne. Jest spora różnica. Myślę, że z 0x10c będzie podobnie.