Phil Spencer krytykuje metaverse, porównując go do słabo zaprojektowanej gry
Szef marki Xbox, Phil Spencer, krytykuje metaverse Marka Zuckerberga. Jego zdaniem przypomina kiepsko zaprojektowaną grę i wygląda jak sala konferencyjna.

Jakiś czas temu Mark Zuckerberg, szef firmy Meta (dawniej Facebook), postanowił zrealizować wizję wirtualnej rzeczywistości, w której każdy może spędzać czas. Tak powstał projekt metaverse, który mógłby stać się w przyszłości odpowiednikiem świata Oasis, znanego z popularnego filmu Ready Player One. Jak jednak podsumował to Marcin, wydał miliardy, żeby stworzyć coś, czego nikt nie rozumie.
Niestety realizacja pomysłu nie idzie po myśli Zuckerberga. Mimo wysiłków programistów Mety, jakość grafiki oferowanej przez wirtualny świat wciąż odbiega od współczesnych standardów. Problemem jest również niewielka liczba dostępnych aktywności, co sprawia, że metaverse nie jest w oczach użytkowników szczególnie atrakcyjnym miejscem.
Pomysł cyfrowego świata nie podoba się również Philowi Spencerowi, szefowi Xboksa, który wypowiedział się na jego temat podczas konferencji WSJ Tech Live (via TheVerge). Spencer przyrównał metaverse do kiepsko zaprojektowanej gry wideo.
Twórcy gier wideo mają niesamowitą zdolność do budowania fascynujących światów, w których chcemy spędzać czas. Dla mnie budowanie metaverse, który wygląda jak sala konferencyjna… Po prostu uważam, że to nie jest miejsce, w którym chcę spędzać większość czasu – powiedział Spencer podczas konferencji.

Nie on jeden uważa pomysł Zuckerberga za chybiony, gdyż podobnego zdania jest dyrektor generalny Snapa, Evan Spiegel, również obecny na wspomnianej konferencji. Jego zdaniem jest to życie wewnątrz komputera i to ostatnie miejsce, w którym chciałby się zrelaksować po całym dniu pracy. Tę opinię podziela Greg Joswiak, wiceprezes ds. marketingu koncernu Apple, którego zdaniem „świat nigdy nie będzie tego używał”.
Metaverse zmniejsza dochody Facebooka
Wygląda na to, że świat zgadza się z powyższymi wypowiedziami i faktycznie nie wyraża zainteresowania projektem metaverse, co potwierdzają najnowsze wyniki finansowe opublikowane właśnie przez spółkę Meta. O ponurej rzeczywistości Facebooka przeczytacie w tekście Konrada.
Szczególnie interesującą pozycją są wyniki Reality Labs, oddziału odpowiedzialnego za realizację projektu cyfrowego świata. W minionym kwartale jego przychody spadły z 558 do zaledwie 285 mln dolarów (w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku), natomiast strata operacyjna wzrosła do 3,67 mld dolarów (rok temu było to 2,63 mld).
Wygląda więc na to, że projekt metaverse ponosi póki co spektakularną porażkę i w najbliższych latach raczej nie doczekamy się wirtualnego świata z prawdziwego zdarzenia. Duża część internautów śmieje się z porażki Zuckerberga, ale w gruncie rzeczy trochę go szkoda, gdyż wiele osób z pewnością chętnie by odwiedziło „metawersum”, gdyby zostało odpowiednio wykonane.
Komentarze czytelników
jerzyo Centurion
Jego kasa, jego spawa. Jak dla mnie może taczkami dzień w dzień wywozić swoją kasę z banku i palić......
vorimenn Generał

Najlepsze, że nawet pracownicy Meta to krytykują i unikają jak ognia z korzystania.
AdventureGamer Chorąży
Przecież Zukk stworzył to uniwersum wedle własnej zachcianki prowadzenia wirtualnych konferencji. xD Obciach jakich mało.
zanonimizowany1359977 Senator
Oculus Quest 2 to świetne okulary do peceta, najlepsze w stosunku cena/możliwości i przede wszystkim bezprzewodowe (PSVR2 prze, kabel dużo straci na wygodzie uzytku).
To że coś tam jeszcze mają to dodatek, którego nawet nie chce się użytkownikowi odpalać.
Samo poruszanie się po MENU tej wbudowanej aplikacji to jakiś koszmar.
Mam to rok, a dalej nie wiem jak znaleźć bibliotekę swoich gier i dem. Takie to antyintucyjne, że byle kto spoz IT zrobiłby to 1000 razy lepiej dodając jeden czy z dwa kafelki.
Airlink jednak jest zrobiony dobrze i za to cenie te okulary.
Bez airlinka nie chce żadnych VR.