Nowy system zmusza twórców gier do wybrania jednego z przygotowanych przez Valve formatów daty premiery. Koniec z żartobliwymi i niejasnymi zapowiedziami.
Data premiery to najbardziej niewygodny aspekt produkcji gier – twórcy nie lubią składać obietnic, których nie będą w stanie dotrzymać. Z tego powodu wielu wydawców stara się unikać odpowiedzi, podając niejasne informacje aż do ostatnich etapów powstawania tytułu. Valve chce to zmienić i zagwarantować użytkownikom Steama większą klarowność w tym temacie.
Valve wprowadziło wczoraj nowe reguły dotyczące uzupełniania informacji o dacie premiery nadchodzących gier na Steamie. Od teraz twórcy publikujący swoje tytuły na tej platformie będą musieli skorzystać z uniwersalnego szablonu, który ujednolici wszystkie pozycje w obszernej bibliotece.
Producenci poznali pięć obowiązujących opcji formatowania:
Pozycja oraz wygląd informacji na platformie mają pozostać niezmienione (dla wygody użytkowników).
Oprócz tego możliwość edycji daty premiery została ograniczona do maksymalnie dwóch tygodni przed oryginalnie wyznaczonym terminem. To koniec przesuwania premier na ostatnią chwilę, przynajmniej na Steamie.
We wstępie wpisu ogłaszającego nowe zmiany Valve przyznaje się do panującego do tej pory chaosu. Z jednej strony pracownicy odpowiedzialni za platformę nie negują uroku indywidualnych, a czasem nawet żartobliwych opisów planowanej premiery, z drugiej zauważają, jak mylące potrafiły być.
Do tej pory totalna wolność wyboru formy prezentowania informacji doprowadzała do niejednoznacznych deklaracji. Format daty XX/XX/XXXX był jednakowy dla wszystkich regionów, bez konieczności sprecyzowania czy pierwsze dwie cyfry oznaczają dzień czy miesiąc, co mieszkańcy różnych części świata mogą interpretować w odmienny sposób.
Zmiany mają zapobiec ewentualnym niedopowiedzeniom, a także usprawnić system kalendarza premier.

Twórcy mają czas do 1 stycznia 2023 roku, by ustosunkować się do nowej polityki i wprowadzić ewentualne zmiany. Po tym czasie wszystkie niejasne terminy zostaną zmienione na opcję wkrótce dostępne przez samo Valve.
20

Autor: Sonia Selerska
Swoją przygodę z zawodowym pisaniem dla GRYOnline.pl rozpoczęła w 2022 roku, ale od zawsze interesowała się wszelkimi formami słowa pisanego. Studentka kierunku Film i Multimedia na specjalizacji Tworzenie Gier Wideo, głęboko śledzi zacierającą się granicę między tymi dwoma światami. Czasami wstydliwie docenia przerost formy nad treścią. W przypadku mediów częściej niż rzadziej wchodzi w skrajności; nigdy nie może wybrać między filmami dokumentalnymi i horrorami a cozy grami, symulatorami życia i animacjami. Częściej niż przy tytułach AAA znajdziecie ją przy oldskulowych konsolach i perełkach indie. Wolny czas poświęca swojej miłości do mody i szeroko pojętej sztuki. Uważa, że fabuła to najważniejszy element gry, a najlepsze historie to te, które czerpią z życia codziennego.