Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 stycznia 2018, 07:18

autor: Michał Kułakowski

Petroglyph o kontynuacji Star Wars: Empire at War

Deweloperzy ze studia Petroglyph przyznali, że zaproponowali firmie Electronic Arts stworzenie kontynuacji strategii Star Wars: Empire at War, która zadebiutowała na pecetach w 2006 roku. Wydawca, posiadający wyłączne prawa do produkcji gier z uniwersum Star Wars, nie odpowiedział jednak na propozycję twórców i wydaje się nią niezainteresowany.

Petroglyph Games to jeden z nielicznych zespołów wciąż jeszcze specjalizujących się w produkcji RTS-ów i innych strategii. Na koncie amerykańskich deweloperów znajdują się gry, takie jak Grey Goo, Universe at War: Earth Assault czy serię 8-bit Armies. Debiutanckim projektem twórców było wydane w 2006 roku Star Wars: Empire at War. Gra to ambitny RTS osadzony w uniwersum Star Wars, który pozwalał nam pokierować siłami Imperium lub Rebeliantów w walce o kontrolę nad całą galaktyką. Niedługo po premierze, tytuł doczekał się także rozszerzenia, wprowadzającego do rozgrywki trzecią grywalną frakcję. Mimo dobrego przyjęcia, Empire at War ostatecznie nie otrzymało nigdy bezpośredniej kontynuacji.

Akcja Star Wars: Empire at War rozgrywała się pomiędzy trzecim a czwartym epizodem gwiezdnej sagi

W odbytej niedawno sesji odpowiedzi na pytania fanów, zorganizowanej w serwisie Reddit, przedstawiciele Petroglyph Games potwierdzili, że chcieliby wrócić do świata Gwiezdnych Wojen. Co więcej, mieli oni nawet zaproponować firmie Electronic Arts stworzenie sequela Star Wars: Empire at War. Wydawca, dysponujący pełnią praw do produkcji gier z uniwersum Star Wars, nie odniósł się do propozycji deweloperów. Nie wzbudziło to jednak wśród nich zbyt dużego zdziwienia. Jak stwierdził jeden z nich:

To coś związanego bezpośrednio z korporacyjną strategią Electronic Arts. Nie dysponuję pełnymi detalami, ale EA posiada licencję na produkcję wszystkich gier z uniwersum Star Wars i wydaje się skupione jedynie na tworzeniu minimalnej liczby nowych tytułów, odznaczających się najwyższą jakością wykonania. Wykorzystują do tego pełnię swoich zasobów. Tak więc, jeżeli nie pracujesz nad FPS-ami, to nie znajdujesz się na liście priorytetów. Kilka razy próbowaliśmy już skontaktować się z EA, aby przekonać się, czy wydawca jest potencjalnie zainteresowany Empire at War II, które byłoby wykonane w podobnej skali co pozostałe projekty firmy, ale do tej pory wysiłki te spełzły na niczym.

Szanse na pojawienie się nowego RTS-a w uniwersum Gwiezdnych Wojen są więc na razie wyjątkowo nikłe. Fanom gatunku pozostaje w tej chwili ponownie zainstalować Empire at War, które w ubiegłym roku przeżyło mały renesans, odzyskując moduł zabawy wieloosobowej oraz otrzymując nową łatkę, a także pełne wsparcie dla modów poprzez serwis Steam. Przypomnijmy, że w 2013 roku Electronic Arts zakupiło wieloletnią licencję na produkcję gier ze Star Wars w tytule. Umowa zawarta z firmą Disney wygaśnie najprawdopodobniej dopiero w 2023 roku.

  1. Oficjalna strona studia Petroglyph Games