Potężny nerf niewrażliwości w LoL-u. Stopwatch zostanie osłabiony

Zapowiedziana wczoraj aktualizacja 12.8 do League of Legends ma przynieść sporo zmian – w tym osłabienie Stopwatcha, czyli przedmiotu, który dawał graczom czasową niewrażliwość na obrażenia. Ta niepozorna modyfikacja wymusi określone zmiany w mecie gry.

Michał Ciężadlik

Potężny nerf niewrażliwości w LoL-u. Stopwatch zostanie osłabiony.
Potężny nerf niewrażliwości w LoL-u. Stopwatch zostanie osłabiony.

Deweloperzy z Riot Games ujawnili szczegóły najnowszej aktualizacji do League of Legends, oznaczonej numerem 12.8. Jak przy każdej tego typu łatce, część postaci dostało usprawnienia (np. Kassadin, Mordekaiser czy Xerath), niektóre z nich osłabiono (Jinx, Soraka, Xayah), a jeszcze inne gruntownie przemodelowano (Swain).

W patchu 12.8, oprócz czempionów, wzięto na tapet jeden niewielki, aczkolwiek znaczący przedmiot, który stanowi bardzo ważny element na polu walki. Mowa o Stopwatchu (pol. Stoper), którego już niebawem będzie można użyć tylko w określonej sytuacji.

Zegar, który zatrzymuje czas

Stopwatch jest stosunkowo niedrogim, zużywalnym przedmiotem, który sam w sobie nie daje żadnych bonusów do obrażeń, zdrowia czy pancerza. Użycie Stopwatcha w odpowiednim momencie może być jednak kluczowe w walce – item zapewnia kilkusekundową niewrażliwość na ataki (postać gracza zastyga na ten czas w bezruchu).

Stopwatch może być użyty tylko raz, jednak jest on kluczowym składnikiem dwóch potężnych przedmiotów dających niewrażliwość:

  1. Zhonya’s Hourglass – oprócz magicznych obrażeń i pancerza przy użyciu uzyskujemy ten sam efekt, co w przypadku Stopwatcha, odnawialny po 120 sekundach.
  2. Guardian Angel – oprócz fizycznych obrażeń i pancerza przedmiot ten pozwala na powstanie z martwych z 50% maksymalnego zdrowia. Efekt odnawia się co 300 sekund.
Potężny nerf niewrażliwości w LoL-u. Stopwatch zostanie osłabiony - ilustracja #1
Efekt użycia Stopwatcha lub Zhonya’s Hourglass. Źródło: Riot Games

Użycie wyżej wymienionych przedmiotów (zwłaszcza Stopwatcha i Zhonyi) w grupowej walce może drastycznie zmienić przebieg nawet całego meczu. Nie dziwi więc fakt, że Riot chce ograniczyć ich nadużywanie, co uczyni w patchu 12.8.

Obecnie w ekwipunku można posiadać równocześnie zarówno Stopwatcha, jak i przedmioty, w których skład on wchodzi. Oznacza to, że w pewnych sytuacjach gracze mają zagwarantowane jedno użycie niewrażliwości na ataki ekstra.

Po wprowadzeniu aktualizacji niemożliwym będzie zakupienie Stopwatcha, jeśli w ekwipunku będziemy posiadać Guardian Angel lub Zhonya’s Hourglass.

Deweloperzy w opublikowanych patch notesach podkreślają:

Możliwość korzystania ze Stopwatcha i zarazem posiadania jego przedmiotów końcowych może prowadzić do dość nietypowych sytuacji i niezręcznych momentów, dlatego usuwamy tę opcję.

Zmiana na profesjonalnym szczeblu

Aktualizacja zmieniająca przedmioty dające niewrażliwość zadebiutuje 10 maja. Data jest nieprzypadkowa, ponieważ tego dnia startują jedne z najważniejszych profesjonalnych rozgrywek League of Legends w sezonie – Mid-Season Invitational 2022.

Potencjał wyżej wymienionej kombinacji przedmiotów sprawił, że w ostatnim czasie progracze często stawiali na takie rozwiązania. Zmiana wprowadzona w dzień rozpoczęcia turnieju wymusi na nich dostosowanie się do nowej mety, o czym mówi się na forach związanych z grą, m.in. na Reddicie:

Usunięcie podwójnego Stopwatcha (Zhonya + Stopwatch) – profesjonalni gracze w szoku.

– pisze użytkownik Athien

Naprawdę potężny nerf. Patrząc na ostatnie finały Worldsów [Mistrzostwa Świata w League of Legends – dop. red.] można zobaczyć, jak duży wpływ to miało na teamfighty.

– przyznaje użytkownik Lost_Cyborg

Oczywiście korzystanie z podwójnej niewrażliwości jest taktyką bardzo sytuacyjną, która może przynieść korzyść w określonych warunkach, jednak gracze są w tym przypadku na ogół zgodni – usunięcie tej możliwości jest zmianą na plus.

League of Legends

League of Legends

PC
po premierze

Data wydania: 6 października 2009

Informacje o Grze
5.4

GRYOnline

6.5

Gracze

8.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

13

Michał Ciężadlik

Autor: Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2022-04-27
14:45

miam1 Junior

A gdzie nerfy leczenia i yasuo yone itp?

Komentarz: miam1
2022-04-27
15:54

grabeck666 Senator

Yasuo i Yone są dobrzy tylko w low elo. Yone to nawet nie ma 50% win rate. Yasuo ma (ledwie ponad 50%) prawdopodobnie tylko i wyłącznie dlatego, że dostał buffa w ostatnim patchu.

Komentarz: grabeck666
2022-04-27
17:02

SerwusX Generał

SerwusX

Nawet nie wiedziałem, że tak się da. Ale nawet jeśli, to i tak to była jednorazowa akcja ma mecz, bo zepsucie jednego stopera sprawia, że wszystkie kolejne też będą zepsute?

Komentarz: SerwusX

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl