Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 kwietnia 2022, 13:55

Potężny nerf niewrażliwości w LoL-u. Stopwatch zostanie osłabiony

Zapowiedziana wczoraj aktualizacja 12.8 do League of Legends ma przynieść sporo zmian – w tym osłabienie Stopwatcha, czyli przedmiotu, który dawał graczom czasową niewrażliwość na obrażenia. Ta niepozorna modyfikacja wymusi określone zmiany w mecie gry.

Deweloperzy z Riot Games ujawnili szczegóły najnowszej aktualizacji do League of Legends, oznaczonej numerem 12.8. Jak przy każdej tego typu łatce, część postaci dostało usprawnienia (np. Kassadin, Mordekaiser czy Xerath), niektóre z nich osłabiono (Jinx, Soraka, Xayah), a jeszcze inne gruntownie przemodelowano (Swain).

W patchu 12.8, oprócz czempionów, wzięto na tapet jeden niewielki, aczkolwiek znaczący przedmiot, który stanowi bardzo ważny element na polu walki. Mowa o Stopwatchu (pol. Stoper), którego już niebawem będzie można użyć tylko w określonej sytuacji.

Zegar, który zatrzymuje czas

Stopwatch jest stosunkowo niedrogim, zużywalnym przedmiotem, który sam w sobie nie daje żadnych bonusów do obrażeń, zdrowia czy pancerza. Użycie Stopwatcha w odpowiednim momencie może być jednak kluczowe w walce – item zapewnia kilkusekundową niewrażliwość na ataki (postać gracza zastyga na ten czas w bezruchu).

Stopwatch może być użyty tylko raz, jednak jest on kluczowym składnikiem dwóch potężnych przedmiotów dających niewrażliwość:

  1. Zhonya’s Hourglass – oprócz magicznych obrażeń i pancerza przy użyciu uzyskujemy ten sam efekt, co w przypadku Stopwatcha, odnawialny po 120 sekundach.
  2. Guardian Angel – oprócz fizycznych obrażeń i pancerza przedmiot ten pozwala na powstanie z martwych z 50% maksymalnego zdrowia. Efekt odnawia się co 300 sekund.
Potężny nerf niewrażliwości w LoL-u. Stopwatch zostanie osłabiony - ilustracja #1
Efekt użycia Stopwatcha lub Zhonya’s Hourglass. Źródło: Riot Games

Użycie wyżej wymienionych przedmiotów (zwłaszcza Stopwatcha i Zhonyi) w grupowej walce może drastycznie zmienić przebieg nawet całego meczu. Nie dziwi więc fakt, że Riot chce ograniczyć ich nadużywanie, co uczyni w patchu 12.8.

Obecnie w ekwipunku można posiadać równocześnie zarówno Stopwatcha, jak i przedmioty, w których skład on wchodzi. Oznacza to, że w pewnych sytuacjach gracze mają zagwarantowane jedno użycie niewrażliwości na ataki ekstra.

Po wprowadzeniu aktualizacji niemożliwym będzie zakupienie Stopwatcha, jeśli w ekwipunku będziemy posiadać Guardian Angel lub Zhonya’s Hourglass.

Deweloperzy w opublikowanych patch notesach podkreślają:

Możliwość korzystania ze Stopwatcha i zarazem posiadania jego przedmiotów końcowych może prowadzić do dość nietypowych sytuacji i niezręcznych momentów, dlatego usuwamy tę opcję.

Zmiana na profesjonalnym szczeblu

Aktualizacja zmieniająca przedmioty dające niewrażliwość zadebiutuje 10 maja. Data jest nieprzypadkowa, ponieważ tego dnia startują jedne z najważniejszych profesjonalnych rozgrywek League of Legends w sezonie – Mid-Season Invitational 2022.

Potencjał wyżej wymienionej kombinacji przedmiotów sprawił, że w ostatnim czasie progracze często stawiali na takie rozwiązania. Zmiana wprowadzona w dzień rozpoczęcia turnieju wymusi na nich dostosowanie się do nowej mety, o czym mówi się na forach związanych z grą, m.in. na Reddicie:

Usunięcie podwójnego Stopwatcha (Zhonya + Stopwatch) – profesjonalni gracze w szoku.

– pisze użytkownik Athien

Naprawdę potężny nerf. Patrząc na ostatnie finały Worldsów [Mistrzostwa Świata w League of Legends – dop. red.] można zobaczyć, jak duży wpływ to miało na teamfighty.

– przyznaje użytkownik Lost_Cyborg

Oczywiście korzystanie z podwójnej niewrażliwości jest taktyką bardzo sytuacyjną, która może przynieść korzyść w określonych warunkach, jednak gracze są w tym przypadku na ogół zgodni – usunięcie tej możliwości jest zmianą na plus.

Michał Ciężadlik

Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

więcej