Potężny nerf niewrażliwości w LoL-u. Stopwatch zostanie osłabiony

Zapowiedziana wczoraj aktualizacja 12.8 do League of Legends ma przynieść sporo zmian – w tym osłabienie Stopwatcha, czyli przedmiotu, który dawał graczom czasową niewrażliwość na obrażenia. Ta niepozorna modyfikacja wymusi określone zmiany w mecie gry.

Michał Ciężadlik

4
Potężny nerf niewrażliwości w LoL-u. Stopwatch zostanie osłabiony.
Potężny nerf niewrażliwości w LoL-u. Stopwatch zostanie osłabiony.

Deweloperzy z Riot Games ujawnili szczegóły najnowszej aktualizacji do League of Legends, oznaczonej numerem 12.8. Jak przy każdej tego typu łatce, część postaci dostało usprawnienia (np. Kassadin, Mordekaiser czy Xerath), niektóre z nich osłabiono (Jinx, Soraka, Xayah), a jeszcze inne gruntownie przemodelowano (Swain).

W patchu 12.8, oprócz czempionów, wzięto na tapet jeden niewielki, aczkolwiek znaczący przedmiot, który stanowi bardzo ważny element na polu walki. Mowa o Stopwatchu (pol. Stoper), którego już niebawem będzie można użyć tylko w określonej sytuacji.

Zegar, który zatrzymuje czas

Stopwatch jest stosunkowo niedrogim, zużywalnym przedmiotem, który sam w sobie nie daje żadnych bonusów do obrażeń, zdrowia czy pancerza. Użycie Stopwatcha w odpowiednim momencie może być jednak kluczowe w walce – item zapewnia kilkusekundową niewrażliwość na ataki (postać gracza zastyga na ten czas w bezruchu).

Stopwatch może być użyty tylko raz, jednak jest on kluczowym składnikiem dwóch potężnych przedmiotów dających niewrażliwość:

  1. Zhonya’s Hourglass – oprócz magicznych obrażeń i pancerza przy użyciu uzyskujemy ten sam efekt, co w przypadku Stopwatcha, odnawialny po 120 sekundach.
  2. Guardian Angel – oprócz fizycznych obrażeń i pancerza przedmiot ten pozwala na powstanie z martwych z 50% maksymalnego zdrowia. Efekt odnawia się co 300 sekund.
Potężny nerf niewrażliwości w LoL-u. Stopwatch zostanie osłabiony - ilustracja #1
Efekt użycia Stopwatcha lub Zhonya’s Hourglass. Źródło: Riot Games

Użycie wyżej wymienionych przedmiotów (zwłaszcza Stopwatcha i Zhonyi) w grupowej walce może drastycznie zmienić przebieg nawet całego meczu. Nie dziwi więc fakt, że Riot chce ograniczyć ich nadużywanie, co uczyni w patchu 12.8.

Obecnie w ekwipunku można posiadać równocześnie zarówno Stopwatcha, jak i przedmioty, w których skład on wchodzi. Oznacza to, że w pewnych sytuacjach gracze mają zagwarantowane jedno użycie niewrażliwości na ataki ekstra.

Po wprowadzeniu aktualizacji niemożliwym będzie zakupienie Stopwatcha, jeśli w ekwipunku będziemy posiadać Guardian Angel lub Zhonya’s Hourglass.

Deweloperzy w opublikowanych patch notesach podkreślają:

Możliwość korzystania ze Stopwatcha i zarazem posiadania jego przedmiotów końcowych może prowadzić do dość nietypowych sytuacji i niezręcznych momentów, dlatego usuwamy tę opcję.

Zmiana na profesjonalnym szczeblu

Aktualizacja zmieniająca przedmioty dające niewrażliwość zadebiutuje 10 maja. Data jest nieprzypadkowa, ponieważ tego dnia startują jedne z najważniejszych profesjonalnych rozgrywek League of Legends w sezonie – Mid-Season Invitational 2022.

Potencjał wyżej wymienionej kombinacji przedmiotów sprawił, że w ostatnim czasie progracze często stawiali na takie rozwiązania. Zmiana wprowadzona w dzień rozpoczęcia turnieju wymusi na nich dostosowanie się do nowej mety, o czym mówi się na forach związanych z grą, m.in. na Reddicie:

Usunięcie podwójnego Stopwatcha (Zhonya + Stopwatch) – profesjonalni gracze w szoku.

– pisze użytkownik Athien

Naprawdę potężny nerf. Patrząc na ostatnie finały Worldsów [Mistrzostwa Świata w League of Legends – dop. red.] można zobaczyć, jak duży wpływ to miało na teamfighty.

– przyznaje użytkownik Lost_Cyborg

Oczywiście korzystanie z podwójnej niewrażliwości jest taktyką bardzo sytuacyjną, która może przynieść korzyść w określonych warunkach, jednak gracze są w tym przypadku na ogół zgodni – usunięcie tej możliwości jest zmianą na plus.

League of Legends

League of Legends

PC
Data wydania: 6 października 2009
League of Legends - Encyklopedia Gier
7.5

GRYOnline

6.5

Gracze

8.4

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

13

Michał Ciężadlik

Autor: Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

Przygody Reksia - fani chcą nowej części

Następny
Przygody Reksia - fani chcą nowej części

Xbox na fali wznoszącej, 10 mln użytkowników chmury xCloud Microsoftu

Poprzedni
Xbox na fali wznoszącej, 10 mln użytkowników chmury xCloud Microsoftu

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl