Udostępniona wczoraj aktualizacja dla Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu w wersji na PS4, dzięki której gra doczekała się m.in. wsparcia HDR, wywołała poważne problemy z wyświetlaniem obiektów na PS4 Pro.
Bartosz Świątek

Studio CD Projekt RED udostępniło wczoraj kolejną łatkę dla Wiedźmina 3 w wersji na PlayStation 4. Aktualizacja dodała długo wyczekiwane wsparcie dla technologii HDR, a także m.in. poprawiła wydajność i stabilność omawianej produkcji. Niestety, nie obeszło się bez wpadki. Jak donoszą niektórzy gracze, patch stworzył duże problemy z opóźnionym wyświetlaniem obiektów na PS4 Pro. Drzewa i krzaki pojawiają się zaledwie kilkadziesiąt metrów przed Geraltem. Trzeba przyznać, że wygląda to koszmarnie, szczególnie wtedy, kiedy jeździmy konno. Zresztą, zobaczcie sami:
Jak by tego było mało, część graczy narzeka na jakość efektu HDR – ich zdaniem wypada on dość blado nie tylko na tle innych tytułów, ale i… Wiedźmina 3 w wersji na Xboksa One X (choć – biorąc pod uwagę, jak trudne jest uchwycenie różnic w implementacji HDR na screenach i filmach – trudno powiedzieć, czy zarzuty te są uprawnione). Studio CD Projekt RED nie skomentowało na razie zauważonych przez graczy problemów. Liczymy na to, że zostaną one rozwiązane, bo szkoda by było, żeby trzeci Wiesiek na PS4 już na zawsze pozostał w tak opłakanym stanie.
Przypominamy, że Wiedźmin 3: Dziki Gon zadebiutował na PS4, PC i Xboksie One 19 maja 2015 roku. Gra jest dostępna w pełnej (i tradycyjnie dla serii rewelacyjnej) polskiej wersji językowej.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
21