Twórcy wysoko ocenianego Jagged Alliance 3 trafili pod skrzydła Paradoxu i szykują kolejne „niesamowite gry”.
Paradox Interactive przejął twórców Jagged Aliance 3.
Studio Haemimont Games znalazło się pod pieczą wydawcy Stellaris, Crusader Kings i Cities: Skylines, przy czym firma zapewniła, że zmiana właściciela nie wpłynie na obecne projekty oraz funkcjonowanie zespołu. Skład studia i jego zarząd pozostaną niezmienione.
Co może pozornie dziwić w tym przejęciu, to że po ostatnich, nie do końca udanych premierach (ekhm), Paradox mówił o skupieniu się na tym, co wychodzi jego studiom najlepiej. Niemniej poniekąd strategiczne Jagged Alliance 3 wpisuje się w kategorię gier „bliskich” korzeniom spółki… choć w takim przypadku można się zastanawiać, czemu Paradox rozstał się ze studiem Harebrained Schemes.
Zespół Haemimont Games wyraził swoje zadowolenie z tej zmiany i zapewnił, że gracze mogą wyglądąć „niesamowitych gier” od studia. Z kolei Frederik Wester, prezes Paradoxu, zapewnił, że teraz celem wydawcy jest umożliwienie deweloperowi „tworzenia świetnych gier” pod patronatem spółki, w tym zupełnie nowej marki.
Cieszymy się, że możemy dołączyć do rodziny Paradox. Dopasowanie kulturowe między naszymi firmami jest niezwykłe i już czujemy się jak w domu. To partnerstwo pozwala nam przesuwać granice naszych gier, dostarczając graczom głębszych i bardziej intensywnych wrażeń.
Otwiera to również nowe horyzonty dla naszego zespołu, technologii oraz procesów twórczych i nie możemy się doczekać, by zacząć je odkrywać. Spodziewajcie się od nas niesamowitych nowych gier – mówił Gabriel Dobrew, prezes Haemimont Games.
Jagged Alliance 3 ukazało się w lipcu 2023 roku i – wbrew obawom fanów – było godną kontynuacją kultowej serii, ku uldze graczy (i samych twórców). Gra została dobrze przyjęta tak przez fanów, jak i recenzentów, a w tym samym roku zawitała również na konsole PS4, PS5, XOne i XSX/S. Prawa do marki pozostały w firmie THQ Nordic.
GRYOnline
Gracze
Steam

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).