Oto jak wygląda Fortnite z ray tracingiem
Materiał wideo opublikowany na YouTube pokazuje, jak wygląda Fortnite uruchomiony z włączonym ray tracingiem. Jak wiele zmienia ta technologia w grze z tak specyficzną oprawą graficzną? Przekonaj się sam.
Popularny multiplayerowy tytuł otrzymał znaczne ulepszenie oprawy graficznej. Mowa tutaj oczywiście o Fortnite, a tym postępem wizualnym jest dodanie obsługi ray tracingu. Krótki film opublikowany przez Nvidię pokazuje, jak zmieniła się gra dzięki tej technologii. Wraz ze śledzeniem promieni wprowadzono obsługę DLSS, choć dotyczy to tylko posiadaczy kart GeForce.
Największe różnice widać na wszelkich powierzchniach szklanych – oknach, lustrach, połyskliwych panelach. Wcześniej zamglone, z włączonym ray tracingiem zyskują realistyczne odbicie. Znacznie lepiej wygląda też woda i wszelkie cienie. Są one ostrzejsze, bardziej naturalnie wygląda też okluzja otoczenia. Ray tracing jest dostępny dla posiadaczy kart graficznych obsługujących tę technologię.

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
Komentarze czytelników
pawel1812 Generał
Po prostu wykorzystano niewykorzystywane kawałki karty graficznej.
Czy to jest przełom w jakości grafiki ? No raczej nie, bo lustra można zrobić nie używając tej technologii.
Czy to przełom w łatwości robienia gier ? No raczej nie koniecznie, bo czy to się robiło starym sposobem, czy nowym, w momencie gdy używa się gotowego silnika graficznego nie ma aż tak dużej różnicy, jak próbuje przekonywać Nvidia.
Czy jest jakiś pozytyw płynący z takiego wykorzystania Raytracingu ? Twórcy gier wreszcie nauczyli się, że nie warto używać Raytracingu do wytwarzania pseudo-prawdziwych cieni(co zabijało wydajność i wydłużało proces produkcji w Metro i Tomb Raiderze). I teraz 100% z nich wykorzystuje ten kawałek krzemu tylko do generowania odbić. W tej roli RTX sprawdza się całkiem nieźle.
Dla DLSS Fortnite byłby fajnym polem do popisu. Mam natomiast wątpliwości, czy DLSS nadaje się do gier kompetytywnych, gdzie przesunięcie modelu o piksel może decydować o życiu lub śmierci i gdzie dość często celowo gra się w niższej rozdzielczości (np. CS GO).
Persecuted Legend
Nawet ładny ten Fortnite, tak z RT jak i bez niego :).
piter987 Konsul
Akurat wczoraj zauważyłem tę opcję i myślałem czy odpalić i nie stestować :D Bez niego z dlss na wszystko full mam te 144fps, czasami jest spadek do 120, ale różnicy to nie robi bo i tak mam g-sync, ale wrzucanie dodatkowo RT to już w sumie dla mnie zbędność i co najwyżej ciekawostka do sprawdzenia mapek przy okazji jakichś eventów.
SylwesterZ Konsul
RT nadal częściowy, nie ma odbić efektów cząsteczkowych i dymu (1:19), jak również np. niebo nieprawidłowo się odbija i nie ma np. błysków (1:39).
Devilyn Senator
Szału nie ma a nawet na trailerze sa fps dropy takie że jezu xD