Oto jak wygląda Fortnite z ray tracingiem

Materiał wideo opublikowany na YouTube pokazuje, jak wygląda Fortnite uruchomiony z włączonym ray tracingiem. Jak wiele zmienia ta technologia w grze z tak specyficzną oprawą graficzną? Przekonaj się sam.

Arkadiusz Strzała

Oto jak wygląda Fortnite z ray tracingiem.
Oto jak wygląda Fortnite z ray tracingiem.

Popularny multiplayerowy tytuł otrzymał znaczne ulepszenie oprawy graficznej. Mowa tutaj oczywiście o Fortnite, a tym postępem wizualnym jest dodanie obsługi ray tracingu. Krótki film opublikowany przez Nvidię pokazuje, jak zmieniła się gra dzięki tej technologii. Wraz ze śledzeniem promieni wprowadzono obsługę DLSS, choć dotyczy to tylko posiadaczy kart GeForce.

Największe różnice widać na wszelkich powierzchniach szklanych – oknach, lustrach, połyskliwych panelach. Wcześniej zamglone, z włączonym ray tracingiem zyskują realistyczne odbicie. Znacznie lepiej wygląda też woda i wszelkie cienie. Są one ostrzejsze, bardziej naturalnie wygląda też okluzja otoczenia. Ray tracing jest dostępny dla posiadaczy kart graficznych obsługujących tę technologię.

Oto jak wygląda Fortnite z ray tracingiem - ilustracja #1
Fortnite z włączonym ray tracingiem. Źródło: Nvidia
Fortnite

Fortnite

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
po premierze

Data wydania: 26 września 2017

Informacje o Grze
7.0

GRYOnline

3.0

Gracze

8.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

27

Arkadiusz Strzała

Autor: Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry MMO
2020-11-04
13:12

pawel1812 Generał

Po prostu wykorzystano niewykorzystywane kawałki karty graficznej.
Czy to jest przełom w jakości grafiki ? No raczej nie, bo lustra można zrobić nie używając tej technologii.
Czy to przełom w łatwości robienia gier ? No raczej nie koniecznie, bo czy to się robiło starym sposobem, czy nowym, w momencie gdy używa się gotowego silnika graficznego nie ma aż tak dużej różnicy, jak próbuje przekonywać Nvidia.

Czy jest jakiś pozytyw płynący z takiego wykorzystania Raytracingu ? Twórcy gier wreszcie nauczyli się, że nie warto używać Raytracingu do wytwarzania pseudo-prawdziwych cieni(co zabijało wydajność i wydłużało proces produkcji w Metro i Tomb Raiderze). I teraz 100% z nich wykorzystuje ten kawałek krzemu tylko do generowania odbić. W tej roli RTX sprawdza się całkiem nieźle.

Dla DLSS Fortnite byłby fajnym polem do popisu. Mam natomiast wątpliwości, czy DLSS nadaje się do gier kompetytywnych, gdzie przesunięcie modelu o piksel może decydować o życiu lub śmierci i gdzie dość często celowo gra się w niższej rozdzielczości (np. CS GO).

Komentarz: pawel1812
2020-11-04
13:23

Persecuted Legend

Persecuted

Nawet ładny ten Fortnite, tak z RT jak i bez niego :).

Komentarz: Persecuted
2020-11-04
15:33

piter987 Konsul

piter987
👍

Akurat wczoraj zauważyłem tę opcję i myślałem czy odpalić i nie stestować :D Bez niego z dlss na wszystko full mam te 144fps, czasami jest spadek do 120, ale różnicy to nie robi bo i tak mam g-sync, ale wrzucanie dodatkowo RT to już w sumie dla mnie zbędność i co najwyżej ciekawostka do sprawdzenia mapek przy okazji jakichś eventów.

Komentarz: piter987
2020-11-04
20:10

SylwesterZ Konsul

RT nadal częściowy, nie ma odbić efektów cząsteczkowych i dymu (1:19), jak również np. niebo nieprawidłowo się odbija i nie ma np. błysków (1:39).

Komentarz: SylwesterZ
2020-11-04
20:16

Devilyn Senator

Devilyn

Szału nie ma a nawet na trailerze sa fps dropy takie że jezu xD

Komentarz: Devilyn

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl