Odtworzył mapę z GTA 6 na bazie trailera i porównał ją z tą z „piątki”. Lot z jednego końca świata na drugi zajmie sporo czasu

Fani GTA nie zwalniają tempa i już teraz próbują odtworzyć mapę szóstej odsłony serii. Spekulacje wskazują, że będzie nie tylko ogromna, ale także pełna szczegółów inspirowanych Florydą.

cooldown.pl

Danuta Repelowicz

Odtworzył mapę z GTA 6 na bazie trailera i porównał ją z tą z „piątki”. Lot z jednego końca świata na drugi zajmie sporo czasu, źródło grafiki: Rockstar Games.
Odtworzył mapę z GTA 6 na bazie trailera i porównał ją z tą z „piątki”. Lot z jednego końca świata na drugi zajmie sporo czasu Źródło: Rockstar Games.

Fani serii GTA nie ustają w poszukiwaniach i dalej snują spekulacje na temat nadchodzącej, szóstej już odsłony gry. Tym razem padło na mapę, na której będzie toczyła się rozgrywka – już teraz wydaje się być ogromna, przynajmniej w porównaniu do tej znanej z „piątki”.

Wyprzedzić Rockstara

Powyższy projekt korzysta z modelu opracowanego w ramach większej, fanowskiej inicjatywy, w której gracze starają się odtworzyć mapę GTA 6 jeszcze przed premierą gry. Aby to zrobić, analizują wszelkie dostępne materiały (bazą do tego są głównie przecieki danych i trailer).

Proces zaczyna się od dopasowania budynków do ich rzeczywistych odpowiedników z Miami i Florydy, co pozwala osadzić je na mapie. Kolejnym krokiem jest wykorzystanie współrzędnych z wycieków oraz danych z silnika RAGE (który działa w oparciu o układ jednostek SI), aby precyzyjnie określić ich położenie.

Ponieważ jednak projekt od kwietnia nie był aktualizowany (również ze względu na brak nowych zajawek), wyzwanie podjęli inni fani – jak ten, którego pracę możemy oglądać w przytoczonym poście.

Dzięki staraniom graczy wiemy, że mapa zdaje się wiernie odwzorowywać zarys Florydy, chociaż faktyczne granice mapy dalej pozostają w domenie spekulacji. Najlepiej udokumentowane są obszary Vice City, Port Gellhorn i Florida Keys, a także fragmenty wschodniego wybrzeża. Za punkty odniesienia służą np. zjazdy autostradowe.

Skala robi wrażenie

Opublikowany materiał daje też wyobrażenie o skali całej mapy. Aby pokazać jej rozpiętość, gracz postanowił przelecieć helikopterem z jednego końca mapy na drugi. W „piątce” przelot z jednego końca mapy na drugi zajął mu trzy minuty, a w „szóstce” podróż trwała aż sześć minut (mapa może okazać się zatem przynajmniej dwa razy większa!).

Jej wierność względem oryginału pozostaje jednak pod znakiem zapytania aż do faktycznej premiery gry. Często zdarza się tak, że zewnętrzny zarys terenu jest wiernie odwzorowany, ale wewnętrzne szczegóły zostają zmodyfikowane tak, by lepiej pasować do wizji designerów i scenarzystów. Jest tak na przykład w przypadku Kamurocho w serii Yakuza. Jeśli jednak mapa w GTA 6 faktycznie okaże się tak ogromna, jak to sugerują przecieki, to zdecydowanie będzie co eksplorować.

Grand Theft Auto VI

Grand Theft Auto VI

PC PlayStation Xbox
przed premierą

Data wydania: 26 maja 2026

Informacje o Grze
Przed premierą
2683
graczy czeka na grę.
Czekasz?
  • Różności
Podobało się?

1

Danuta Repelowicz

Autor: Danuta Repelowicz

Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.

Nr 1 w ponad 50 krajach - świąteczny thriller szpiegowski Netflixa podbija listy przebojów streamingu i triumfuje z 98% na Rotten Tomatoes

Następny
Nr 1 w ponad 50 krajach - świąteczny thriller szpiegowski Netflixa podbija listy przebojów streamingu i triumfuje z 98% na Rotten Tomatoes

Kojima spędza tak dużo czasu na testowaniu Death Stranding 2, że brakuje mu snu. „Zasnąłem dwa razy w trakcie dostawy”

Poprzedni
Kojima spędza tak dużo czasu na testowaniu Death Stranding 2, że brakuje mu snu. „Zasnąłem dwa razy w trakcie dostawy”

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl