Oblivion Remastered otrzymał nowy poziom trudności. Gracze narzekają jednak, że aktualizacja 1.2 w zasadzie nie poprawia optymalizacji

Gra The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered otrzymała aktualizację 1.2. Twórcy poprawili wydajność w niektórych lokacjach oraz wprowadzili nowy poziom trudności.

Maciej Gaffke

Oblivion Remastered otrzymał nowy poziom trudności. Gracze narzekają jednak, że aktualizacja 1.2 w zasadzie nie poprawia optymalizacji, źródło grafiki: Bethesda Game Studios..
Oblivion Remastered otrzymał nowy poziom trudności. Gracze narzekają jednak, że aktualizacja 1.2 w zasadzie nie poprawia optymalizacji Źródło: Bethesda Game Studios..

Aktualizacja (16 lipca, godz. 20:25)

Update 1.2 wyszedł dziś z bety i jest oficjalnie dostępny dla wszystkich graczy Oblivion Remastered. Warto nadmienić, że wprowadza on istotną z punktu widzenia lore’u zmianę, która nie została uwzględniona w komunikacie deweloperów.

Oryginalna wiadomość (9 lipca, godz. 19:39)

Bethesda udostępniła na Steamie zapowiadaną aktualizację 1.2 w wersji beta dla The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered. Łatka wprowadziła choćby nowy poziom trudności oraz poprawki wydajności, która kulała od premiery odświeżonego RPG-a.

Zaznaczmy, że patch nie jest jeszcze dostępny na pozostałych platformach (PS5 i XSX/S). Twórcy nie podali dokładnej daty wypuszczenia oficjalnej wersji łatki, ale prawdopodobnie nie będziemy musieli czekać długo, aż zostanie ona sprawdzona w ramach otwartej bety.

TES: Oblivion Remastered – szczegóły aktualizacji 1.2

W odnowionym Oblivionie pojawił się nowy, szósty poziom trudności o nazwie „Czeladnik” (ang. Journeyman). Umiejscowiono go pomiędzy „Adeptem” a „Ekspertem” i powinien on zadowolić osoby, dla których ten pierwszy był zbyt łatwy, a drugi zbyt trudny.

Jeśli zaś chodzi o wydajność, deweloperzy naprawili problem spadku liczby klatek na sekundę w Deepscorn Hollow, Black Rock Caverns, między Skingrad a Skingrad Castle oraz na południe od Bravil Castle. Ponadto zmniejszono częstotliwość zacinania się gry w otwartym świecie oraz zoptymalizowano wiele elementów – np. system pogody czy animacje postaci.

Bethesda poprawiła także m.in. interfejs użytkownika, dźwięk, gameplay i działanie gry. Wyeliminowano również kilka występujących błędów, jak chociażby znikające znaczniki na mapie.

Zmian jest zatem sporo, ale w komentarzach graczy pod wpisem deweloperów można zauważyć, że spodziewali się oni większych usprawnień optymalizacyjnych. Może w następnym patchu?

Żeby wziąć udział w beta-testach i sprawdzić powyższe poprawki, należy przejść do The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered w swojej kolekcji na Steamie i klikając na tę pozycję prawym przyciskiem myszy, wybrać „właściwości”. Następnie w zakładce „Beta” oraz trzeba wybrać wersję „[beta]” gry.

Warto na koniec dodać, że do jutra do godz. 19:00 The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered na platformie Valve jest objęte promocją. Za grę zapłacimy 199,20 zł zamiast standardowych 249 zł. Produkcję można także ogrywać w ramach usługi Xbox Game Pass.

Tutaj kupisz subskrypcję Xbox Game Pass

  1. Oblivion Remastered – poradnik do gry

Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 22 kwietnia 2025

Informacje o Grze
6.6

GRYOnline

6.9

Gracze

7.8

Steam

8.1

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Maciej Gaffke

Autor: Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-07-10
14:53

TraxPL Konsul

TheFrediPL

Adept to dokładnie środek suwaka z oryginalnego obliviona wszystkie liczby się zgadzają. Więc poziom jest taki sam, kiedyś po prostu nie umiałeś grać więc wydawał się trudniejszy. Problem z oblivionem był taki że w drugiej połowie suwaka trudność rosła wielokrotnie a oni zostawili tylko skoki o 25% sam skok z 50% do 75% w oblivion to większy mnożnik do statystyk niż legendarny w Skyrimie.

Komentarz: TraxPL
2025-07-10
05:46

TheFrediPL Generał

Być moze teraz wrócę do tej gry, grałem w oryginalne Obka bardzo dużo razy, i tam poziom trudności nie był tak zepsuty, w oryginale suwak był na środku, to nie było jakoś bardzo trudno, nie było też jakoś zbyt łatwo, tutaj w adepcie nie da sie zginąć, a w ekspercie trudno kogoś zabić. Trochę zbyt skyrima to przypominało, gdzie idealny na start był właśnie czeladnik, a na wyższe poziomy legendarny.

Komentarz: TheFrediPL

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl