Nvidia wypuszcza poprawkę do sterowników, aby rozwiązać problemy z przycinkami w grach
Posiadacze kart GeForce mogą już pobierać najnowszy hotfix, który adresuje problem ze stutteringiem, którego mogli doświadczać użytkownicy. Aktualizacja wspiera również najnowszą kartę graficzną producenta.

Od środy, osoby posiadające karty graficzne Nvidia GeForce, mogą pobierać nowy hotfix o numerze 551.46, który skupia się na zniwelowaniu stutteringu, występującego u niektórych użytkowników. Producent wprost wymienił dwa tytuły, których dotyczył problem, ale to nie wszystko. Okazuje się, że poprawki są dostępne dla najnowszej serii kart graficznych od Nvidii, czego firma oficjalnie nie przedstawiła (vide Tom’s Hardware).
Nowy hotfix Nvidii naprawia problem ze stutteringiem
Wspomniany hotfix powstał na podstawie aktualizacji sterowników 551.23, która została udostępniona pod koniec stycznia tego roku. Poprawka skupia się na naprawieniu stutteringu, który mógł występować w kilku przypadkach. Jednym z nich było występowanie wspomnianego problemu, gdy użytkownik miał włączoną synchronizację pionową lub nawet w trakcie korzystania z przeglądarki internetowej.
Zaadresowano także problemy pojawiające się podczas rozgrywki w dwóch produkcjach. Pierwszą z nich jest Red Dead Redemption 2, gdzie część graczy korzystająca z Vulkana oraz oprogramowania Advanced Optimus na laptopie, mogła doświadczać stutteringu. Drugą grą jest Immortals of Aveum, ponieważ w trakcie dłuższej sesji, zaczynały pojawiać się problemy ze stabilnością tytułu.
Jednocześnie Nvidia zaznacza, że hotfix 551.46 jest wersją beta prawdziwej aktualizacji sterowników. Łatkę powinny pobrać wyłącznie osoby, u których wymienione problemy występują. Jeśli ktoś nie doświadczył stutteringu po aktualizacji 551.23, to może zignorować lutowy hotfix.
Warto zauważyć, że drobna aktualizacja jest dostępna także dla kart graficznych GeForce RTX 4080 Super, co zostało potwierdzone przez redaktora Tom’s Hardware, Jarreda Waltona. To o tyle ciekawe, ponieważ aktualizacja 551.23 nie była dedykowana wspomnianej karcie graficznej, ponieważ nie było jej jeszcze w sprzedaży.
Więcej:PS6 będzie gorszy od Xboxa Magnusa; nowa generacja konsol przekroczy barierę 30 GB RAM