Nvidia opublikowała istotną poprawkę do sterowników GameReady, rozwiązującą problemy na starszych kartach
Sterowniki dla kart GeForce Game Ready 551.61 zawierają błąd, który może powodować problemy z NVENC na niektórych układach z generacji Turing. Posiadacze tych kart graficznych powinni pobrać i zainstalować ten hotfix.

Nvidia opublikowała szybką poprawkę, tzw. hotfix, do nowego oprogramowania GameReady w wersji 551.61. Łatka ma numer 551.68 i adresuje problem, występujący na starszych kartach graficznych z generacji Turing. Posiadacze tych układów już nie muszą obawiać się o enkodowanie filmów kodekiem NVENC. Po zainstalowaniu poprawki błąd z tym związany znika.
Nvidia wydaje hotfix 551.68
Oprócz pełnych aktualizacji sterowników, producenci kart wydają czasem mniejsze poprawki, które w rzeczywistości są powtórzonym ich wydaniem, wzbogaconym niewielką liczbą usprawnień. Dzieje się tak z reguły, gdy pojawi się informacja zwrotna od graczy, że w nowym oprogramowaniu występują istotne i denerwujące błędy. AMD lub Nvidia może wtedy uznać, że problem jest na tyle palący, że nie może czekać do kolejnej dużej aktualizacji, lecz musi zostać rozwiązany wcześniej.
Ta poprawka rozwiązuje następujący problem:
Używanie NVENC do kodowania filmów może spowodować uszkodzenie filmów lub komunikat o błędzie na procesorach graficznych GeForce GTX 1630 / GeForce GTX 1650 / GeForce GTX 1650 Ti – Nvidia.
Tak musiało stać się właśnie w tym przypadku. Posiadacze starszych kart Nvidii, jak GeForce GTX 1630, GTX 1650, GTX 1650 Ti, raportowali problemy z pracą nad filmami z wykorzystaniem NVENC, które pojawiły się po wydaniu sterowników GameReady w wersji 551.61. Nową wersję sterownika można pobrać pod linkiem podanym na początku tej wiadomości.
Karty graficzne w ofercie sklepu MediaExpert
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
Więcej:PS6 będzie gorszy od Xboxa Magnusa; nowa generacja konsol przekroczy barierę 30 GB RAM