Znana z ogromnego zaangażowania w rozwój technologii graficznych Nvidia zaprezentowała plany przeniesienia części procesów generowania grafiki w „chmurę”. Serwery firmy zajmą się generowaniem oświetlenia w nadchodzących grach.
Michał Orlikowski

Amerykańskie przedsiębiorstwo Nvidia, znane przede wszystkim z produkcji procesorów graficznych GeForce, zaprezentowało plany przeniesienia części procesów generowania obrazu w tzw. „chmurę”. Informację przedstawiono podczas zakończonej już konferencji dedykowanej rozwojowi technologii graficznych i technik interaktywnych - SIGGRAPH 2013, która odbyła się a amerykańskim mieście Anaheim.
Noszący nazwę CloudLight projekt zakłada przeniesienie na serwery odpowiedzialności za generowanie tzw. „oświetlenia rozproszonego” (po angielsku indirect lighting). Technologia ta przeznaczona będzie dla jeszcze niesprecyzowanych tytułów, w które zagramy w bliżej nieokreślonej przyszłości na platformach nowej generacji.
Poniżej możecie zobaczyć schemat działania technologi oraz film pokazujący jej możliwości.
Przeniesienie części obliczeń i procesów w „chmurę” powoli kształtuje się na główną ścieżkę rozwoju komputerów i konsol. Przypomnijmy, że zarówno Xbox One, jak i PlayStation 4 będą mogły skorzystać z zewnętrznych serwerów do przeprowadzania niektórych operacji, co w ich przypadku zostanie wykorzystane do poprawy płynności działania gier. Firma Nvidia zapowiada jednak, że jej technologia zapewni poprawę jakości efektów, nie ich wydajności.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google