Blizzard odzyskuje zaufanie fanów? Patch 1.1.1 do Diablo 4 jest już dostępny, a gracze nie kryją zachwytów nad zmianami wprowadzonymi przez deweloperów. Co sprawiło, że zmieniły się odczucia względem gry?
Diablo 4 przez kilka ostatnich tygodni nie miało łatwo. Aktualizacja 1.1 i start Sezonu Plugawców sprawiły, że dla wielu graczy najnowszy tytuł Blizzarda stał się zupełnie niegrywalny i niewart wydanych pieniędzy. Deweloper postanowił więc interweniować i zapowiedział patch 1.1.1, który miał naprawić większość błędów i poprawić balans rozgrywki.
Najnowsza aktualizacja trafiła na serwery 8 sierpnia i skupiona była przede wszystkim na poprawie odczuć z grania poszczególnymi klasami. Oprócz buffów dla bohaterów, poprawiono zagęszczenie potworów i nieco wzmocniono bossów oraz szansę na wypadający z nich loot.
Te zmiany bardzo spodobały się graczom, którzy od kilkunastu godzin zasypują media społecznościowe swoimi odczuciami związanymi z patchem 1.1.1.
Fani przede wszystkim zadowoleni są ze zmian, które dotknęły Helltide’y i sprawiły, że rozgrywka stała się dużo przyjemniejsza, a także dostarcza dużo większych ilości rozżarzonego popiołu (ang. cinder) – waluty potrzebnej do zakupu błogosławieństw sezonowych.
Nowe Helltide’y z patcha 1.1.1 są niesamowite. Podoba mi się zagęszczenie i ilość popiołu wypadającego z mobów oraz wszystkie interaktywne elementy. Rozgrywka jest organiczna i płynna. (…)
– Emotional_Engine9

Oprócz zwiększonych nagród za Helltide’y, gracze doceniają, że po aktualizacji łatwiej o punkty doświadczenia. Choć nie wszyscy są w pełni zadowoleni to jest to zdecydowanie krok w dobrą stronę.
Pewnie mnie skrytykujecie, ale oto, co widzę.
Więcej Expa. Więcej łupów. Większa przeżywalność. Więcej mobów.
Dzięki.
– ironfishh
Graczom podobają się również zmiany, które dotknęły klasy czarodzieja i barbarzyńcy oraz zwiększoną częstotliwość wypadania rzadkich przedmiotów z bossów.
Chociaż aktualizacja zdecydowanie spodobała się znacznej części fanów, to nie wszyscy mówią o jednoznacznej poprawie gry. Wiele osób zaznacza, że nie ma powodu do ekscytacji, gdyż część zmian to po prostu powrót do sytuacji sprzed nerfów z patcha 1.1.
Dodatkowo, zwiększona szansa na wypadnięcie legendarnych przedmiotów dla wielu fanów nie ma znaczenia, gdyż nie poprawiono jakości zdobywanych przedmiotów. Warto też zaznaczyć, że część graczy do tego stopnia nie ufa Blizzardowi, że już spodziewa się kolejnych nerfów, które skutecznie ukrócą obecną przyjemność płynącą z gry.
Uwaga: Wykryto dobrą zabawę!
Nerf za 5, 4, 3...
– Sabbathius
Szczęśliwie dla graczy kolejna łatka z nerfami jest mało prawdopodobna (przynajmniej w najbliższym czasie). Widać, że deweloper wysłuchał krytyki graczy i postanowił nieco uprzyjemnić im rozgrywkę. Być może tak duża lista zmian poprawiających odczucia z Diablo 4 spowodowana jest konkurencją w postaci Baldur’s Gate 3, które póki co przyćmiło najnowszy tytuł Blizzarda?
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Michał Serwicki
Niedoszły fizyk, który został dziennikarzem. Współpracę z GRYOnline.pl nawiązał jesienią 2021 roku. W pracy dziennikarskiej lubi rolę człowieka orkiestry i sam podejmuje się różnych tematów i zagadnień. Gry towarzyszą mu od dzieciństwa. Wychował się na Heroes III, a w przerwach od budowania kapitolu przechodził kolejne generacje Pokémonów, zarywając noce z handheldami. W grach ceni przede wszystkim dobrą historię oraz emocje. Obok wirtualnej rozrywki, grywa w fabularne gry RPG, gdzie jako mistrz gry prowadzi przygody w licznych systemach, na czele z Dungeons & Dragons. Czas wolny od gier spędza przy komiksach Marvela i DC Comics. Jest wielkim fanem twórczości Stephena Kinga i sam próbuje swoich sił w pisaniu.