Rekordowa liczba umiejętności najwyraźniej nikogo nie uchroni przed osłabieniami. Hwei został właśnie przedpremierowo znerfiony.
Wraz z dniem szóstego grudnia, czyli nadejściem Mikołajek, na oficjalnych serwerach League of Legends zadebiutuje nowy czempion. Hwei, albowiem tak mu na imię, miał być kolejnym mechanicznym eksperymentem deweloperów z góry uznanym przez graczy za niemożliwy do zbalansowania.
Biorąc pod uwagę sposób, w jaki działają umiejętności tajemniczego artysty, obawy są jak najbardziej słuszne. Właśnie dlatego Riot Games podejmuje odpowiednie kroki już teraz, wprowadzając pierwsze poważne nerfy na serwerze testowym.
W jednym z naszych poprzednich artykułów dokładnie przedstawiliśmy profil Hweia, wraz z umiejętnościami o niestandardowych działaniach. W przeciwieństwie do większości czempionów, Wizjoner opiera się na łączeniu ze sobą domyślnych umiejętności, co po przeliczeniu daje nam dziewięć kombinacji zaklęć – plus superumiejętność.

Taka liczba skilli mogłaby źle odbić się na graczach spoza profesjonalnej ligi, zarówno tych grających Hweiem, jak i będących przeciwko niemu. Zapamiętanie tych wszystkich umiejętności może zająć trochę czasu, zwłaszcza przy uwzględnieniu wszystkich możliwych postaci oraz kontr, nie mówiąc już o kwestiach balansu.
Rioterzy najwyraźniej wzięli sobie przemyślenia graczy do serca, wprowadzając na serwerze testowym pierwsze osłabienia Hweia. Zgodnie z argumentacją RiotEmizery’a, zmiany te mają być dla czempiona pomocne na dłuższą metę.
Dodatkowo zaniżamy potencjał Hweia do zadawania obrażeń eksplozywnych, tak by zapewnić mu lepszy rytm rzucania umiejętności, dzięki czemu będzie mógł częściej tworzyć kombosy zaklęć i mieć nieco agresywniejszy mid/late game.
- RiotEmizery
Zgodnie ze słowami riotera, u nadchodzącej postaci ucierpi przede wszystkim burst damage. W większości przypadków zmniejszono skalowanie umiejętności z AP oraz zadawane obrażenia, niemniej jednak nie pozostawiono Hweia bez lekkich poprawek. Zbuffowano przy okazji niektóre zaklęcia. Dla przykładu, Kałuża Odbić (WW) będzie teraz zapewniała większą tarczę, a Przeszywający Pocisk (QW) zacznie zadawać większe obrażenia w zależności od brakującego zdrowia.
Już w przyszłym tygodniu przekonamy się, jak Hwei sprawdzi się w praktyce. Na chwilę obecną gracze nie wydają się być usatysfakcjonowani nerfami – no bo przecież „co to za mag eksplozywny bez burst damage’u?”.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
OpenCritic

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.