Nowa gra polskich twórców Silent Hill 2 Remake powinna wręcz przytłoczyć nas klimatem. Bloober Team prezentuje piękno i mrok Cronos: The New Dawn
Z okazji Świąt studio Bloober Team przygotowało mały prezent dla fanów. Zaprezentowane przez polskiego dewelopera grafiki koncepcyjne wprowadzają w mroczny klimat jego nowej produkcji, Cronos: The New Dawn, zdradzając przy tym garść informacji o świecie gry.

Polskie studio Bloober Team, odpowiedzialne m. in. za niedawny remake Sillent Hill 2, postanowiło zrobić graczom mały, świąteczny prezent. Tym sposobem możemy się dowiedzieć czegoś więcej o jego nadchodzącej produkcji – Cronos: The New Dawn. Twórcy zaprezentowali bowiem garść grafik koncepcyjnych, które wiele mówią o atmosferze, w jakiej przyjdzie nam przemierzać postapokaliptyczną Polskę z lat 80. Szczególnie że deweloperzy opatrzyli je klimatycznymi opisami.
Grafiki koncepcyjne z Cronos: The New Dawn
Pierwsza z nich zdradza co nieco na temat wyposażenia „Podróżnika”, w którego wcielimy się w grze. Jak informują twórcy – jego kombinezon skrywa pomocne niespodzianki, które ułatwią nam przetrwanie na pustkowiach. Jak widać – zastanawiających elementów owego ubioru jest naprawdę wiele. Może w nadchodzącym roku poznamy ich zastosowanie na jakimś gameplayu?
Praca Podróżników jest wieczna. Natomiast narzędzia, które nam służą, to tylko… prymitywna materia.
Kolejna grafika odnosi się do realiów wyniszczonej doszczętnie Polski lat 80. Co ciekawe, dobór zaprezentowanej lokacji nie jest przypadkowy i, jak informują deweloperzy, wielu pracowników studia mija to miejsce „codziennie, dojeżdżając do biura z miasta”. Wprawniejsze oko rozpozna natomiast, iż grafika ukazuje fragment lokacji z gry inspirowany dzielnicą Nowa Huta mieszczącą się w Krakowie (jeśli udacie się na Plac Centralny tejże, to może nawet rozpoznacie niektóre kadry z trailera Cronos: The New Dawn). Twórcy podkreślają też, że:
Miejsca, które odwiedzicie w Cronos, zawierają mnóstwo detali związanych z polską kulturą i historią, takich jak elementy wystroju wnętrz, samochody czy ogólny klimat Krakowa lat 80.
Trzecia udostępniona grafika prezentuje z kolei jakąś formę definitywnie wrogiego nam życia. Twórcy nie zdradzili w tej kwestii zbyt wiele, ale sporo mówi klimatyczny opis grafiki (poniżej) oraz informacja zawarta we wpisie udostępnionym na Steam: „Spokojna sesja zbierania zasobów może w mgnieniu oka przerodzić się w pełną napięcia walkę o przetrwanie.”. Walki w grze będzie więc pewnie całkiem dużo.
Formularze informacji o pacjentach potwierdzają kilka wspólnych wczesnych objawów: wysoka gorączka; zimne dreszcze; omdlenia; utrata apetytu; drętwienie kończyn; halucynacje; nagłe, silne pogorszenie wzroku.
Ostatnia grafika koncepcyjna wraz z jej opisem zamieszczonym przez deweloperów najprawdopodobniej zdradza, jak będzie wyglądała jedna z „retrofuturystycznych technologii”, z których przyjdzie nam korzystać. Przypomnę tylko, że nadrzędnym celem gry ma być poszukiwanie kluczowych osób z „przeszłości” w celu wydobycia z nich „esencji”.
Przetrwaj koszmar przyszłości, by ocalić to, co pozostało z przeszłości.
Dla tych, którym wciąż mało, twórcy przygotowali też do posłuchania dwa utwory autorstwa Arkadiusza Reikowskiego – z całą pewnością usłyszymy je w przyszłości w grze. Podobnie jak grafikom, nie można im odmówić klimatu. Zainteresowanych odsyłam też do wywiadu z jednym z kluczowych deweloperów studia – Wojciechem Piejko – przeprowadzonym na kanale Dead Meat Presents.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Bloober Team
- survival horror
- polskie gry
- PC
- PS5
- XSX
Komentarze czytelników
RoyPremium Konsul

Pamiętam, że w Medium najbardziej mnie rozczarowało to, że postać Dorocińskiego nie mówiła głosem Dorocińskiego. Wiadomo, że mówiąc po angielsku będzie miał akcent polski, no ale grał postać z Polski, więc wszystko pasowało. Też Medium po Gambicie królowej wypuszczano i zamiast się chwalić, że mają rozpoznawalnego aktora, to ani słowa nigdzie nie było. Choć jak nie nagrał głosu to faktycznie słabo.
Bart0101 Legionista
To auto to FSP Polonez i wyglądały dokłądnie tak, a w latach 80/90 tego typu samochodów to stało po 5 pod blokiem xd
tynwar Senator
Niestety gra, której część zawartości byłaby dostępna tylko dla polaków, może być dość ryzykowna, a polski rynek to za mało, by uzasadnić ryzyko i koszty. Coś takiego pewnie oznaczałoby, że musieliby i specjalnie dla polaków dodawać osobne tekstury z napisami na ścianach bądź gazetach, a dla reszty kolejne tekstury z napisami po angielsku. Niestety to ma teraz mało sensu, zwłaszcza że gra ma być w globalnej sprzedaży. Nie tylko wymagana pamięć urośnie, ale też dodatkowy czas produkcji, a ten czas również wymagał opłacenia.
Spójrzmy na gry bardziej niszowe, takie głównie, których sprzedaż była mocno ograniczona geograficznie, czyli przede wszystkim stare gry w pudełkach. Np. taki painkiller miewał jakieś polskie teksty na ścianach bądź tabliczkach. Ale no właśnie, nie był w globalnej dystrybucji. Wówczas nie liczyli za wiele na przychód z zagranicy, więc ważniejszy dla nich był polski rynek, stąd nie musieli zawracać sobie głowę na pierdoły jak napisy na teksturach i jedynie co to tworzyli z polskim i angielskim językiem, a o resztę dbali wydawcy z różnych krajów, którzy na swój koszt tłumaczyli, a potem sprzedawali kupioną od twórców grę dalej w swoim kraju, ale chyba tłumaczenie ograniczyli tylko do napisów dialogowych i interfejsu.
JimmyBimbao Centurion

no klimat mega w szczególności na 3 grafice z dwoma takimi samymi modelami aut...
baltazar1908 Generał

pozostaje tylko czekać bo tytuł zapowiada sie ciekawie i do tego akcja dzieje sie w Polsce wiec trzymamy kciuki Bloober Team, Silent Hill 2 remake był miodzio oby ten tytuł wypalił również czekamy z niecierpliwością.