Nowa gra polskich twórców Silent Hill 2 Remake powinna wręcz przytłoczyć nas klimatem. Bloober Team prezentuje piękno i mrok Cronos: The New Dawn

Z okazji Świąt studio Bloober Team przygotowało mały prezent dla fanów. Zaprezentowane przez polskiego dewelopera grafiki koncepcyjne wprowadzają w mroczny klimat jego nowej produkcji, Cronos: The New Dawn, zdradzając przy tym garść informacji o świecie gry.

Michał Harat

13
Nowa gra polskich twórców Silent Hill 2 Remake powinna wręcz przytłoczyć nas klimatem. Bloober Team prezentuje piękno i mrok Cronos: The New Dawn, źródło grafiki: Bloober Team.
Nowa gra polskich twórców Silent Hill 2 Remake powinna wręcz przytłoczyć nas klimatem. Bloober Team prezentuje piękno i mrok Cronos: The New Dawn Źródło: Bloober Team.

Polskie studio Bloober Team, odpowiedzialne m. in. za niedawny remake Sillent Hill 2, postanowiło zrobić graczom mały, świąteczny prezent. Tym sposobem możemy się dowiedzieć czegoś więcej o jego nadchodzącej produkcji – Cronos: The New Dawn. Twórcy zaprezentowali bowiem garść grafik koncepcyjnych, które wiele mówią o atmosferze, w jakiej przyjdzie nam przemierzać postapokaliptyczną Polskę z lat 80. Szczególnie że deweloperzy opatrzyli je klimatycznymi opisami.

Grafiki koncepcyjne z Cronos: The New Dawn

Pierwsza z nich zdradza co nieco na temat wyposażenia „Podróżnika”, w którego wcielimy się w grze. Jak informują twórcy – jego kombinezon skrywa pomocne niespodzianki, które ułatwią nam przetrwanie na pustkowiach. Jak widać – zastanawiających elementów owego ubioru jest naprawdę wiele. Może w nadchodzącym roku poznamy ich zastosowanie na jakimś gameplayu?

Praca Podróżników jest wieczna. Natomiast narzędzia, które nam służą, to tylko… prymitywna materia.

Bloober Team

Kolejna grafika odnosi się do realiów wyniszczonej doszczętnie Polski lat 80. Co ciekawe, dobór zaprezentowanej lokacji nie jest przypadkowy i, jak informują deweloperzy, wielu pracowników studia mija to miejsce „codziennie, dojeżdżając do biura z miasta”. Wprawniejsze oko rozpozna natomiast, iż grafika ukazuje fragment lokacji z gry inspirowany dzielnicą Nowa Huta mieszczącą się w Krakowie (jeśli udacie się na Plac Centralny tejże, to może nawet rozpoznacie niektóre kadry z trailera Cronos: The New Dawn). Twórcy podkreślają też, że:

Miejsca, które odwiedzicie w Cronos, zawierają mnóstwo detali związanych z polską kulturą i historią, takich jak elementy wystroju wnętrz, samochody czy ogólny klimat Krakowa lat 80.

Bloober Team

Trzecia udostępniona grafika prezentuje z kolei jakąś formę definitywnie wrogiego nam życia. Twórcy nie zdradzili w tej kwestii zbyt wiele, ale sporo mówi klimatyczny opis grafiki (poniżej) oraz informacja zawarta we wpisie udostępnionym na Steam: „Spokojna sesja zbierania zasobów może w mgnieniu oka przerodzić się w pełną napięcia walkę o przetrwanie.”. Walki w grze będzie więc pewnie całkiem dużo.

Formularze informacji o pacjentach potwierdzają kilka wspólnych wczesnych objawów: wysoka gorączka; zimne dreszcze; omdlenia; utrata apetytu; drętwienie kończyn; halucynacje; nagłe, silne pogorszenie wzroku.

Bloober Team

Ostatnia grafika koncepcyjna wraz z jej opisem zamieszczonym przez deweloperów najprawdopodobniej zdradza, jak będzie wyglądała jedna z „retrofuturystycznych technologii”, z których przyjdzie nam korzystać. Przypomnę tylko, że nadrzędnym celem gry ma być poszukiwanie kluczowych osób z „przeszłości” w celu wydobycia z nich „esencji”.

Przetrwaj koszmar przyszłości, by ocalić to, co pozostało z przeszłości.

Bloober Team

Dla tych, którym wciąż mało, twórcy przygotowali też do posłuchania dwa utwory autorstwa Arkadiusza Reikowskiego – z całą pewnością usłyszymy je w przyszłości w grze. Podobnie jak grafikom, nie można im odmówić klimatu. Zainteresowanych odsyłam też do wywiadu z jednym z kluczowych deweloperów studia – Wojciechem Piejko – przeprowadzonym na kanale Dead Meat Presents.

  1. Utwór „The Traveler”
  2. Utwór „The Collective”
Cronos: The New Dawn

Cronos: The New Dawn

PC PlayStation Xbox Nintendo
Data wydania: 5 września 2025
Cronos: The New Dawn - Encyklopedia Gier
8.5

GRYOnline

7.6

Gracze

8.8

Steam

7.7

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

1

Michał Harat

Autor: Michał Harat

Ukończył filologię polską ze specjalnością dziennikarską na UG. W grach zakochał się w wieku 4 lat, kiedy starszy kuzyn włączył mu zakurzonego Pegasusa. Pierwszy tytuł – Wolfensteina 3D – przeszedł w piwnicy swojego kumpla z zerówki (jego ojciec trzymał tam przestarzałego peceta). Dziś gra już niemal wyłącznie na konsolach, głównie na Switchu i PlayStation, ale ma też sporo retrosprzętu, na którym nadrabia to, co go ominęło za dzieciaka. O każdej produkcji soulsborne mówi, że „to dobra gra, być może najlepsza”. W wolnym czasie czyta książki, które nikogo nie interesują i chodzi na siłownię. Jest fanem mangi Berserk i filmów od wytwórni A24.

W samochodowym symulatorze życia w Polsce lat 90. nie mogło zabraknąć dziur. Przez „krytyczny błąd” OHV część graczy może być zmuszona zacząć grę od nowa

Następny
W samochodowym symulatorze życia w Polsce lat 90. nie mogło zabraknąć dziur. Przez „krytyczny błąd” OHV część graczy może być zmuszona zacząć grę od nowa

Aktualizacja 2.2 do Cyberpunka 2077 skrywa nowy „bonus” od studia CD Projekt Red

Poprzedni
Aktualizacja 2.2 do Cyberpunka 2077 skrywa nowy „bonus” od studia CD Projekt Red

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl