Już jutro, około trzynastej czasu polskiego, Assassin’s Creed: Valhalla otrzyma aktualizację 1.2.0, a w niej nowe umiejętności, ustawienie kamery, event wielkanocny, liczne poprawki oraz długo wyczekiwane przez fanów transmogryfikacje.
Od premiery Assassin’s Creed: Valhalla minęły już cztery miesiące. Produkcja Ubisoftu wystartowała z wieloma mniejszymi i większymi błędami, ale deweloperom udało się w tym czasie wyeliminować część z nich. Nie oznacza to zakończenia wsparcia dla tej produkcji – najnowszy AC ma być wspierany dłużej niż poprzednie części serii. Francuzi nie zamierzają jednak ograniczać się do samych poprawek. Najnowszy patch przynosi kilka nieobecnych dotąd w grze umiejętności, alternatywne ustawienie kamery, event wielkanocny, a także transmogryfikacje, o które fani prosili już od jakiegoś czasu. Łatka będzie ważyła od 12 do 18 GB w zależności od platformy, na której gracie.
W grze pojawią się trzy nowe umiejętności: Fearless Leaper (Nieustraszony Skoczek), Raven's Loot (Łup Kruka) oraz Loot Food (Grabież Żywności). Pierwsza ma zwiększać obrażenia obszarowe i usuwać limit wysokości, z której możemy wykonać atak z wyskoku. Druga – zapewniać automatyczne podnoszenie przedmiotów upuszczonych przez wrogów zabitych z dystansu. Natomiast trzecia zwiększy szansę na znalezienie żywności przy ciałach zabitych wrogów.
Bliska kamera (Close Camera) pozwoli zmienić domyślny widok zza pleców Eivor(a) na taki znad jego/jej ramienia. Ustawienia tego nie wykorzystamy jednak w czasie walki – po rozpoczęciu starcia wszystko będzie wyglądało normalnie. Wydaje się, że jest to swego rodzaju reakcja Ubisoftu na odkrytą przez graczy możliwość modyfikacji plików gry na PC, o której informowaliśmy tutaj. Aby cieszyć się na PC kamerą zbliżoną do tej z ostatniej odsłony God of War, wystarczy zmienić wartość jednego parametru w pliku ACValhalla.ini. Można zatem powiedzieć, że Francuzi nie wykazali się… ale że gracze konsolowi nie mają możliwości grzebania w plikach gry, nie będziemy się czepiać.
I wreszcie – transmogryfikacje, czyli możliwość zmiany wyglądu przedmiotów na takie, które najbardziej nam się podobają, przy zachowaniu ich statystyk. Jako że w AC: Valhalla nowe żelastwo nie sypie się ze wszystkich wrogów w hurtowych ilościach – w przeciwieństwie do tego, co miało miejsce w AC: Odyssey (w którym transmogryfikacje były zresztą obecne) – gracze już od dawna prosili Ubisoft o podobną funkcję. Ta wreszcie zostanie im dana, ale nie za darmo. Aby zmienić wygląd przedmiotu, będziemy musieli udać się do naszej osady, do kowala Gunnara, i zapłacić mu 50 sztuk srebra.
Wiosna za pasem, więc Ubisoft szykuje też wydarzenie w swojej grze. Festiwal Ostara ma się rozpocząć już w najbliższy czwartek, 18 marca, a zaoferuje kwiatowe zdobienia dla osady Ravensthorpe, unikalne aktywności poboczne – takie jak poszukiwania pisanek – oraz nagrody specjalne. Wydawca obiecał zdradzić więcej informacji jeszcze przed startem wydarzenia.
A wiecie, że…?
Święto Ostara, od którego Ubisoft zapożyczył nazwę dla swojego wydarzenia, to tzw. mały sabat, obchodzony przez pogańskich Germanów oraz wyznawców religii neopogańskich między 21 a 23 marca (na półkuli północnej) lub między 21 a 23 września (na półkuli południowej). Uroczystość wyznaczała początek wiosny – moment, w którym dzień zaczynał wygrywać z nocą, co było powodem do radości i rozmnażania się. Twarzą tego święta miała być bogini Ostara (Eostre), którą wyobrażano sobie jako młodą dziewczynę w białej szacie i z wiankiem wiosennych kwiatów we włosach. Świętym zwierzęciem bogini był zając, a sama uroczystość – za której symbol przyjęło się uznawać jajko, oznaczające odrodzenie i powstanie nowego życia – wiązała się z sadzeniem drzew, kwiatów i ziół. Brzmi to wszystko dziwnie znajomo, prawda?
W aktualizacji nie zabraknie również szeregu mniejszych poprawek – w tym dla niedawno wprowadzonych Rzecznych Najazdów. Część z nich naprawi błędy, inne poprawią balans gry, a niektóre… Cóż, nie zdziwcie się, jeśli biegając po Anglii, natraficie na większą liczbę kotów. Z pełną listą zmian, które wprowadzi aktualizacja 1.2.0, możecie się zapoznać tutaj.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
44

Autor: Hubert Śledziewski
Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.