Niska cena Final Fantasy XVI na Steam pociągnęła za sobą trwałą obniżkę w PS Store

Cena standardowej edycji Final Fantasy XVI w PS Store została permanentnie obniżona. W ten sposób twórcy chcą przyciągnąć graczy również do Edycji kompletnej dobrze ocenianego RPG-a.

Maciej Gaffke

Niska cena Final Fantasy XVI na Steam pociągnęła za sobą trwałą obniżkę w PS Store, źródło grafiki: Square Enix.
Niska cena Final Fantasy XVI na Steam pociągnęła za sobą trwałą obniżkę w PS Store Źródło: Square Enix.

Niedawno Final Fantasy XVI zadebiutowało na PC w dość przystępnej cenie 199 zł. Za omawiane RPG w standardowej edycji trochę mniej zapłacą również posiadacze konsol PlayStation 5, bowiem wydawca permanentnie obniżył koszt jego zakupu w PS Store – z 339 zł do 259 zł.

Cena wersji standardowej produkcji została zmniejszona, ponieważ na rynku pojawiło się Final Fantasy XVI Complete Edition, które składa się z „podstawki” oraz dwóch DLC – Wzburzona fala oraz Echa Upadłych. Za ów kompletny zestaw trzeba zapłacić 339 zł, czyli tyle, ile wcześniej kosztowało „zwykłe”, pozbawione dodatków wydanie.

Przypomnijmy, że Final Fantasy XVI miało premierę 22 czerwca 2023 roku. Około dwa miesiące po wypuszczeniu tytułu twórcy poinformowali, iż nie spełnił on „oczekiwań sprzedażowych”, więc prawdopodobnie poprzez obniżenie ceny standardowej edycji chcą oni trafić do większej liczby graczy.

W PS Store nadal dostępne jest demo RPG-a. Osobno można także kupić wspomniane wyżej dodatki i przepustkę sezonową, których cena, w odróżnieniu od „podstawki”, nie zmieniła się – za Wzburzoną falę należy zapłacić 89 zł, za Echa Upadłych 45 zł, a za season pass 114 zł.

W cyfrowym sklepie PlayStation „szesnastka” ma dobrą średnią not od graczy – 4,52/5 przy 29 tysiącach wystawionych ocen.

  1. Recenzja Final Fantasy XVI – moja ostateczna fantazja o grze wideo
Final Fantasy XVI

Final Fantasy XVI

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 22 czerwca 2023

Informacje o Grze
8.3

GRYOnline

7.8

Gracze

7.9

Steam

8.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Maciej Gaffke

Autor: Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

Tworzony przez samotnego dewelopera historyczny city builder Pompeii: The Legacy ma stanowić kwintesencję 25 lat rozwoju gier strategicznych

Następny
Tworzony przez samotnego dewelopera historyczny city builder Pompeii: The Legacy ma stanowić kwintesencję 25 lat rozwoju gier strategicznych

Najpierw Horizon Online, dopiero później Horizon 3. Jason Schreier donosi, że Sony wciąż wierzy w gry-usługi, a kontynuacja przygód Aloy ma być tego ofiarą

Poprzedni
Najpierw Horizon Online, dopiero później Horizon 3. Jason Schreier donosi, że Sony wciąż wierzy w gry-usługi, a kontynuacja przygód Aloy ma być tego ofiarą

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl