„Nikt o tym nie mówi”: fan Nintendo zauważa na wydarzeniu poświęconym Switch 2, że nowy kontroler Pro Controller został znacząco ulepszony pod jednym względem
Jeden z graczy odkrył, że Nintendo naprawiło jeden z najistotniejszych problemów Pro Controllera do Switcha. Dzięki temu nowa wersja pada dla Switcha 2 lepiej sprawdzi się w rozgrywce.

Prawdopodobnie większość graczy już wie, czym jest dryfowanie drążków analogowych. Gdy się pojawia w grze mamy wrażenie, jakby drążek poruszał się, mimo że fizycznie pozostaje w bezruchu. Nintendo Pro Controller dla Switcha pierwszej generacji przejawia podobne objawy, ale także w przypadku przycisków d-pada (lub krzyżaka, jak mówi się w Polsce) nie jest najlepiej. Okazuje się, że Pro Controller 2 ma pod tym względem ulepszoną konstrukcję.
Nintendo naprawiło swój Pro Controller
Na subreddicie r/NintendoSwitch2 użytkownik Malaxyz zdradził, że miał okazję w Amsterdamie przetestować nowy kontroler do Switcha 2. Podczas grania w The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom postanowił sprawdzić, jak sprawują się przyciski d-pad. Powodem są przeszłe doświadczenia i problemy, jakimi charakteryzował się dotychczasowy Pro Controller do Switcha.
Wczoraj podczas targów w Amsterdamie miałem okazję przetestować wszystko, co zawiera Switch 2, ale był jeden szczegół, ale nikt o tym nie mówi: krzyżak kierunkowy kontrolera Switch 2 Pro – napisał Malaxyz.
Według Malaxyz i komentujących jego wpis graczy, d-pad w Pro Controller potrafił aktywować komendy, mimo że dany przycisk nie był nawet wciśnięty, co jest podobne do dryfowania drążków analogowych. Patrząc na wpisy internautów dochodzimy do wniosku, że przypadek Malaxyza nie był odosobniony i wygląda na to, że Nintendo było świadome błędu konstrukcyjnego.
Malaxyz intensywnie testował d-pad Nintendo Switch Pro Controllera 2 i zwrócił uwagę, że żadnych błędów dotyczących krzyżaka nie zauważył. Każde wciśnięcie przycisku było poprawnie odczytywane i nie pojawiła się w trakcie rozgrywki żadna komenda, której on nie wydał. To na pewno dobra wiadomość dla graczy, którzy grając na oryginalnym Switchu doświadczyli problemów z posiadanych padem.
Pozostaje tylko kwestia braku drążków z efektem Halla, który niweluje dryfowanie drążków analogowych. Niestety, Nintendo nie zdecydowało się na wykorzystanie technologii w nowym kontrolerze. Z drugiej strony nie wiemy, czy gigant nie znalazł alternatywnego rozwiązania, które sprawi, że pad będzie działał jeszcze lepiej. Na odpowiedź musimy jeszcze zaczekać do 5 czerwca.
- Switch 2 może zostać zablokowany. Nintendo zaostrza politykę licencyjną
- Switch 2 nie udźwignie pełnego Unreal Engine 5? Niektóre funkcje mogą być zbyt wymagające
Więcej:PS6 będzie gorszy od Xboxa Magnusa; nowa generacja konsol przekroczy barierę 30 GB RAM