Elden Ring osiągnął niebywały sukces komercyjny, niezaprzeczalnie jest to jeden z lepiej sprzedających się tytułów tego roku. Hidetaka Miyazaki nie ma jednak pojęcia, jak do tego doszło.
Nie ma co ukrywać, Elden Ring jest niesamowitym hitem i sprzedaje się wyjątkowo dobrze. Ostatnie raporty wydawcy (z listopada) wskazują, że produkcja od FromSoftware trafiła w ręce 17,5 miliona graczy. Jak się jednak okazuje, sam twórca tytułu – Hidetaka Miyazaki – nie wie, jak do tego doszło.
2 grudnia miała miejsce gala PlayStation Partner Awards 2022, podczas której Elden Ring otrzymał dwie nagrody – publiczności oraz za bycie najlepiej sprzedającą się grą wyprodukowaną w Azji. Podczas tego wydarzenia Miyazaki udzielił wywiadu dla serwisu Famitsu. Reżyser kreatywny produkcji przyznał w rozmowie, że nie wie, co jest przyczyną jej sukcesu.
Szczerze mówiąc, nie byłem w stanie tego dokładnie przeanalizować. To prawda, że sprzedaż jest wysoka, ale co jest tego powodem? Jeszcze nie wiem. Nawet jeśli zapytasz mnie dlaczego – nie chcę zmieniać sposobu, w jaki pracuję. Staram się też nie myśleć o tym za dużo, ponieważ mogłoby to odwrócić uwagę od mojego następnego projektu.
Elden Ring ma jeszcze szansę, by zdobyć kilka nagród. Już za kilka dni odbędzie się bowiem gala The Game Awards 2022. Tytuł jest nominowany tam w siedmiu kategoriach – w tym na grę roku.
Więcej:Czekaliśmy na to od 2023 roku. Do Path of Exile 2 wreszcie zmierza Druid, znamy datę
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
22

Autor: Agnieszka Adamus
Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.