Nawet do dwóch minut reklam w kolejce darmowego GeForce NOW. Tak wygląda nowa strategia Nvidii
Od jutra użytkownicy darmowej, próbnej wersji usługi GeForce Now, będą zmuszeni do oglądania reklam. To nowa strategia firmy Nvidia, pomagająca firmie sfinansować działanie serwisu.

Część użytkowników popularnej usługi GeForce Now, może nie być zadowolona ze zmian, które Nvidia wprowadzi w niej w tym tygodniu. Jak donosi The Verge, już od jutra, pojawią się w niej reklamy, które gracze będą musieli oglądać przed rozpoczęciem zabawy. Na szczęście nie dotyczy to płatnych subskrybentów serwisu, lecz wyłącznie użytkowników korzystających z darmowego pakietu.
GeForce NOW z reklamami
GeForce NOW oferuje w tej chwili dwa rodzaje płatnej subskrypcji: Priority oraz Ultimate, różniące się od siebie oferowanymi opcjami, takimi jak długość czasu gry, lepszy sprzęt, zapewniający większą płynność oraz jakość obrazu itp. Oprócz tego, istnieje darmowa, próbna wersja usługi, pozwalająca przetestować jej możliwości, której zadaniem jest zachęcenie do wykupienia droższej wersji. Ten pakiet umożliwia zabawę przez godzinę na sesję i podstawowy komputer, a także wiąże się z koniecznością oczekiwania w kolejce na dołączenie do serwera.
To właśnie darmowym użytkownikom Nvidia jeszcze w tym tygodniu zaserwuje reklamy. Rzeczniczka firmy Stephanie Ngo potwierdziła, że od 28 lutego użytkownicy darmowego pakietu, będą musieli oglądać dwuminutowe bloki reklamowe. Nie powinni jednak obawiać się, że reklamy przerwą im zabawę. Będą wyświetlane wyłącznie podczas oczekiwania w kolejce na dołączenie do serwera. Przedstawicielka firmy wyjaśnia, że powinny pomóc w sfinansowaniu działania bezpłatnego poziomu usługi. Liczy też na to, że pozwolą z czasem skrócić średni czas oczekiwania na rozpoczęcie gry.
Nvidia zamierza wkrótce zaoferować użytkownikom GeForce NOW również możliwość wypróbowania płatnych pakietów Priority oraz Ultimate, bez konieczności kupowania miesięcznej subskrypcji. Kilka dni temu firma zapowiedziała przepustki, zapewniające 24 godzinny dostęp do wspomnianych pakietów, które mają kosztować odpowiednio 3,99 dolarów oraz 7,99 dolarów. Na razie nie wiadomo jednak kiedy pojawią się na polskim rynku.
Gigant wkrótce uruchomi w Warszawie nową serwerownię, obsługującą GeForce NOW, co powinno znacznie poprawić płynność zabawy i zmniejszyć opóźnienia związane z odległością, jaka dzieli graczy od serwerów.
Więcej:PS6 będzie gorszy od Xboxa Magnusa; nowa generacja konsol przekroczy barierę 30 GB RAM