Naughty Dog nie opuści rynku PC, twórcy TLoU obiecują dalsze wsparcie

Premiera The Last of Us Part 1 na PC skłoniła twórców do refleksji nad przyszłością ich gier na komputerach. Obietnic nie brakuje.

Sonia Selerska

Naughty Dog nie opuści rynku PC, twórcy TLoU obiecują dalsze wsparcie, źródło grafiki: PlayStation Store.
Naughty Dog nie opuści rynku PC, twórcy TLoU obiecują dalsze wsparcie Źródło: PlayStation Store.

Po długo wyczekiwanej premierze The Last of Us: Part 1 na PC, która odbyła się wczoraj, nie musieliśmy długo czekać na komentarz twórców w temacie ich doświadczeń z przenoszeniem ekskluzywnego do tej pory dla PlayStation tytułu na komputery. Wiemy już, że nie było łatwo, ale twórcy nie planują porzucać nowej grupy odbiorców swoich gier.

Podsumowanie doświadczenia Naughty Dog z PC

W opublikowanym wczoraj na blogu Naughty Dog wpisie twórcy jednego z najgłośniejszych remake’ów ostatnich lat podzielili się szczegółami dotyczącymi pracy nad wersją PC.

  • Jedną z nieoczywistych trudności miało być przełożenie na klawiaturę „namacalnego i emocjonalnego” odczucia grania, które twórcy zdążyli już opanować w przypadku padów.
  • Sam system chodzenia, który ma ogromne przełożenie na rozgrywkę, musiał przejść dużą metamorfozę ze względu na kolosalną różnicę między poruszaniem się w świecie gry przy pomocy padów, a z użyciem myszki i klawiatury.
  • Kolejnym poważnym wyzwaniem miała być optymalizacja gry, która wymagała „dużej ilości dostrajania, poprawiania, a nawet ponownego przemyślenia pewnych aspektów”.

Twórcy przyznają, że największą pomocą w tym skomplikowanym doświadczeniu była wiedza zdobyta przy przenoszeniu na PC Uncharted: Kolekcja Dziedzictwa złodziei. Świadectwo to należy jednak interpretować z dużą ostrożnością, w związku z mieszanymi ocenami portu.

Przyszłe zamiary twórców TLoU względem PC

Wczorajsza notka Naughty Dog została zwieńczona sekcją dotyczącą planów na przyszłość studia. Zaskakująco zawiera ona otwarte zapewnienie, że twórcy do tej pory kojarzeni z tytułów ekskluzywnych dla PlayStation będą kontynuować swoją przygodę z PC.

Bądźcie spokojni, gracze na PlayStation i PC. Już nie możemy się doczekać, aby dalej dzielić się z Wami swoją twórczością, niezależnie od tego, czy wolicie kontroler DualSense, czy klawiaturę i mysz.

Tworzenie gier na obie platformy umożliwia nam uwzględnienie różnych wniosków w ogólnym projektowaniu naszych gier. Dzielenie się historiami i doświadczeniami zarówno na PS5, jak i na PC, to coś, co Naughty Dog zaakceptowało i będzie nadal wspierać.

Nie dostaliśmy jednak żadnych szczegółowych wyjaśnień tego postanowienia, dotyczących tego jak wiele innych (zarówno poprzednich, jak i nadchodzących) tytułów podąży drogą The Last of Us: Part 1. Może się jednak domyślać, że może chodzić m.in. o drugą część serii.

  1. Wpis na blogu Naughty Dog
The Last of Us: Part I

The Last of Us: Part I

PC PlayStation
po premierze

Data wydania: 2 września 2022

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

7.4

Gracze

8.2

Steam

8.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

8

Sonia Selerska

Autor: Sonia Selerska

Swoją przygodę z zawodowym pisaniem dla GRYOnline.pl rozpoczęła w 2022 roku, ale od zawsze interesowała się wszelkimi formami słowa pisanego. Studentka kierunku Film i Multimedia na specjalizacji Tworzenie Gier Wideo, głęboko śledzi zacierającą się granicę między tymi dwoma światami. Czasami wstydliwie docenia przerost formy nad treścią. W przypadku mediów częściej niż rzadziej wchodzi w skrajności; nigdy nie może wybrać między filmami dokumentalnymi i horrorami a cozy grami, symulatorami życia i animacjami. Częściej niż przy tytułach AAA znajdziecie ją przy oldskulowych konsolach i perełkach indie. Wolny czas poświęca swojej miłości do mody i szeroko pojętej sztuki. Uważa, że fabuła to najważniejszy element gry, a najlepsze historie to te, które czerpią z życia codziennego.

Twórcy Atlas Fallen spróbują uniknąć losu Forspoken, premiera opóźniona

Następny
Twórcy Atlas Fallen spróbują uniknąć losu Forspoken, premiera opóźniona

Reżyser Johna Wicka 4 znalazł inspirację dla filmu w grze z 2019 roku

Poprzedni
Reżyser Johna Wicka 4 znalazł inspirację dla filmu w grze z 2019 roku

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl