Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 września 2023, 12:12

autor: Adrian Werner

Najważniejsze mody do Cyberpunk 2077 zostały zaktualizowane do wersji 2.0

Najważniejsze mody do Cyberpunka 2077 zostały zaktualizowane. Dzięki temu działają już z wersją 2.0 oraz dodatkiem Phantom Liberty.

Źródło fot. CD Projekt RED
i

Niedawny patch 2.0 oraz dodatek Phantom Liberty wprowadziły tak duże zmiany do Cyberpunka 2077, że wiele modyfikacji przestało działać prawidłowo. W celu uniknięcia problemów studio CD Projekt RED automatycznie wyłączyło mody (aczkolwiek można je ponownie włączyć samemu). Społeczność moderska szybko rzuciła się do poprawiania swoich projektów. Fani wykazali się wyjątkową pracowitością, gdyż najważniejsze modyfikacje zostały już zaktualizowane.

Mowa tutaj o projektach stanowiących fundament, na którym swoje kreacje buduje większość innych moderów. Nowe wersje otrzymały już:

  1. ArchiveXL
  2. Codeware
  3. Cyber Engine Tweaks
  4. RED4ext
  5. Redscript
  6. TweakXL

Wspomniane projekty ogólnie rozszerzają opcje modyfikowania różnych elementów gry, dodają bardziej zaawansowane skrypty oraz wprowadzają architekturę, na której pozostali twórcy budują swoje dzieła. Te modyfikacje wykorzystuje większość moderów bawiących się w przerabianie Cyberpunka 2077, więc teraz, gdy zostały one zaktualizowane, mniejsi twórcy będą mogli zadbać, aby ich produkcje były kompatybilne z wersją 2.0 gry oraz Widmem wolności.

Po aktualizacji tych podstawowych modów część z mniejszych projektów może już działać bez żadnych poprawek, ale w przypadku wielu z nich konieczne będą dodatkowe zmiany. Na razie rekomendujemy więc na spokojnie przechodzić Phantom Liberty, a z aktywacją modyfikacji poczekać z tydzień lub dwa.

Dodatek Cyberpunk 2077: Widmo wolności zadebiutował przedwczoraj, czyli 26 września, na PC oraz konsolach Xbox Series S, Xbox Series X i PlayStation 5.

  1. Recenzja Cyberpunk 2077: Phantom Liberty – znowu to zrobili
  2. Cyberpunk 2077: Widmo wolności na Steamie

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej